top of page

נעים מאוד להכיר...Sinnery

חברי הלהקה:

אלון קרניאלי: סולן וגיטרת ליווי

עידן קרינגל: גיטרה מובילה

סער טובי: גיטרה בס

ליעם פיין: תופים

(Photo: Or Shenkerman)

בשנת 2013, חבורה של ילדים בני 17-16 חדורי מוטיבציה ומלאי אגרסיות ירדה למרתף מעופש של חנות מוזיקה בהרצליה והקליטה את הדמו הראשון שלה. טוב, "הקליטה" היא אולי מילה קצת מוגזמת לנסיבות, מאחר שכל "ההקלטה" נעשתה באמצעות הטלפונים הניידים של חברי הלהקה על מחשב נייד של אחד החברים.

כמעט עשור לאחר מכן יספרו לנו אלון קרניאלי (סולן וגיטרת ליווי) ועידן קרינגל (גיטרה מובילה) שזה היה צעד חובבני ומזעזע, אך יחד עם זאת הכרחי להתקדמות של הלהקה בכיוון הנכון. שלא תבינו לא נכון, ההקלטה המחתרתית הזאת (לא מצאנו דרך טובה יותר להגדיר אותה) לא מנעה מחברי הלהקה להרגיש כמו "רוקסטארים", כשכל ריף שלהם בגיטרה נשמע להם כמו יצירת מופת שמקומה בהיכל התהילה של הרוקנרול. הם הקליטו את הדמו וצרבו אותו על דיסקים, שעליהם הם הדביקו את הלוגו של הלהקה. הגשמת חלומות זה כאן!!!

זה היה הצעד המשמעותי הראשון שלהם כלהקה ומכאן הם החלו לפלס את דרכם למעלה בהרבה השקעה, עבודה קשה ואהבה גדולה למוזיקה.


את הדיסקים הצרובים עם לוגו הלהקה הם חילקו בהופעות. הופעות...?

בכל מקום שבו היה פלייר עם מקום פנוי הם היו מכניסים את הלוגו שלהם ועולים להופיע. הם פנו לכל להקה מסצנת המטאל הישראלית, מוכרת יותר או פחות, במטרה להיות מופע פותח או אפילו חלק קטן מהסט, רק כדי לקבל הזדמנות להופיע, להגיע לעוד אוזן, עוד קהל. צפון, דרום, לא משנה איפה. מעמיסים, נוסעים ומופיעים!!

במקביל לעבודה הקשה על הבמות ובדרכים, חברי הלהקה המשיכו לכתוב עוד חומרים חדשים.

בשנת 2016 החברים כבר הרגישו בשלים להוציא משהו ועל הפרק תוכנן לו EP. כשהם באו בכוונה להקליט את הEP, יובל קרמר, מוזיקאי, סמנכ"ל בחברת "קרמר אלקטרוניקה" ובעל אולפן הקלטות (נדבר עליו עוד בהמשך), שכנע את החבורה הצעירה להקליט אלבום מלא. קרינגל הביא עוד כמה ריפים והלהקה הייתה מוכנה להיכנס להקליט את אלבום הבכורה שלה. "מוכנה" זה אולי קצת מוגזם, כי חברי הלהקה סיפרו שהקלטת אלבום הבכורה הייתה מוזרה מאוד.

חלקים של שירים נכתבו תוך כדי ההקלטות, רעיונות עלו בכמויות אבל הם לא ידעו איך לתעד אותם או איך לעבד אותם לשירים או אפילו לסקיצות. התהליך היה להם קשה מאוד בעיקר בגלל שהם לא ידעו איך להתנהל עם זה. עד היום הם בטוחים שהרבה שירים ורעיונות טובים הלכו לאיבוד במהלך ההקלטות. הכלל היה שאם ריף נשמע טוב אז "זוכרים" אותו. איך? שאלה טובה...


