top of page

Nikki Sixx

הוא בסיסט, הוא יוצר, הוא מפיק, הוא שדרן רדיו והוא הקים את אחת הלהקות הצבעוניות והשערורייתיות של שנות השמונים - Mötley Crüe. בואו לקרוא עובדות מעניינות ומטורפות על Nikki Sixx שחוגג היום יומהולדת:

(Photo: planetradio.co.uk)


1. הוא נולד ב- 11 לדצמבר 1958 בסאן חוזה, קליפורניה, בשם Frank Carlton Serafino Feranna Jr.


2. כבר שהיה בגיל מאוד צעיר הוריו של פרנה נפרדו ואימו היתה זו שגידלה אותו. בשלב מאוחר יותר גם היא נטשה אותו והוא גדל אצל סבו וסבתו.


3. האירועים הללו השפיעו עליו מאוד. פרנה היה ילד מופרע, פרץ לבתים של השכנים, גנב מחנויות וגורש מבית הספר בגלל מכירת סמים.


4. בסופו של דבר סבו וסבתו שלא יכלו להשתלט עליו שלחו אותו לאימו שגרה באותה תקופה בסיאטל, שם הוא למד לנגן על גיטרת בס.


5. את גיטרת הבס הראשונה שלו קנה פרנה מכספי גיטרה שגנב.


6. ההשפעות המוזיקליות עליו היו של ג'אנר הרוק על שלל גווניו, ובין היתר הושפע מאומנים כמו Deep Purple", Harry Nilsson, "The Beatles", "The Rolling Stones", Elton John, "Queen", "Black Sabbath" ,"T-Rex", David Bowie, ו- "Slade".


7. בגיל 17 הוא עבר ללוס אנג'לס ועבד בעבודות מזדמנות כמו מוכר בחנות אלכוהול, מכירת שואבי אבק בטלפון ועוד, כאשר במקביל הוא נבחן ללהקות שונות. בסופו של דבר פרנה הצטרף ללהקת "Sister" אותה הנהיג Blackie Lawless. עם זאת, זמן קצר לאחר הקלטת הדמו הראשון, פוטר פרנה מהלהקה.

(Photo: IMDB)


8. בשנת 1978 הקים פרנה את "London". בתקופה זו, פרנה שינה את שמו באופן חוקי ל- Nikki Sixx.


9. לאחר מספר שינויים בהרכב, "London" צירפה לשורותיה את זמר "Mott the Hoople" לשעבר, נייג'ל בנג'מין, והקליטה דמו של 16 קטעים.


10. מעניין לציין שלאחר עזיבתו של Sixx את "לונדון" הצטרפו אליה Blackie Lawless (לימים מ-W.A.S.P.), Izzy Stradlin (אז מ- "Hollywood Rose", לימים מ- "Guns N' Roses") והמתופף Fred Coury (לימים "Cinderella").


11. בשנת 1981, הקים Sixx את "Mötley Crüe" עם המתופף Tommy Lee. מאוחר יותר הצטרפו אליהם הגיטריסט Mick Mars אשר ענה למודעה בעיתון המקומי, והזמר Vince Neil, איתו Lee למד בתיכון.


12. הלהקה הקליטה את אלבום הבכורה שלה "Too Fast for Love" במימון עצמי. כבר בשלב זה סיקס ביסס את עצמו כמנהיג הלהקה והכותב העיקרי שלה. האלבום יצא בנובמבר 1981 בלייבל הפרטי של הלהקה "Leathür Records".


13. ההרכב החל לתפוס תאוצה ולבנות קהל מעריצים, כשמיד לאחר יציאת האלבום הוא הוחתם ע"י "Elektra Records" ושחרר את אלבומו השני והמצוין "Shout at the Devil".


14. עד שנת 2008, סיקס שחרר יחד עם הלהקה תשעה אלבומים. כל האלבומים שלהם הגיעו לעשרת המקומות הראשונים בבילבורד 200 כשהאלבום "Dr. Feelgood" משנת 1989 הוא היחיד שכבש את המקום הראשון.


15. "מוטלי קרו" מיצבה את עצמה כאחת מהלהקות הבולטות בז'אנר הגלאם מטאל, עם הופעות מטורפות שכללו שימוש בכל פירוטכניקה אפשרית ואפקטים מיוחדים על הבמה ומחוצה לה.


