top of page

Sebastian Bach

היום נספר לכם כמה עובדות מעניינות על הזמר, היוצר והשחקן Sebastian Bach:

(Photo: Fanart.TV)


1. הוא נולד ב- Freeport שבבהאמאס ב- 3 לאפריל 1968 בשם Sebastian Philip Bierk.


2. בגיל צעיר עברה משפחתו להתגורר בעיר "Peterborough" באונטריו, קנדה.


3. בנערותו התגלה כישרון השירה האדיר שלו והוא אפילו שימש כ"נער מקהלה".


4. הכינוי שלו בילדותו היא "באז", משם כבר היתה קצרה הדרך ל- "באך" והוא החליט לשנות את שמו ולהיקרא על שם המלחין הנודע.


5. כבר בגיל 14 הוא עבר אודישן ללהקת "Kid Wikkid" אשר חבריה היו בגילאי 25-30.


6. כשהלהקה עבר לטורונטו הוא ביקש מהוריו לעבור יחד איתם לעיר הגדולה. הם התנגדו בתחילה, אך לבסוף אביו הסכים לאפשר לבנו לרדוף אחר חלומו והוא עבר להתגורר אצל דודתו בטורונטו.


7. בשנת 1985 נדד באך שוב בעקבות אהבתו למוזיקה, הוא עבר את הגבול לארה"ב והצטרף ללהקת "Madam X", שניגנה בעיקר הארד רוק וגלאם מטאל.


8. להקת "Skid Row" הוקמה בניו ג'רסי בשנת 1986. הזמר המקורי שלה Matt Fallon עזב את הלהקה בשנת 1987 וחברי הלהקה חיפשו אחר זמר מחליף.

(Photo: Fanart.TV)


9. רצה הגורל והוריו של Jon Bon Jovi נכחו בחתונת צלם המוזיקה Mark Weiss שם הופיע סבסטיאן באך. הוריו של בון ג'ובי שהתרשמו לטובה מבאך המליצו לגיטריסט סקיד רו - Dave Sabo על הזמר הכרזמטי.


10. להשלמת התמונה יצוין כי בון ג'ובי ודייב סאבו היו חברי ילדות שהבטיחו לסייע אחד לשני להצליח בעולם המוזיקה.


11. כשדייב סאבו פנה לבאך והזמין אותו לאודישן, הוא לא התלהב בהתחלה. הוא לא היה מעוניין להיות חבר בעוד להקה שמושבה בארה"ב. אך לאחר ששמע את הדמואים של סקיד רו, עלה על מטוס והתייצב לאודישן.


12. סבסטיאן בך עבר כמובן את האודישן ובשנת 1987 הפך לחבר רישמי בלהקה.


13. הלהקה שחררה את אלבום הבכורה שלה הקרוי על שמה בינואר 1989, והוא זכה להצלחה גדולה עם מכירות של למעלה מ- 5 מיליון עותקים, בין היתר בזכות להיטים כמו "18 And Life" ו- "I Remember You".


14. לאחר שחרורו של האלבום זכתה סקיד רו לחמם את "בון ג'ובי" במהלך סיבוב ההופעות "New Jersey tour", ובכך קיים בון גו'בי את הבטחתו לדייב סאבו.


15. "סקיד רו" הפכו לדבר החם בסצינת הגלאם מטאל כשבהמשך אותה שנה הם מחממים את "מוטלי קרו" וגם את "אירוסמית'".


16. כבר בשלב זה התגלה באך כבחור "בעייתי", כאשר במהלך הופעת חימום לאירוסמית' שנערכה ב- 27/12/1989 בספרינגפילד מסצ'וסטס, מעריץ זרק לבמה בקבוק. באך זרק את הבקבוק חזרה לקהל ופגע בראשה של מעריצה. בהמשך הוא קפץ לקהל והחל להכות את המעריץ שזרק את הבקבוק.


17. בהופעה אחרת באותו סיבוב לבש באך חולצה שנשאה את הכיתוב "AIDS Kills Fags Dead" ועורר מחאה עצומה במיוחד מטעם הקהילה הגאה.


18. ביוני 1991 שחררה הלהקה את אלבומה השני "Slave to the Grind" אשר זינק היישר למקום הראשון בבילבורד 200 האמריקאי וזכה להצלחה גדולה.


