top of page

ברי סחרוף - נגיעות

ב-1 לינואר 1998 שחרר ברי סחרוף את אלבומו הרביעי "נגיעות", אם סיפרנו לכם על האלבום השני שלו "סימנים של חולשה" כאלבום משפיע ואחד מאלבומי הרוק הגדולים בארץ, אז האלבום הזה הוא אלבום הפריצה של ברי למיינסטרים. אם ננסח זאת בצורה יותר עדינה, זה האלבום שהביא את ברי מהרוק האלטרנטיבי למיינסטרים של הרדיו הישראלי.


זהו האלבום הנמכר ביותר בין אלבומיו של סחרוף, והוא אף זכה בארבעה פרסי "תמוז". ברי ממשיך כאן את השילוב של האלמנטים האלקטרונים ומוסיף אלמנטים של מוסיקה ים-תיכונית עם יציאות רוקיסטיות שמשקפות את ה-DNA המוסיקלי שלו.


האלבום כולל שירים שהפכו לאבן דרך במוסיקה הישראלית כמו השיר הפותח של האלבום "ככה זה (לאהוב אותך)" שזכה להשמעות בלתי פוסקות בתחנות הרדיו והיה שיר הפתיחה של סדרת הדרמה הישראלית "שבתות וחגים" ונכתב והוקלט במקור עבור הסדרה, "עבדים" עם הפתיחה הבלתי נשכחת של הגיטרה המאפיינת את ברי, "נגיעות" שהושמע בכל מיני רחבות ריקודים ברחבי הארץ, "לב שלם" שנפתח עם הכינורות האוריינטלים והתיפוף הנסחף כאילו אנחנו במועדון גברים טורקי בשנות ה-40 והשיר "עיר של קיץ" הכל כך עוצמתי והממכר!!

(Photo: Ido Erez)


באלבום הזה, כמו בכל אלבום של ברי לדעתנו, יש גם את השירים בהם הוא מתנסה יותר ומותח יותר את גבולות היצירה המוסיקליים שלו ושל חבריו שעובדים עימו. ברי ידוע בכשרון שלו לעבוד עם אמנים אחרים ולתת להם את חופש הביטוי ביצירות שלו, הוא לא קובע או דורש משהו ספציפי אלא שתביע את המהות היצרתית שלך ותוציא אותה אצלו באלבום. שירים מרתקים ושונים יש באלבום הזה כמו "החיים שממול" שלא נשמע כמו משהו שברי יצר עד אז, "ארץ זרה" המסקרן והמיסתורי, "שתי פנים" הכל כך מגוון בדינמיקה המוסיקלית שלו ו"מנהרת הזמן" המיוחד אף הוא.



ביצירת האלבום השתתפו מוזיקאים רבים. ביניהם, יזהר אשדות, אורן לוטנברג, דני מקוב, טל שגב, פיטר רוט, שרון רוטר, אסף אמדורסקי, ג'וני שועלי, דן תורן, מיכה שטרית ועוד רבים אחרים ומגוונים. כמו שהזכרנו מקודם, ברי אוהב לשאוב השראה מאמנים אחרים ואם הוא אוהב רעיון או יצירה של אמן אחר הוא מבקש ממנו להוציא את זה אצלו באלבום באופן חופשי.


בשנת 2018 חגג ברי 20 שנה לאלבום עם מופע חגיגי שבו הוא ביצע את 12 השירים באלבום לפי הסדר (ועוד ביצועים נוספים) ואיתו על הבמה השתתפו גם: חיים לרוז, דני מקוב, אסף אמדורסקי וג'וני שועלי.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page