top of page

The Beatles - First Show at The Cavern Club

ב- 9 בפברואר 1961 ערכה להקת The Beatles את הופעת הבכורה שלה במועדון "The Cavern Club" בליברפול, אנגליה.

(Photo: Beatles Random Facts Facebook)


הלהקה ביצעה כבר לא מעט הופעות במועדוני הלילה בהמבורג, אך זו הפעם הראשונה בה הם הופיעו במועדון המיתולוגי שבעיר הולדתם.


מי שהצליחה להשיג לחברי הביטלס את ההופעה היא מונה בסט, אמו של מתופף הלהקה דאז Pete Best. השמועה מספרת שהיא אפילו נאלצה להתחנן בפני הבעלים של המועדון בכדי שיאפשר ללהקה להופיע שם, וגם אז זו היתה הופעת צהריים.


מועדון הקאוורן ששכן ברח' Mathew שבליברפול נוסד בשנת 1957 כמועדון בו נוגנה מוזיקת ג'אז. John Lennon ניגן שם בשנת 1957 עם להקתו "The Quarrymen" שניגנה בעיקר סקיפל. באותה תקופה המועדון אסר על נגינה של מוזיקת רוקנרול וכשבאחת ההופעות לנון השחיל שיר של אלביס הבעלים פשוט התרעם עליו.


עם זאת שנות השישים הביאו איתם רוחות של שינוי, הבעלים שינה את המדיניות ובשנת 1961 הביטלס התייצבה במועדון האייקוני וניגנה שם רוקנרול קשוח.

(Photo: Dick Matthews)


ג'ורג' הריסון סיפר שבהפסקות הלהקה אכלה סנדוויצ'ים על הבמה ושתתה תה. הם קיבלו על ההופעה 3 פאונד בלבד.


פול מקרטני ציין בספר האנתולוגיה של הביטלס משנת 1995 כי בהופעות הראשונות של הלהקה בקושי נכחו אנשים, אבל בהמשך השמועה פרשה כנפיים ולא חלף הרבה זמן עד שהלהקה עברה להופיע בשעות הלילה כשהמועדון מפוצץ עד אפס מקום.


החל מאותה הופעה היסטורית שנערכה ב- 9 לפברואר 1961 ביצעה הלהקה במועדון הזה קרוב ל- 300 הופעות, וזאת בתקופה של כשנתיים בלבד. אחר כך המועדון הפך כבר "קטן עליהם".


להופעה שנערכה במועדון בדיוק 9 חודשים לאחר מכן, ב- 9 לנובמבר 1961, יגיע בריאן אפשטיין. במהלך ביקור אקראי של לקוח בחנות התקליטים שלו בריאן נשאל אם יש לו את התקליטון "My Bonnie" של טוני שרידן והביטלס. זה הספיק לעורר את סקרנותו של בריאן אשר הגיע למועדון הקאוורן בכדי לצפות בהופעתה. לאחר ההופעה הוא ייפגש עם חברי הביטלס וזמן קצר לאחר מכן הוא יהפוך לאמרגנה של הלהקה.


מעניין לציין ששנה לאחר מכן ב- 5 לפברואר 1962 יערוך Ringo Starr את הופעתו הראשונה עם הביטלס בדיוק באותו מועדון. זה היה ביום בו פיט בסט היה חולה ורינגו הצטרף להופעת הצהריים. בהמשך אותו ערב הוא הצטרף ללהקה להופעה בעיר Southport השוכנת צפונית לליברפול.


אנחנו קופצים 6 חודשים קדימה ל- 14 לאוגוסט 1962 זה היום בו רינגו נענה להזמנתו של ג'ון לנון והצטרף ללהקה באופן רשמי. הוא יעשה את הופעתו הראשונה איתה ב- 18 לאוגוסט 1962. גם הופעה זו נערכה במועדון הקאוורן. ארבעה ימים לאחר מכן תונצח הופעה דומה שנערכה שם בוידאו:


ה- 9 לפברואר הוא כנראה תאריך "קוסמי" עבור הביטלס' הואיל וביום זה בשנת 1964 הם ערכו את הופעתם הראשונה החיה בטלוויזיה אמריקאית' במסגרת התוכנית "Ed Sullivan Show". זו היתה הופעה "היסטורית" והיסטרית שסחפה אומה שלמה אל תוך שיגעון הביטלמניה. חברי הלהקה נגנו במהלך התוכנית 5 שירים לקול צווחות ושאגות הקהל. הביטלס ומנהלם בריאן אפשטיין הצליחו להסתיר היטב את העובדה שג'ורג' הריסון היה חולה באותו יום בדלקת שקדים. הוא קדח מחום, רעד ולא הצליח להגיע בכלל לסאונד צ'ק. למרות האמור, ההופעה הזאת כבשה את אמריקה והפכה את הלהקה למטאורית.


מאז ייזכר ה- 9 לפברואר כתאריך מאוד מיוחד בהיסטוריה של הביטלס.


יותר מכך, הסיפרה 9 תהפוך למעין אובססיה של ג'ון לנון ולהלן רשימה חלקית בלבד בה הסיפרה מתקשרת עימו:

  1. הוא נולד ב- 9 לאוקטובר.

  2. גם בנו של לנון שון נולד ב- 9 לאוקטובר וחולק איתו יומהולדת.

  3. הבית הראשון בו גר היה ברח' ניוקאסל מס' 9.

  4. ההופעה הראשונה בקאוורן כפי שכתבנו כאן ב- 9 לפברואר.

  5. בריאן אפשטיין ראה אותם לראשונה כפי שכתבנו בדיוק 9 חודשים לאחר מכן ב- 9 לנובמבר.

  6. החוזה של הלהקה עם חברת EMI נחתם ב- 9 למאי 1962.

  7. השיר "Dream #9".

  8. השיר "Revolution #9".

  9. השיר "One After 909".

  10. לנון ויוקו גרו בדירה 72 בבניין דקוטה 72 מכפלה של 9 וכן 7+2 = 9.

  11. לנון הלך לעולמו ב- 8 לדצמבר אבל בזמן ליברפול זה היה ב- 9 לדצמבר.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page