top of page

World Radio Day

אנחנו לא יכולים לדמיין את חיינו ללא "רדיו".



כן, כן, עוד לפני המצאת הטלוויזיה, לפני עידן האינטרנט והרשתות החברתיות, התבססנו על הרדיו כאמצעי תקשורת, העברת מידע והפצת התרבות.


המכשיר הזה שהבסיס התיאורטי להמצאתו הונח עוד בסוף המאה ה- 19, מלווה אותנו כבר למעלה מ- 100 שנה, ביום ובלילה, בהצלחה ובמשבר, בעיתות שמחה ועצב. באמצעותו נחשפנו לאקטואליה וחדשות, השתתפנו בחידונים ובתחרויות, האזנו לתסכיתים ולשידורים חיים של אירועים היסטוריים ומשחקי ספורט, אבל יותר מכל, דרך הרדיו למדנו להתאהב במוזיקה!!!


קשה אולי לדמיין את זה, אבל לא לפני הרבה זמן הרדיו היה האמצעי הכמעט יחידי עבורנו להתעדכן במה שקורה בעולם המוזיקה, להיחשף לאומנים חדשים ולדרג את המצעדים השונים. גם כשהרגשנו שכאן בארצנו הקטנטונת איננו מקבלים מספיק מהדבר המרגש הזה שנקרא מוזיקה, ידענו להרים אנטנה, לרוץ על הסקאלה ולהגיע ל"רדיו רמאללה" או ל"קול השלום" של אייבי נתן.


בעידן שלנו המונח "רדיו" הורחב והוצא מגדרם של "הגלים האלקטרומגנטיים" שבאמצעותם הועברו הקולות והצלילים מצד אחד של העולם לצידו השני, לפני יותר ממאה שנה. היום אנחנו יכולים לקבל את הרדיו שלנו בצורה דיגיטלית, מקוונת, דרך האינטרנט, הטלפון ואפילו ברכב, ללא שום אנטנה.


בשנת 2010 האקדמיה הספרדית ביקשה ממועצת המנהלים של אונסק"ו שהוא ארגון החינוך, המדע והתרבות של האומות המאוחדות, שתכריז על "יום הרדיו העולמי".

שנה מאוחר יותר מועצת אונסק"ו המליצה למושב ה-36 של הוועידה הכללית של אונסק"ו להכריז על "יום רדיו עולמי", וכי יום זה ייחגג ב-13 בפברואר, היום בו הוקמה תחנת הרדיו של האו"ם, בשנת 1946.


מתופף להקת Rush והתמלילן שלה Neil Peart כתב את מילות השיר The Spirit of the Radio כמחווה לכל מה שהיה טוב ברדיו. "זו חגיגה של הערכתי הרבה לרגעי הקסם שהיו לי מאז ילדותי ברדיו, של שמיעת השיר הנכון בזמן הנכון", אמר פירט באחד מראיונותיו.

אז במיוחד לכבוד היום המיוחד הזה, הכנו לכם פלייליסט של שירים שאנחנו אוהבים עם המילה "רדיו" בכותרת שלהם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללחוץ כאן ובהמשך לספר לנו איזה שיר הומאז' לרדיו חסר לכם ספלייליסט ואנחנו נוסיף אותו.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - תוכנית רוק, ראש בראש, ימי ראשון בשעה 11:00


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page