top of page

חדשות השבוע במוזיקה 25.12.22

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 25.12.22

 

להקת "Saffek" הישראלית והכל כך כריזמתית תחלוק במה עם ענקי מטאל בפסטיבל הרוק-מטאל הגדול ביותר בצ'כיה, לצד אגדות כמו "Amon Amarth", "Within Tepmtation", "Airborne" ועוד...

יחד עם זאת הם חושפים שבקיץ 2023 הם מוציאים אלבום חדש שמציג את "Saffek" כלהקה!!!


 

מופע המחווה ל- "Judas Priest" חוזר בפעם השלישית לכבוד 50 שנות אלוהי המטאל!!

ב-26 לינואר, במועדון ה''גאגרין'' תל אביב, התאחדו להם מיטב אומני סצינת המטאל הישראלית למופע מחווה מיוחד ל "Judas Priest" האלמותית, לכבוד 50 שנות פעילותה באירוע אפי ומפוצץ עם שירים מכל התקופות וממיטב אלבומיה של הלהקה!

סרגיי מטאלהרט (Oceans On Orion) גייס פעם נוספת את מיטב האומנים הישראלים להצטרף לחגיגת הבי מטאל קלאסי ואגדי במחווה הכי גדולה אי פעם, עם יותר אומנים, יותר זמרים ויותר נגנים - במופע מושקע ומקיף במיוחד.


 

הרוקרית המפורסמת Courtney Love כתבה שיר חדש בשם "Justice for Kurt" שמתייחס ככל הנראה לכל תיאוריות הקונספירציה על מותו של בעחה המנוח Kurt Cobain. אבל באופן די מוזר, עם ההכרזה היא מציינת שהשיר לא יכנס לאלבום הבא שלה וככל הנראה לא יראה אור, לנו זה נשמע מאוד מוזר!!


(Photo: Victor Boyko / Frank Micelotta)

 

להקת "Fall Out Boy" משחררת משיקה אתר חדש ומשתפת סרטון אנימציה מחימר "A Claymation Fall Out Boy Celebration", כשלקראת סופו אפשר לשמוע חלק ממה שכנראה יהיה הסינגל החדש של הלהקה. זהו הסינגל הראשון שמוציאה הלהקה לאחר 5 שנים, מאז האלבום השביעי שלה "Mania" שיצא בינואר 2018.

הוידאו מאוד מוזר אז תתכוננו...


 

צפו בלהקת "Metallica" מבצעת את הסינגל החדש "Lux Æterna" בהופעה וגם קאבר אקוסטי לשיר "Borderline" של "Thin Lizzy". השירים היו חלק מהסט ליסט שניגנה "מטאליקה" בהופעה שנערכה בתיאטרון "מיקרוסופט" בלוס אנג'לס ב- 16 בדצמבר, כאשר כל הכספים שנאספו מהמופע נתרמו לארגון הצדקה של הלהקה "All Within My Hands".

המופע הפך להיות זמין השבו להזרמה ב- "Paramount+" במהלכו ניגנה הלהקה שני סטים ייחודיים. החלק הראשון היה אקוסטי ובן חמישה שירים, ביניהם "Blackened", "The Unforgiven" ,"Whiskey In A Jar" כמו גם הקאבר לשיר "Borderline" מהאלבום "Johnny The Fox" של "Thin Lizzy" משנת 1976 ו- "It's Killing Me" של "UFO". אחר כך הגיע הסט החשמלי שכלל 14 שירים, כולל הופעת הבכורה החיה של הסינגל האחרון שלהם "Lux Æterna".

אין ספק שהלהקה נראית בכושר במיוחד המתופף Lars Ulrich שהחזיק יפה את הקצב המטורף של הסינגל החדש.

 

הבסיסט האגדי Geezer Butler אובחן השבוע עם דלקת ריאות כך פרסמה בחג המולד אשתו גלוריה. באטלר עצמו לא התייחס עדיין למחלתו, למרות ששיתף את העוקבים באינסטגרם בהודעת חג המולד. מאז ש"בלאק סבאת'" התפרקה בשנת 2017 שמר באטלר על פרופיל נמוך, אך במרץ השנה, הוא חבר ל- "Apocalyptica" במסגרת הסינגל שלהם "'I'll Get Through It". מאוחר יותר השנה הוא גם הופיע בקונצרט המחווה ל- Taylor Hawkins בלוס אנג'לס, וביצע שני רצועות של "בלאק סאבאת'" יחד עם Sebastian Bach, Lars Ulrich וה- "Foo Fighters".

 

זוכרים את "Hey Hey Rise Up" שהוציאה "Pink Floyd" השנה? אז הוא הכניס כבר 500,000 ליש"ט עבור ארגוני צדקה הומניטריים המסייעים לנפגעים מהמלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה. "Hey Hey Rise Up" שוחרר כבר באפריל כשיר החדש הראשון של "פינק פלויד" מזה כמעט שלושה עשורים. בזמנו, ראש הלהקה David Gilmour - שיש לו משפחה אוקראינית וכבר התבטא נגד המלחמה, אמר שהשיר הוקלטה שבועות ספורים לפני כן כהפגנת סולידריות לאלו שנלחמים נגד הצבא הפולש של רוסיה.

 

אם גבר הזכרנו את אוקראינה וכתבנו על מורפע המחווה ל- "Judas Priest", אז הזמר האייקוני Rob Halford הקליט הודעת חג המולד לכל אוהבי המטאל האוקראינים. הלפורד נראה בקליפ חובש כובע סנטה קלאוס ואומר. "שלום, משוגעי מטאל של אוקראינה! זה "אלוהי המטא"ל שלכם, אני שולח את אהבתי ואת כל הכוח שלי לכל אחד ואחת מכם. אני אוהב אותךכם כ- כך "Slava Ukraini" הישארו חזקים, הישארו "כבדים", הישארו "מתכתיים"... האלפורד כבר הביע בעבר את תמיכתו באוקראינה בפסטיבל מיסטיק בפולין. בזמן ביצוע השיר "Blood Red Skies", חזר הסולן על המשפט "Free Ukraine!" שלוש פעמים.

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page