למרות חוסר הניסיון והחומרים הטובים שהלכו לאיבוד בדרך, הלהקה הצליחה לכתוב חומרים שהספיקו לאלבום מלא, אלבום הבכורה. הם נכנסו שוב למרתף, הפעם של אולפן הקלטות בשם "IScream Studios" ברמת-גן אשר תופעל על-ידי אלי פיקובר. אלי האמין בהם ותמך בהם לאורך כל התהליך. הוא לקח ארבעה ילדים חסרי ניסיון ולימד אותם את כל מה שצריך לדעת כשנכנסים להקליט באולפן וליווה אותם בכל תהליך ההקלטה.


ב- 6 במאי 2016 הוציאה "Sinnery" את אלבום הבכורה שלה: "A Feast Of Fools" .


בתאריך 21/07/2016 קיימה הלהקה הופעת השקה חגיגית במועדון "האזור" בתל-אביב לכבוד צאת אלבום הבכורה, הופעה שחבריה יעידו שהיא אחד מהרגעים המכוננים בהיסטוריה הקצרה של הלהקה.

ההופעה הייתה כמעט Sold-Out כשיותר מ- 300 איש מילאו את המועדון. קרניאלי וקרינגל סיפרו שעד אז הם לא ראו דבר כזה. בכל ההופעות הקודמות שלהם הגיעו כמה עשרות אנשים ופתאום הם עמדו על במה וראו את מועדון "האזור" מפוצץ כמעט עד אפס מקום. קהל שבא לראות אותם במיוחד. לא כלהקת חימום, לא כחלק ממיני פסטיבל או סט.

זה היה רגע עצום עבורם, אבל זה לא הסתיים שם. הלהקה התחילה את ההופעה וגילתה שכל האנשים האלה שעמדו מולם, האנשים האלה שקנו כרטיס במיטב כספם, שאגו את כל מילות השירים מהאלבום שזה עתה הוציאו. זה ללא ספק היה אירוע גדול ממדים ועוצמתי עבור כל חברי הלהקה.



סיפור מעניין: הבסיסט סער טובי, שהצטרף ללהקה זמן קצר קודם לכן, מספר שכשעה ורבע אל תוך הסט חברי הלהקה כבר היו חצי מפורקים. ואז, הוא פתאום החליט לענות לקריאות הקהל המשולהב ששאג "רוצים עוד" עם יציאה מעניינת - "רוצים לשמוע שיר חדש"? שאר חברי הלהקה, חצי גמורים, הסתכלו על סער במבטים מופתעים ולא הבינו מה נפל עליהם. הם לא תכננו או עשו חזרות. אבל אם סער הבטיח אז חייבים לקיים והלהקה ביצעה את השיר "Hanged From the Sun", שיר שבסופו של דבר נכלל כקטע בונוס באלבומה השני של הלהקה.


הופעת ההשקה הייתה רגע מכונן, שבו הם הבינו שיש להם משהו טוב בידיים. הם הבינו שאת הדבר הזה צריך לקחת עכשיו ברצינות ולהשקיע בו את כל מה שיש להם, כי הם קיבלו אישור מהקהל. הם קיבלו אישור שאנשים אוהבים את מה שהם עושים. כאן המקום לציין שההצטרפות של סער ללהקה, ממש לפני מופע ההשקה, הייתה תוספת משמעותית לנקודת המפנה, כי הוא זה שדחף אותם להחליט שהם הולכים על זה בכל הכוח ויהי מה!


כחודש אחרי אותה הופעה מכוננת, חברי הלהקה הגשימו חלום נוסף. הם עלו כמופע פותח ללהקת "בצפר" במועדון שמבחינתם הוא מיתולוגי, מועדון "הבארבי" בתל-אביב. זו הייתה ההופעה הראשונה שלהם במועדון, הופעה שפתחה להם את העיניים והפכה להיות יעד ושאיפה שממש בקרוב הולכת להתגשם!


(Photo: Avihai Levy)

זה לא נגמר בכך, כי ממש לפני ההופעה הלהקה חתמה עם הלייבל הקפריסאי "Pitch Black Records" וזמן קצר אחרי ההופעה, ללא שום הכנה מוקדמת, הם מצאו את עצמם על מטוס בדרך להופעה בקפריסין. זו הייתה שנה שבה הם עשו דברים שהם לא דמיינו שהם יעשו, אבל ללא ספק חלמו עליהם.


