top of page

The Wiz: Borito - What We Have Now (Album + Interview)


מה הקשר בין החופש הגדול, מסיבת פיג'מות ושם מאכל מקסיקני 🌯 (עם טעות כתיב?!) - Borito - What we have now (Album + Interview)


ווידוי: לפני כחודש, יומיים אחרי שיצא האלבום שלהם, שלחתי הודעה ליעל קופלנד (שירה וגיטרה), שעיקרה היה... "כל פעם שהוצאתם סינגל מהקיץ, עוד לפני שידעתי שזה אתם, אמרתי לעצמי: היי... זה נשמע👂 כמו בוריטו!"


הם הגדירו את האינדי/דרים פופ שלהם ואת רוח אלבום הבכורה כהרגשה של "חופש גדול" (אצלי זה התחדד אפילו לכיוון נאיבי... בסגנון תחילת התבגרות/נשיקה הראשונה חחח).


אז ההרגשה הנעימה והחמימה הזאת (גם אחרי חודש), מלווה בגיטרה עדינה, קול מלטף וחלל רווי סינטים, מלווה את ההאזנה לאורך האלבום... נעים, עדכני, מהודק ואולי מעל הכל - תמים🌬️!


רוצה להודות ליעל, על הזמן שהקדישה לענות על כמה שאלות ולהתנצל על ה-what took you so long ⏳שלי.


ההתחלה:

קופלנד הקימה את ההרכב יחד עם שחר לוי, מפיק ומתופף בעל ניסיון רב דווקא מאחורי קונסולות הסאונד. הוא פגש כסאונדמן את יעל בפסטיבל... הם החליטו ליצור משהו ביחד ומאז גם החליט לעבור לקדמת הבמה (מאחורי התופים🥁).


שחר אומר שהמעבר מאתגר אבל משמח...

מצד אחד הוא גדל בתור מתופף אז תמיד מאחורי הקונסולה עולה הרצון להרביץ בתופים. מצד שני, גם על התופים קשה לנתק את הצד הטכני הטבוע בו ולהיות רק מתופף.

"לאט לאט אני לומד לשחרר והלהקה גם דואגת לתת לי בראש כשאני מגזים ולא איתם מספיק".


שני חברי הלהקה הנוספים הם יוני דויטש (בס)

ו-סיוון דהן (קלידים/קולות - כאשר בהקלטות האלבום הקלידו עמית טנא ושון פרג').


הלהקה מאוד הושפעה מסאונד🎶 אינדי/פופ עכשווי ויעל אמרה שבפועל מי שגרם לזה להישמע ככה זה המיקס והמאסטר ששחר ביצע בעצמו... כאשר שניהם הפיקו עצמאית את אלבום הבכורה.


השפעות ודוגמאות בהם נקבו: Men I Trust , Alvvays , TOPS , The Orielles, Dayglow.


עיתוי הוצאת האלבום📀:

כמו חלקים גדולים בתעשייה, יעל אומרת שזאת באמת הייתה תקופה מוזרה להוציא מוזיקה, במיוחד בתחילת הקורונה היה שוק כזה שהקפיא את המהלך.


עם הזמן הבינו שזה לא הולך להיגמר בקרוב ולהוציא מוזיקה שמראש הייתה מיועדת לשמח אנשים, להביא קצת אור לעולם שיכול להיות חשוך לפעמים, זאת מטרת המוסיקה של הלהקה. במקום להתבטל🛌 ... לא להפסיק ולנתב את רגעי ההאזנה גם לרגעי נחת.


מחוץ לגבולות הבית:

קופלנד ממשיכה לומר שמצד אחד, אכן נחתה מכה קשה לתרבות, אבל מנגד נפתחו גם דלתות וירטואליות למחוזות רחוקים יותר🌎... המשבר הגלובלי הפך את הרשת למגרש משחקים עוד יותר מרכזי. מצב ש"דחף" את הלהקה ליצור קשרים בהולנד, אנגליה ואפילו דרום קוריאה ...גדלה הרגשת ההדדיות והאופטימיות בגילוי יצירה חדשה מקצוות תבל, בזמן ישיבה על הספה בבית.


