top of page

Lars Ulrich

הוא אחד המתופפים המפורסמים ביותר, יש לו מה לומר על כל דבר והוא עשה היסטוריה בעולם המוסיקה עם הלהקה היחידה בה ניגן, גבירותי ורבותי קבלו את: Lars Ulrich !!!

(Photo: Unknown)


= הוא נולד ב- 26 לדצמבר 1963 Gentofte שבדנמרק לאמא עם שורשים יהודים ואבא עם שורשים גרמנים. זו היתה משפחה של שחקני טניס מקצוענים. אביו וסבו היו שחקני טניס ששיחקו בתחרויות רשמיות.


= הוריו רצו שילך בדרכם ולארס החל ללמוד את משחק הטניס, כמו אביו וגם הוא הפך למתחרה מקצועי והיה בין השחקנים המבטיחים.


= בגיל 9 אביו לקח אותו להופעה של "Deep Purple" בקופנהגן, וכך נוצר החיבור הראשוני המהותי של לארס עם המוסיקה.


= בגיל 13 אביו קנה לו את מערכת התופים הראשונה של חברת Ludwig.


= בגיל 17 הוא עבר עם משפחתו לקליפורניה שבארה"ב בין היתר על מנת לפתח את קריירת הטניס המקצועני. הוא לא הצליח להתקבל לנבחרת הטניס של בית הספר ומשם התוכניות השתנו.


= ארוע מיוחד שניווט את עתידו המוסיקלי היה הופעתה של להקת "Diamond Head". לארס שאהב מאוד את הלהקה נסע לראות הופעה שלה בלונדון. כשחזר לארה"ב הוא החליט שהוא מקים להקה ופירסם מודעת דרושים בעיתון מקומי בשם The Recycler.


= במודעה היה כתוב:

"Drummer looking for other metal musicians to jam with Tygers of Pan Tang, Diamond Head and Iron Maiden."

שני גיטריסטים ענו למודעה, James Hetfield ו-, Hugh Tanner, תנחשו מי נבחר...? מעניין שבהמשך Dave Mustain הגיב גם הוא לאותה מודעה...


= בשנת 1981 הוקמה להקת "Metallica" ע"י לארס וג'יימס. את השם לקח לארס מחברו Ron Quintana שחיפש שם ללהקה שלו והתלבט בין Metallica לבין Metal Mania.

(Photo: Paul Natkin)


= הסגנון המוסיקלי של הלהקה הפך אותה לאחת מארבעת הלהקות שייסדו את ז'אנר ה- Thrash Metal יחד עם "Slayer", "Megadeth", "Anthrax" ואנחנו אוהבים להוסיף גם חמישית שהגיעה באיחור קצת אופנתי "Testament".


= לארס וג'יימס הם הכותבים העיקריים וגם המובילים של הלהקה. כשלארס הוא המוח העסקי מאחורי כל מה שקורה בלהקה והוא זה שהביא אותה לאן שהיא היום מבחינה עסקית/שיווקית. השיר הראשון שהשניים כתבו והשיר הראשון איתו הם הופיעו בפעם הראשונה היה "Hit The Lights".


= מטאליקה שחררה עד היום 11 אלבומי אולפן: Kill 'Em All (1983), Ride the Lightning (1984), Master of Puppets (1986), ...And Justice for All (1988), Metallica (1991), Load (1996), Reload (1997), St. Anger (2003), Death Magnetic (2008), ו (Hardwired... to Self-Destruct (2016 ו- 72 Seasons י(2023).


= בנוסף לאלבומי האולפן שחררה הלהקה גם את המיני אלבום The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited אשר ההקלטות שלו החלו בגראז' ביתו של לארס, ואת האלבום הכפול Garage Inc שכללו גירסאות כיסוי ללהקות שלארס והלהקה העריצו.


= בנוסף שחררה הלהקה מספר רב של אלבומי הופעה משובחים. שני אלבומים שאנחנו חייבים לציין ולדעתנו מהווים רגעים ענקיים בהיסטוריה של הלהקה הם צמד ההופעות S&M. הראשון התקיים בשנת 1999 והשני בשנת 2020, הופעה שבה הלהקה משלבת את המוסיקה שלה עם התזמורת של סן פרנסיסקו. ככה משלבים מוסיקת רוק עם סימפוניה !!


= בעקבות האלבומים הראשונים של מטאליקה לארס קיבל מעמד של אחד המתופפים הגדולים של עולם המטאל. המקצבים המהירים, השימוש בדאבל בס והשירים המורכבים שנוגנו על מערכת התופים המפלצתית שלו, זיכו אותו בשלל תארים.


= מהאלבום השחור לארס שינה את סגנון התיפוף שלו וכך גם הסגנון המוסיקלי של הלהקה. המקצבים הפכו ליותר איטיים, מעברים פשוטים ומבנה מאוד פשוט של שירים, ממש 180 מעלות מהסגנון ההתחלתי, למרות שבאלבומים האחרונים של הלהקה אנחנו מרגישים קצת חזרה לסגנון הישן.

(Photo: Elektra)


= אם דיברנו כבר על האלבום השחור, אז מעניין לציין שאחד השמות שהוצעו לו במקור היה Married To Metal. הסיבה לכך היתה העובדה שקירק, לארס וג'ייסון התגרשו במהלך הקלטתו.


= מלבד ארבעת האלבומים הראשונים של הלהקה שנחשבים היום לאבני דרך בעולם המוסיקה, ישנם עוד שלושה אלבומים נוספים שהיוו ציון דרך משמעותי לא רק ללהקה אלא גם ללארס באופן אישי/מוסיקלי.