16. במהלך חברותו בלהקה Sixx התמכר להרואין. הוא ציין שאלכוהול, אסיד וקוקאין היו רק "רומנים חולפים" וכאשר פגש ב"הרואין" זו הייתה "אהבת אמת". הוא מעריך שהוא לקח מנת יתר "כחצי תריסר פעמים".


17. ב- 23 בדצמבר 1987, Sixx נטל מנת יתר של הרואין ולפי הדיווחים הוכרז כ"מת קליני" במשך שתי דקות, לפני שפרמדיק החיה אותו עם שני מזרקים מלאים באדרנלין. על המאורע הזה נכתב השיר "Kickstart My Heart".

(Photo: metalcastle.net)


18. בשנת 1989, Sixx התארח באלבום "Fire and Gasoline" של Steve Jones, לשעבר "Sex Pistols". סיקס השתתף בכתיבת וביצוע השיר "We're No Saints".


19. בשנת 1990 שחרר Bruce Dickinson את אלבום הסולו הראשון שלו. הוא בחר להכתיר אותו בשם "Tattooed Millionaire", כאשר Sixx מספר בספרו "The Heroin Diaries" כי שיר הנושא נכתב עליו לאחר ששכב עם אישתו של Bruce Dickinson.


20. בשנת 1991, Sixx ניגן בס בשיר "Feed My Frankenstein" הלקוח מהאלבום "Hey Stoopid" של Alice Cooper. סיקס היה שותף לכתיבת השיר "Die For You", יחד עם חברו ל"מוטלי קרו" הגיטריסט מיק מארס.


21. ב- 30 לאוקטובר 1997 Sixx היה המרכז של תקרית שנויה במחלוקת, במהלך הופעת "Mötley Crüe" בקולוסיאום ב-Gresboro. הוא השתמש בכינויים גזעיים תוך שהוא מעודד את הקהל לתקוף פיזית מאבטח כהה עור אשר דחף שוב ושוב מעריצה. במאי 2001 התייחס Sixx לנושא, וטען שהוא התנצל בפני קורבן התקרית.


22. בשנת 2000, Sixx הקים פרויקט צדדי בשם "58" עם הגיטריסט Steve Gibb (לשעבר "Black Label Society" ו-"Crowbar") והמתופף Bucket Baker. הם הוציאו סינגל אחד בשם "Piece of Candy", ואת אלבום הבכורה שלהם, "Diet for a New America" בשנת 2000.


23. בשנת 2002, Sixx ניגן באלבום הסולו הראשון של Butch Walkers שנקרא "Left of Self Centered".


24. באותה שנה הקים Sixx את "Brides of Destruction" יחד ם Tracii Guns המוכר בין היתר מלהקת "L.A. Guns". הם שחררו את אלבום הבכורה שלהם "Here Come the Brides" בשנת 2004.


25. לאחר הוצאת האלבום חזר סיקס והתאחד עם "מוטי קרו" אך הוא השתתף בכתיבת חלק משירי האלבום "Runaway Brides" - אלבומה השני של "Brides of Destruction" אשר שוחרר בשנת 2005.


26. בשנת 2005 הוא שיתף פעולה עם הזמרת הנורבגית Marion Raven בשני שירים, "Heads Will Roll" ו-"Surfing the Sun", עבור אלבום הבכורה שלה "Here I Am".


27. בשנת 2006, הוא היה אחד מכותבי השירים של אלבומו המיוחל של Meat Loaf בשם "Bat Out of Hell III: The Monster Is Loose".


28. בשנת 2006 הקים Sixx את ההרכב "Sixx:A.M" כדי להקליט ליווי אודיו לאוטוביוגרפיה שלו "The Heroin Diaries: A Year in the Life of a Shattered Rock Star". הם הקליטו והוציאו את הפסקול "The Heroin Diaries" באוגוסט 2007 והוא כלל בין היתר את הסינגל המצליח "Life Is Beautiful". סיקס ישחרר עם ההרכב הזה עוד ארבעה אלבומים, האחרון ביניהם "Prayers for the Blessed, Vol. 2" שוחרר בשנת 2016. בנוסף ישחרר ההרכב עוד 2 מיני אלבומים.


29. בשנת 2021 הקים סיקס את הסופרגרופ "L.A. Rats" יחד עם Rob Zombie, Tommy Clufetos ו- John 5. הם שחררו את השיר "I've Been Everywhere" לפסקול הסרט "The Ice Road" בו מככב ליאם ניסן.


30. החל משנת 2010 יש לו תוכנית רדיו בשם "Sixx Sense" המשודרת בימים שישי עד שני.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page