19. באלבום הזה אימצה הלהקה סאונד קשוח יותר והתנערה קצת מתדמית הגלאם תוך שהיא מתקרבת להבי מטאל.


20. את השיר "Wasted Time" מתוך האלבום כתב באך על חברו הטוב המתופף Steven Adler.



21. כשהיא רוכבת על ההצלחה של האלבום יצאו סבסטיאן באך ו"סקיד רו" לסיבוב הופעות עולמי שנמשך למעשה משנה ובמהלכו חיממו סקיד רו את להקת "גאנז אנד רוזס".


22. מעניין לציין שבמהלך אותו סיבוב הופעות ארוך נטלו "סקיד רו" את "Pantera" ואת "Soundgarden" כמופע החימום שלהם, ובשלב מסוים הם אפילו פנו ל"נירוונה" כדי להציע להם לשמש כמופע פותח, אך חברי "נירוונה" סירבו להצעה, בין היתר הואיל וחשבו שהלהקה יותר מידי הומופובית.


23. באך ישחרר עם "סקיד רו" עוד EP ואלבום, אך בשנת 1996 הוא פוטר מהלקה בשל חיכוכים עם חבריה.


24. החיכוכים נסובו בין היתר סביב רצונו של סבסטיאן ש"סקיד רו" תשמש כמופע פותח ל- "Kiss". יתר חברי הלהקה התנגדו וטענו שהם גדולים מידי מכד לחמם את קיס. באך סבר שאין אף להקה גדולה מידי מלחמם את "קיס", והמחלוקת בעניין הזה הייותה את הטריגר שיוביל לפיטוריו.


25. בהמשך שנת 1996 הקים סבסטיאן באך את ההרכב "The Last Hard Men".


26. ההרכב שחרר את אלבום הבכורה שלו בשנת 1998, אך האלבום נכשל מסחרית, מה שגרר את פירוקה של הלהקה.


27. בשנת 1999 שחרר באך את אלבום הסולו הראשון שלו "Bring 'Em Bach Alive!’". האלבום כלל ביצועי הופעה לשירי "סקיד רו" לצד שירים חדשים.


28. בשנת 2000 פצח באך בקריירת משחק כאשר הופיע בברודווי במחזה "Jekyll & Hyde". גם פול סטנלי מלהקת "קיס" היה מועמד לתפקיד אך באך ניצח אותו.


29. בשנת 2001 הוא שיחק את Riff Raff במחזה "The Rocky Horror Show".


30. בשנת 2002 הוא הגיש את התוכנית "Forever Wild" ששודרה בתחנה "VH1".


31. באותה שנה הוא גם קיבל את התפקיד הראשי ברימייק למחזה "Jesus Christ Superstar".


32. סבסטיאן המשיך עם קריירת המשחק והטלוויזיה עד שנת 2007 והוא בין היתר הופיע בסדרות כמו "בנות גילמור" ובסרט "קלולס".


33. בשנת 2006 הוא היה חלק מתוכנית הריאליטי - "Supergroup" של "VH1".


34. במהלך התוכנית Ted Nugent הצליח לגרום לו להיגמל מאלכוהול והזהיר אותו שאם יחזור לשתות הוא "יקרע לו את הצורה". במהלך התוכנית האחרונה הביא סבסטיאן בקבוק ג'ק דאניאלס והתגרה בטד. זו היתה הלצה של באך, בתוך הבקבוק היה "אייס T".


35. בשנת 2007 שחרר באך את אלבום הסולו השלישי שלו והראשון שהיה אלבום אולפן - "Angel Down". באלבום מתארח חברו הטוב אקסל רוז בשני שירים, האחד שיר מקורי והשני גירסת כיסוי ל- "Back in the Saddle" של "אירוסמית'".


36. סבסטיאן באך שחרר בקריירת הסולו שלו עוד שני אלבומים, "Kicking & Screaming" בשנת 2011 ו- "Give 'Em Hell" בשנת 2014.


37. יש לו לא מעט שיתופי פעולה עם אמנים שונים, ביניהם: בשיר "Time for Change" מהאלבום "Dr. Feelgood" של מוטלי קרו, בשיר "Sorry" מהאלבום "Chinese Democracy" של "גאנז", בשיר "I Don't Live Today" מהאלבום "Heavy Hitters" של Michael Schenker Group", Ace Frehley, Duff McKagan" ועוד.


38. אהההה והוא גם מעריץ גדול של להקת "Rush"...


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page