top of page

UFO - Lights Out

ב-7 במאי 1977 "UFO" הוציאו את אלבום האולפן השישי שלהם - "Lights Out".


האלבום "Lights Out" נחשב לאחד מאלבומי ההארד רוק החשובים של התקופה. האלבום כולל את ההרכב הקלאסי של Phil Mogg בשירה, Michael Schenker בגיטרה, Pete Way בבס, Andy Parker בתופים וזהו גם האלבום הראשון שמציג את Paul Raymond ובגיטרת קצב.


רצועת הפתיחה של האלבום, "Too Hot to Handle", נותנת את הטון עם קצב הנהיגה והפזמון הקליט שלה. השירה העוצמתית של Phil Mogg ועבודת הגיטרה המרשימה של Michael Schenker הם שני השיאים של השיר.


שיר הנושא "Lights Out" סוגר את הצד הראשון של הויניל, עם ריף הפתיחה האיקוני שלו, שהפך לאחד המוכרים ביותר בתולדות ההארד רוק. עד כמה מוכר? תשאלו לדוגמא את הזמר Michael Sweet מלהקת "Stryper" והוא יספר לכם שהשיר שלהם "More Than A Man" מבוסס על הריף של "Lights Out". הגרוב העוצמתי של השיר והשירה המרגשת של Phil Mogg הופכים אותו לקלאסיקה מיידית.


הצד השני של הויניל נפתח עם "Gettin' Ready", בריף בלוזי, וביצוע ווקאלי חזק של Mogg. השיר גם מציג את הנגינה ההדוקה של כל חברי הלהקה ואת משחק הגומלין בין הגיטרה של שנקר לקלידים של ריימונד.


מיד אחרי מגיע "Alone Again Or", קאבר של "Love" מאלבומם הקלאסי "Forever Changes", שיצא בשנת 1967.


האלבום היה הראשון של "UFO" שהכיל עיבודי מיתר, שכן המפיק Ron Nevison הביא את Alan McMillan כדי לטפל בעיבודי כלי המיתר והנשיפה. אחד השירים שמציגים את התוספת התזמורתית הכי טוב הוא הרצועה הסוגרת והמדהימה "Love to Love". זו אחת הרצועות היותר אטמוספריות של האלבום, עם הלחן "החולמני" והקולות הלבביים והמלטפים של מוג. הנגינה המדהימה של כל חברי הלהקה וסולו הגיטרה היפה של שנקר הופכים אותו לאחד הבולטים באלבום.


לאורך כל האלבום "UFO" משלבת רצועות כבדות עם ריפים חזקים עם שירים מלודיים ואווירתיים יותר, ובכך הם יוצרים חווית האזנה דינמית ומגובשת. ההפקה מצוינת, עם תמהיל ברור ודינמי המאפשר לכל כלי וקול לזרוח.


לסיכום, "Lights Out" הוא אלבום הארד רוק קלאסי שממשיך להשפיע על דורות של מוזיקאים. עם הריפים העוצמתיים שלו, ה"הוקים" הבלתי נשכחים והמוזיקליות הסוחפת שלו, הוא נשאר חביב המעריצים וקלאסיקה של הז'אנר. לא לחינם דירג מגזין "Kerrang!" את האלבום במקום ה-28 בין "100 אלבומי ההבי מטאל הגדולים בכל הזמנים" ו- Steve Harris כינה את "Love to Love" כשיר האהוב עליו.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page