אחרי שהם חתמו עם הלייבל הקפריסאי, חברי להקת"Sinnery" הבינו שזה הזמן לדחוף קדימה ולעבוד על האלבום השני. הם פנו ליובל קרמר (זוכרים אותו?) במטרה לשריין אותו כמפיק לאלבום. הם הכירו אותו לראשונה עוד כשהיו בני 16, כשיובל היה הגיטריסט והמפיק של להקה בשם "Dark Serpent" . יובל תמיד דיבר אליהם בגובה העיניים. כבר אז הוא התייחס לילדים האלה, שבאו להציק לו עם כל מיני שאלות, באופן רציני מאוד. הוא ממש אימץ אותם. הוא היה מגיע לחזרות שלהם ממבשרת עד לרעננה, יושב איתם לפגישות של שיחות ארוכות אל תוך הלילה ונותן להם עצות, רעיונות ונקודות מבט שהם לא חשבו עליהן.

חברי "Sinnery" רצו מאוד להכניס אותו כסוג של חבר חמישי בלהקה והוא לקח את התפקיד הזה באופן מלא במהלך ההפקה של האלבום השני. הוא נכנס איתם לכל נבכי ומעמקי תהליך היצירה, אם זה בדינמיקה, בסאונד ואפילו בליריקה. המטרה שלו הייתה להוציא מהם את כל הרגש והאמוציות.


אבל רגע, שנייה, בואו ניקח צעד אחד אחורה... אפשר לומר שהמסע לאלבום השני של "Sinnery", שקיבל את השם "Black Bile", התחיל עוד בשנת 2016, עם סער ועם השיר "Hanged From the Sun" . מייד אחר כך הם החלו לעבוד על מוזיקה חדשה, כשתהליך היצירה הושפע מלהקות שונות שלהן הם האזינו במהלך התקופה. ההשפעות המוזיקליות שלהם התרחבו במהלך השנים, אבל אפשר לומר שלהקות כמו "Gojira", "Trivium", "The Hunted", "Behemoth" ו "Decapitated" קיבלו מקום דומיננטי בפלייליסט של חברי הלהקה והשפיעו עליהם במיוחד. בשנים הללו הלהקה עברה תהליך של התבגרות, ממש כמו פרפר שיצא מהגולם שלו. הלהקות שלהן הם האזינו באותה תקופה השתנו, קרינגל נכנס לכתיבה באופן מעמיק יותר, אבל הייתה הרגשה של מסע התפתחות וגיבוש הזהות המוזיקלית של כל הלהקה. כדוגמה ויזואלית להתפתחות המוזיקלית, אפשר לראות אפילו את השינוי שעבר הלוגו של הלהקה.


(Photo: Or Shenkerman)


חברי הלהקה תיארו את תהליך הכתיבה של "Black Bile" כבלתי רציף בעליל. כתיבה לפי תקופות, כמו אינטרוולים, כתיבה אינטנסיבית לתקופה קצרה, הפסקה קצרה ושוב כתיבה אינטנסיבית. אין שיטה ספציפית, אין חוק. לפעמים המילים באות קודם, לפעמים הריפים, לפעמים מקצב מסוים אבל באלבום הזה, במיוחד בחלק השני, שלו אלון העדיף לכתוב את המילים רק אחרי שסיימו את המוזיקה באופן מושלם.

הם סיפרו שגם תהליך היצירה עבר התפתחות והתפכחות. חברי הלהקה פיתחו הסתכלות שונה על המוזיקה, על ההבנה שהיא חלק משפה שאמורה לחדור בסופו של דבר לליבו של המאזין. הם התחילו לחשוב איך הם כלהקה יכולים להעביר את האמוציות, את הרגשות והתסכולים שלהם דרך המוזיקה והשירים. איך הם היו רוצים להרגיש כמאזינים ששומעים לראשונה את השירים שהם כתבו. הם כתבו לא מעט שירים שנזנחו כי הם הרגישו שהאמוציות לא מצליחות לעבור בהם טוב, שזה פשוט לא קורה שם. אם הם הרגישו שיש ריף או קטע שהוא חזק מספיק, הם היו לוקחים אותו ומנסים לבנות עליו שיר, אבל כמובן שזה לא תמיד הצליח. היו להם הרבה התנסויות וחיפושים עד שהם מצאו בדיוק את מה שהם הרגישו שהוא נכון, את מה שהם הרגישו שמעביר את התחושות והרגשות שלהם החוצה בצורה הטובה ביותר.