יעל אומרת "יש הרבה להקות בחו"ל שנמצאות בעולם הויזואלי והמוזיקלי שלנו, אז קיבלנו פידבקים וביקורות מחו"ל שהשוו אותנו ללהקות קיימות. התחושת מוכרות הזאת היא נעימה והיא בטח השפיעה על הצורה בה קיבלו אותנו בתחנות רדיו שונות או מגזינים".


הופעות🎙️

הלהקה זכתה לכמה הופעות קטנות כל פעם שהתאפשר ולראות קהל, שנתן תחושת סיפוק וחיזוק שהם בדרך הנכונה.


איך משיקים אלבום תמים בתקופה כזאת?

אין כמו מסיבת פיג'מות טובה למקסם את כל התום הזה ...קבלו אותם עם onesie 🛌 שצולמה בסטודיו של David Gorensteyn.


כאן הם בהופעה מפברואר כחלק מסדרה מצולמת של אולפני צוללת צהובה / Yellow Submarine JLM :


גם אחרי השנה האחרונה, הלהקה מסתכלת קדימה באופטימיות לגבי הופעות 'אמת'... ואחרי השיפור בשבועות האחרונות להם ולכולנו יש עוד סיבה לחייך!


השבוע אפילו הייתה הופעת אמת ב- Blaze Rock Bar , במסגרת "שאון חורף" (ירושלים), שחגג 10: https://fb.me/e/hF76pRCvZ


"בסוף אנחנו פה בארץ ואנחנו מכבדים ואוהבים את הסצינה המקומית ובמיוחד את הכוח העצום שיש לה בתקופה הנוכחית."


...וכמובן - למה בוריטו🌯?

לי זה דווקא הצטייר, המאכל די כבד למוסיקה הקלילה מתקתקה...אבל מסתבר שזה סיפור דיי פשוט. פשוט הייתה להם תקופה שמשית של אכילת בוריטו בטאקרייה ונפלה איזו החלטה לזרום עם אחד מכוכבי התפריט.


יעל תיקנה, שבוריטו המאכל כתוב אחרת באנגלית (BURRITO) אז הרעיון של שגיאת הכתיב, התאים לעניין הילדותיות והתמימות... התגלגל טוב על הלשון וגורם לאנשים להתעניין, אז זרמו.


אלבום חדש/ישן?!💿

האלבום היה מוכן משהו כמו שנה עד שהוא יצא. אבל זה הרגיש להם טוב ושלם עם עיתוי היציאה... "רצינו לעשות היכרות עם העולם, להגיד נעים מאוד אנחנו Borito, כל פעם לגלות קצת יותר ולבסוף להגיע לאלבום המלא".


"הגיע הזמן לעבור לדבר הבא אחרי שנחגוג את ההישג הזה. הקורונה קצת עיכבה את היציאה וגם החלטנו בהתחלה, שאנחנו יוצאים לדרך ולא מוציאים את האלבום ומסיימים."


"למזלנו הכרנו הרבה אנשים טובים שנהיו חברים ואיתם צילמנו לייב סשנים ברחבי הארץ במהלך השנה האחרונה" כך שהשלמת האלבום פינתה זמן עבודה על הלייבים המצולמים שהוקלטו, לצד חומרים חדשים ואפילו תיכנון להיכנס להקליט את האלבום השני בקרוב!!!😋


אז רק נותר להמתין עד שנזכה להאזין ל-Borito חדש ו/או "לתת ביס" בלייב (29/03 ב - Levontin7

לינק לכרטיסים: כאן.


... בינתיים תנו טעימה! ...להאזנה בכל הפלטפורמות ולהשיג את האלבום שלכם בבנדקאמפ: כאן.


Enjoy!

O.Miz🎧


24 צפיות

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page