top of page

AC/DC - Flick Of The Switch

ב- 15 לאוגוסט 1983 יצא האלבום "Flick Of The Switch", אלבום האולפן התשיעי של להקת "AC/DC".

זה האלבום השלישי של הלהקה עם הזמר Brian Johnson והאחרון של הלהקה עם המתופף Phil Rudd, אשר יחזור ללהקה רק כעבור 11 שנים. אחרי שלושה אלבומים עם המפיק האגדי Robert John "Mutt" Lange החליטה הלהקה שהיא רוצה לחזור לשורשים, לחזור ולשוב להתחלה, לצליל הבוסרי והמחוספס שהיה לה בתחילת דרכה. כזכור, מאט לאנג העלה את הלהקה לתהילת עולם עם ההפקה המצוחצחת של האלבום "Highway To Hell" ושבר איתה כל שיא אפשרי עם אלבום הקאמבק הגדול בכל הזמנים "Back In Black". אבל ההפקה באלבום "For Those About to Rock (We Salute You)" התעלתה אפילו על שני האלבומים הקודמים צחצחה ומירקה את הצליל של הלהקה, עד כי האחים יאנג הרגישו שהם רוצים לחזור חזרה למקורות, לצליל הראשוני והבוסרי שהיה להם. הם החליטו להפיק הפעם את האלבום בעצמם. הרעיון היה להפשיט את השירים, לנקות אותם מכל תעלול הפקתי, לקלף כל שכבת אפקט ולהחזיר ללהקה את הצליל שהיה לה בראשית ימיה. האחים יאנג ביקשו להקליט את השירים בצורה כמה שיותר אותנטית וישירה עם כמה שפחות זמן אולפן על עבודות הפקה. אפילו עטיפת האלבום הייתה מינימליסטית. כאילו צוירה בעיפרון דק, בשחור לבן, מציגה את אנגוס מוריד את השאלטר ולמעשה יש כאן אמירה חזקה שמשתלבת גם עם שם האלבום, שהלהקה "מכבה" כאן את ההפקה הפרפקציוניסטית של לאנג וחוזרת לבסיס.

הם נכנסו לאותו אולפן הקלטות בו הוקלט האלבום האגדי "Back In Black", אבל הם לא הצליחו לשחזר את ההצלחה של האלבומים הקודמים. הבעיה העיקרית לא הייתה ההפקה, כי כמו שאנחנו יודעים "AC/DC" יכולה להישמע מעולה גם בלי הפקות דרמטיות. הבעיה עם האלבום הזה הייתה בחומר שהביאה הלהקה להקלטות. הוא לא היה מספיק חזק בהשוואה לאלבומים הקודמים. ולראיה... למעט שיר הנושא והשיר המעולה "Guns for Hire" אף אחד מהשירים לא שרד במהלך השנים את הסטליסטים של הלהקה בהופעות.

נכון, הלהקה לא איבדה את זה ושירים כמו "This House is on Fire" ו- "Landslide" הם שירים עם ריפים מעולים שמזכירים לנו את "AC/DC" הישנה והטובה, אבל הם עדיין עומדים בצילם של "הנפילים" משלושת האלבומים הקודמים. כנראה שבסופו של דבר הבעיה של האלבום הזה הייתה העובדה שהוא בא לאחר שלושה מאסטרפיסים רצופים. לו היה האלבום הזה משוחרר בתקופה אחרת ומנותקת משלושת אחיו הבוגרים, הוא ככל הנראה היה מתקבל הרבה יותר טוב וזוכה להרבה יותר שבחים. להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page