לפני הכניסה להקלטות הם עבדו על כל השירים באופן עצמאי, כשמדי פעם הם שלחו את החומרים ליובל לצורך התייעצות. עד שהם נכנסו להקליט יובל כבר הכיר את כל השירים, הריפים והטקסטים מכל הכיוונים. הוא היה עוזר להם לווסת, לשנות, לתקן ולהשחיז את השירים עד לקבלת התוצר הסופי.

את ההקלטות הם קיימו ב "Libra Studio" , האולפן הפרטי של יובל במבשרת, אשר נמצא בקומה התחתונה של ביתו. כך יצא, שבזמן שחברי הלהקה שחררו להם אגרסיות הרסניות במרתף הבית, בקומה שמעליהם משפחה שקטה אכלה ארוחת ערב.

אחרי שהם עבדו על כל השירים וסגרו אותם באופן כמעט מוחלט, הם נכנסו כל אחד בנפרד להקליט את תפקידו באלבום. כל כלי הוקלט בנפרד לאורך כל השירים באלבום, עד לסיום. כמובן שלמרות שהשירים כבר היו מבושלים ומהודקים עד שהם החלו בהקלטות, עדיין היו דברים שהשתנו תוך כדי ההקלטה באולפן. יובל התעקש להגביל את מספר הנוכחים בהקלטות, כדי לאפשר לאותו חבר להקה שהקליט להיכנס לאווירה ולהיות מרוכז בהקלטה. יובל היה בדעה שאותו חבר שנכנס להקליט היה "המלך". זה היה הרגע שלו, רגע היצירה שלו והביצוע צריך להיות ללא הפרעות וללא שלוש דעות נוספות. חברי הלהקה סיפרו שהאווירה בהקלטות הייתה מדהימה, יצירתית, חיובית ורצינית.


מעניין לגלות שהאלבום הזה הוקלט בעצם שלוש פעמים. בפעם הראשונה חברי הלהקה כתבו, יצרו והקליטו בבית עד לכדי שיר מלא מההתחלה ועד הסוף. בפעם השנייה הם הביאו את החומרים ליובל ואז שינו, תיקנו, השחיזו ושיפרו. בפעם השלישית הם הקליטו כל כלי בנפרד וזה מה שנכנס בסופו של דבר לאלבום.


את המיקס והמאסטרינג לאלבום ביצע Matt Hyde מלונדון, דמות ידועה בעולם המטאל שהפיק, הנדס ומיקסס ללהקות כמו " Slipknot ", " Trivium", " Machine Head " ועוד. הם מצאו אותו דרך גוגל. כן, שמעתם נכון. הם ידעו את מי הם רוצים מאלבומים אחרים שהוא עשה, חיפשו אותו בגוגל ופנו אליו.



העבודה על "Black Bile" הסתיימה בתחילת שנת 2020, ממש רגע לפני שפרצה הקורונה!!

אבל אז, יחד עם כל העולם ובמיוחד תעשיית המוזיקה, גם חברי הלהקה חטפו זעזוע חזק. כל התוכניות שלהם קיבלו בלימת פתע מוחלטת עם כל ארבעת הגלגלים. היה להם "תפוח אדמה לוהט" ביד והם לא ידעו מה לעשות איתו.

אלבום מלא ומושלם שהם היו גאים ביצירה שלו אבל הם חששו מאוד מהעיתוי של הוצאתו. הם לא הרגישו שזה נכון להוציא את החומרים החדשים כשכל העולם נמצא בחוסר ודאות, אבל לא הייתה חזרה או פגישה של הלהקה שבהן לא עלה הרצון העז לעשות כבר משהו, להוציא איזה שיר, לשתף באיזה טיזר, כל דבר. זה בער להם בוורידים ושרף להם את המוח, שהאלבום שעליו עבדו קשה כל-כך, האלבום שמציג את הזהות החדשה, המגובשת והבוגרת של הלהקה, ישב על המדף והעלה אבק.