= האלבום השחור שדובר עליו רבות, הסאונד של התופים באלבום הזה היה פורץ דרך. סאונד מהפכני שעבר מצלילים שטוחים וקצרים לצלילים מתפוצצים וארוכים. כל מכה על הטמטם, על הסנר, על הבייס דראם או על המצילות, לוו בעומק, נפח והמשכיות מטורפים. כל חלק במערכת התופים של לארס קיבל מקדם עוצמה שערורייתי וזה העניק לסאונד של התופים משהו שלא נשמע עד אז.

(Photo: Unknown)


= האלבום השני הוא "St. Anger". הלהקה הייתה במשבר קשה וניסתה לצאת ממנו ע"י שינוי תהליכים, שינוי צורת עבודה והסגנון מוסיקלי. גם לארס ניסה משהו חדש... רק לצורך ההבנה הטכנית (שלדעתנו היא חשובה כאן), מתחת לתוף הסנר יש סלילים מברזל שנצמדים על ידי מנוף לתחתית התוף. הסאונד הרגיל של הסנר מתקיים כשהסלילים הללו מתוחים וצמודים לעור התחתון של הסנר ע"י המנוף. כשלא סוגרים את המנוף, הסלילים הללו רפויים ומתקבל צליל שהוא שילוב של תוף טמטם עם הד מתכתי. באחת החזרות, לארס "שכח" לסגור את המנגנון ולהצמיד את הסלילים וכשהוא החל לנגן הוא אהב מאוד את הצליל והחליט להשאיר אותו לאורך כל הקלטת האלבום. אנחנו בטוחים שהוא לא ישכח את המקרה הזה בחיים !!


= האלבום השלישי הוא LuLu, הפרוייקט המפורסם והידוע לשימצה של מטאליקה עם הזמר והיוצר Lou Reed. שני הצדדים היו מרוגשים עד דמעות מהעבודה ומהתוצאה של האלבום, חברי מטאליקה סיפרו שהם התרגשו בכל יום לעבוד עם לו ריד באולפן, ולו ריד סיפר שמטאליקה הוציאו ממנו את הטוב ביותר. נשארנו ללא מילים...


= לארס שניחן ביכולת דיבור ללא הפסקה, לקח על עצמו את תפקיד הדובר של הלהקה. זה בא לידי באופן בולט במיוחד במקרה של Metallica v. Napster, Inc. מטאליקה החליטה לתבוע את נאפסטר על הפרת זכויות יוצרים מאחר וזו איפשרה שיתוף שיריה של הלהקה. מטאליקה ובמיוחד לארס חטפו הרבה מאוד ביקורת מצד המעריצים והקהל על ההתנהלות והיום לארס די מצטער על ההתנהלות שלו ושל הלהקה במקרה.

(Photo: Metallica PR)


= בשנת 1998 הקים לארס חברת תקליטים בשם Music Company יחד עם רואה החשבון של הלהקה Tim Duffy. החברה לא התרוממה ונסגרה בשנת 2002.


= לארס הוא הדני הראשון שזוכה להיכנס להיכל התהילה של הרוקנרול, מטאליקה הוכנסה להיכל התהילה בשנת 2009. אם כבר הזכרנו את היכל התהילה, לארס העניק את נאום ההכרזה של להקת אהבת נעוריו "Deep Purple" להיכל התהילה בשנת 2016.


= לכל אורך הקריירה המוסיקלית שלו הוא ניגן אך ורק במטאליקה מלבד מקרה אחד בודד. הוא ניגן בשיר "Return of the Vampire" שיצא ב-1993 באלבום In The Shadows של להקת Mercyful Fate אותה העריץ.


= בעת הקלטת האלבום "Master Of Puppets" חיפש לארס את הצליל ואת הסנר המיוחד “Black Beauty” של חברת התופים Ludwig למרות שמאז ומתמיד ניגן על Tama. הואיל ו- QPrime, חברת הניהול של מטאליקה, היא גם חברת הניהול של Def Leppard ולמתופף שלהם Rick Allen יש בדיוק את אותו הסנר, ביקש לארס שישלחו לו את הסנר לקופנהאגן כי הוא לא היה בנמצא. ריק עבר באותה תקופה את התאונה הקשה והמפורסמת שהשאירה אותו עם יד אחת, לכן חברת הניהול הסכימה לדרישתו של לארס ושלחה לו את הסנר (אך לארס הספיק בסופו של דבר למצוא את הסנר בקופנהאגן עד שזה הגיע).


= עוד עובדות מעניינות בקשר ללארס ולאלבום Master Of Puppets הן: א. הוא פנה ל- Geddy Lee מלהקת Rush כדי שיפיק להם את האלבום, אך הוא לא היה זמין. ב. הוא נטל במהלך ההקלטות שיעורי תופים.


= שם האלבום "Risk" של מגדת' והכיוון המוזיקלי שלו הושפעו מלארס שאמר ל- Dave Mustain שהוא צריך לקחת יותר סיכונים בכל הקשור לקו המוזיקלי של הלהקה.


= בשנת 2017 קיבל לארס מידי מלכת דנמרק Margrethe II את תואר האבירות השייך ל- Order of the Dannebrog.


= בשנת 1995 יצר המותג AHEAD, מקלות תיפוף העשויים ממתכת (ללא עץ) עם חתימתו של לארס. לפני השימוש במקלות הללו לארס היה מפתח יבלות בידיים מהנגינה ולכן היה משתמש בפלסטרים איתם היה עוטף את אצבעותיו.

(Photo: Unknown)


= לארס הוא אוצר פרטי אומנות מפורסם ומחזיק באמתחתו קולקציה של פסלים, ציורים ועבודות אמנות אחרות, של יוצרים מפורסמים בשווי של עשרות מיליוני דולרים.


להאזנה לאלבום האחרון של מטאליקה ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page