top of page

Tommy Lee

הסופר סטאר והמתופף של אחד מהרכבי הגלאם מטאל הקלאסיים הגדולים, Tommy Lee נולד ב-3 לאוקטובר 1962. אז בואו נכיר אותו קצת יותר לעומק מאשר קלטת סקס...

(Photo: Jim Dyson)


1. שמו המלא הוא Thomas Lee Bass והוא נולד באתונה שביוון לאבא אמריקאי ואמא יוונית. יש לו אחות בשם "אתונה" שגם היא מתופפת וכשהיה בן שנה המשפחה עברה לארה"ב.


2. את המקלות הוא החזיק לראשונה כשהיה בן ארבע אך את מערכת התופים הראשונה רכש רק כשהיה בן עשר.


3. הוא החליט לנשור מהתיכון כדי לפתוח בקריירה מוסיקלית ולהקתו הראשונה הייתה "Suite 19". הם החלו להופיע הרבה במועדונים בלוס אנג'לס במקביל ללהקות כמו "Van Halen" ו- "Quiet Riot".


4. באותה תקופה לבסיסט Nikki Sixx הייתה להקה בשם "London" שגם הופיעה באותם מועדונים ודרך זה נוצר חיבור בין השניים.


5. בשנת 1981 להקתו של ניקי התפרקה והוא חבר לטומי על מנת להקים להקה חדשה. הם צרפו אליהם את הגיטריסט Mick Mars, את הזמר Vince Neil ויחד הם הקימו את להקת Mötley Crüe.


(Photo: https://pt.fanpop.com)


6. בשנת 1981 שחרר ההרכב את אלבום הבכורה שלו "Too Fast for Love" תחת לייבל עצמאי משלו בשם Leathür Records. ההרכב החל לתפוס תאוצה ולבנות קהל מעריצים כשמיד לאחר יציאת האלבום הוא הוחתם ע"י Elektra Records.


7. זהו אחד ההרכבים הבולטים של ה-Heavy Metal של שנות ה-80, אין ספק בכלל שמוטלי קרו היא אחת הלהקות הגדולות והמשפיעות בהיסטוריה של הרוק.


8. הם שיחררו עד 2008 תשעה אלבומים, כל האלבומים שלהם הגיעו לעשרת המקומות הראשונים בבילבורד 200 כשהאלבום "Dr. Feelgood" משנת 1989 הוא האלבום היחיד שכבש את המקום הראשון.


9. במיוחד בתקופת הגלאם מטאל, מוטלי היו אחת מהלהקות הבולטות כשהם משתמשים בכל פירוטכניקה אפשרית ואפקטים מיוחדים על הבמה ומחוצה לה.


(Photo: Ebet Roberts)


10. טומי נהג להציב את מערכת התופים שלו על מתקן עצום שפעם היה עולה לאוויר ומבצע סיבובים תוך כדי ניגון ופעם היה מרחף מעל הקהל ע"י מנוף אימתני.



11. קשה לתאר במילים לא פורנוגרפיות את כל מה שהתרחש מסביב ללהקה על הבמה ומחוצה לה ואנחנו גם לא ננסה, אלא רק נגיד שסקס סמים ורוק אנד רול היה ב-DNA של כל חברי הלהקה, ללא מעצורים, ללא מחסומים וללא הפסקות. פשוט חפשו את הסרט "The Dirt".



12. בתחילת שנות ה-90 כשהגלאם מטאל דועך ונרמס ע"י הגראנז' והאלטרנטיב חווה הלהקה נפילה קשה. הזמר ווינס מחליט לעזוב והאלבום שיוצא ב-94 ונושא את שם הלהקה אמנם מצליח במצעדים אך נכשל מסחרית. לאחר סיבוב ההופעות לקידום האלבום בשנת 1999 מחליט גם טומי לעזוב את הלהקה ולצאת לקריירת סולו.


13. באותה שנה מקים טומי להקת Rap-Rock בשם "Methods of Mayhem" והם משחררים את אלבום הבכורה שלהם שנושא את שם הלהקה ומארח אמנים כמו: Fred Durst, Crystal Method, U-God, Kid Rock, Snoop Dogg, Lil' Kim ועוד.


14. ההרכב מתפרק מיד אחרי יציאת האלבום אך חוזר לאלבום נוסף בשנת 2010 בשם "A Public Disservice Announcement".


15. לאחר הפרוק טומי החליט לשים את יכולותיו וכשרונו למבחן, סגר את עצמו בסטודיו והחל להקליט את אלבום סולו הבכורה שלו "Never a Dull Moment". האלבום כולו נכתב ע"י טומי עם עזרה של המפיק Scott Humphrey וגם עזרה מחברי להקת "Incubus" האהובה עלינו.


16. הסינגל הראשון שיצא מהאלבום היה "Hold Me Down" שזכה לוידאו קליפ... שזכה לשידורים קבועים וחוזרים ב-MTV2.


17. בשנת 2004 חוזר טומי למוטלי קרו ואחרי הופעת איחוד מרגשת, הלהקה ההיסטורית מוציאה אלבום נוסף ארבע שנים לאחר מכן בשם "Saints of Los Angeles".


18. באותה שנה הוא מככב בתוכנית ריאליטי של NBC בשם "Tommy Lee Goes to College" בה הוא מנסה להשתלב כסטודנט באוניברסיטה בנברסקה.


19. בשנת 2005 טומי הוציא לאור ספר אוטוביוגרפיה על עצמו בשם "Tommyland" כשבמקביל הוא משחרר את אלבום הסולו השני שלו "Tommyland: The Ride".


20. באותה תקופה החל טומי לבסס קריירה נוספת כ-DJ. יחד עם חברו DJ Aero שהיה עימו בלהקת "Methods of Mayhem" הם מופיעים בפסטיבלים ומסיבות ענק מסביב לעולם, לעיתים הם נקראים Electro Mayhem.



21. בשנת 2006 הקים טומי יחד עם Jason Newsted (מטאליקה) ו-Gilby Clarke (גאנס) להקה בשם "Rock Star Supernova" שהתבססה על תוכנית הריאליטי Rock Star של CBS. בתוכנית נבחר הזוכה Lukas Rossi להיות הזמר של הלהקה. הם שחררו אלבום יחיד באותה שנה שנושא את שם הלהקה.


22. אי אפשר שלא להזכיר את הקלטת הלוהטת עם דאז אישתו Pamela Anderson שהיוותה את הפריצה של viral pornography ברשת האינטרנט. טומי סיפר ששחקן פורנו שעבד בביתו גנב את הקלטת והפיץ אותה.


23. טומי שיתף פעולה עם אמנים שונים ומגוונים כמו: Rob Zombie, Fall Out Boy, Foreign Beggars, Courtney Love, The Smashing Pumpkins ועוד רבים בתפקיד המתופף או ה-DJ.


24. באוקטובר 2020 שחרר טומי את אלבום הסולו השלישי שלו "Andro", באלבום הזה טומי מבצע את תפקידי התופים, קולות הרקע וההפקה כשבכל שיר מתארח אמן אחר.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page