ואז, כדי לתעל את התסכול, חברי הלהקה החליטו לנצל את הזמן כדי "להתחמש". הם הוציאו את האנרגיות שלהם על כל מה שצריך מסביב לאלבום: עיצוב עטיפת האלבום, בוקלט, תמונות תדמית, פוסטרים, חולצות, מדבקות, צילומי קליפים וכל מה שאפשר לעשות כדי להיות מוכנים לשעת השין.


ולבסוף זה קרה. האלבום "Black Bile" יצא באופן רשמי ב- 16 בספטמבר 2022.

(Photo: Eyal Pe'er)


ב- 11 בפברואר 2023 להקת "Sinnery" תסגור מעגל במועדון "הבארבי" בתל-אביב עם מופע השקה חגיגי ועוצמתי במיוחד. 7 שנים אחרי שהם עלו על אותה במה כמופע חימום ללהקת "בצפר", הם יקיימו את ההופעה הראשונה שלהם כמופע מרכזי במועדון המיתולוגי ויש לנו הרגשה שהוא יהיה מפוצץ מקצה לקצה. את הקהל יחממו "Maanish" ו"Hotbox", שתי להקות שיכניסו את המועדון לאנרגיות מחשמלות לפני ש"סינרי" תתפוס את הבמה.

חברי הלהקה החליטו פה אחד שלא ייעברו עוד 6 שנים עד שיצא האלבום הבא. הם החליטו לקחת את זה קדימה בכל הכוח ומעבר למופע ההשקה הם עובדים על סיבוב הופעות באירופה, על מוזיקה חדשה ועובדים בכל הנתיבים כדי לעלות שלב ולקחת את המוזיקה והאלבום החדש שלהם, להתפוצץ בארץ ובעולם. אפשר לומר שהם כבר מיישמים, כשבאמצע 2022 הם עלו לבמה בפסטיבל "Rockstadt" שברומניה עם להקות ענקיות כמו Lamb of God, Behemoth, OverKill.



ובנימה אישית


בשביל להיות להקת מטאל / רוק בארץ צריך הרבה מאוד יכולות של DIY !!!

במילים אחרות, אתה צריך לעשות הכל בעצמך! זה לא רק בגלל שהז'אנר בארץ הוא עדיין מאוד נישתי, אלא בעיקר בגלל המיקום הגאוגרפי הבעייתי מאוד שגורם לכך שדברים לא יבואו אליך, אתה צריך ללכת ולחפש אותם בחוץ!

לחפש מיקסינג טוב ומאסטרינג מקצועי בחו"ל. לסגור לעצמך לייבל. לסגור לעצמך סיבובי הופעות באירופה. למרות שזה מאתגר מאוד את הלהקות הישראליות, זה גם מה שעושה אותן רעבות, חזקות ומכוונות מטרה להשיג את כל הדברים הללו.


התמזל מזלם ול "Sinnery" יש הנהלה אמריקאית והם חתומים בלייבל בארה"ב שאמור לדאוג להם בחו"ל. אבל אל תטעו, הם לא מחכים לטלפון שיצלצל. הם אלה שמחייגים ודואגים לדחוף את עצמם בכל דרך אפשרית. המציאות מחייבת אותם לשמור על קשר יום יומי עם בעלי תפקידים שונים כדי לשמור על כל הדבר הנפלא הזה כך שימשיך לנוע קדימה.

אנחנו מאחלים הצלחה ענקית ללהקה ומקווים לראות אותם על פוסטרים בחו"ל ובארץ באופן תדיר !!


עכשיו לכו תשריינו לעצמכם כרטיסים להופעה המטורפת ב-11.02.23 במועדון הבארבי.

להאזנה לאלבום החדש "Black Bile" ב: Spotify, Apple Music


מדיה חברתית: Facebook / Bandcamp / Instagram / Band Website


עריכת לשון: אורי ענבי / Ori Anabi


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page