top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

AC/DC - Power Up

ב- 13 לנובמבר 2020 שחררה "AC/DC" את אלבום האולפן ה- 17 שלה - "Power Up".



הלהקה שהייתה אחראית לקאמבק הגדול בהיסטוריה של הרוק 40 שנה קודם לכן, עם האלבום Back In Black, מכה שנית עם קאמבק אדיר נוסף שסימן חזרה של הזמר Brian Johnson, של המתופף Phil Rudd ושל הבסיסט Cliff Williams להרכב.


כזכור, הצרות והאסונות לא הפסיקו לפקוד את הלהקה והרצף היה קשה מנשוא. בשנת 2015 המתופף Phil Rudd הוחלף בעיצומו סיבוב ההופעות "Rock or Bust" לאחר שנמצא אשם בהחזקת סמים ובאיומים לרצח. בשנת 2016 הסולן Brian Johnson נאלץ להפסיק להופיע בעיצומו של סיבוב ההופעות של הלהקה, לאחר שחווה אובדן שמיעה חמור באוזניו שאיים לגרום לו לחרשות והוא הוחלף על-ידי Axl Rose. גם הבסיסט Cliff Williams פרש מההרכב בשנת 2016 לאחר סיום סיבוב ההופעות "Rock or Bust". בשנת 2017 Malcolm Young אשר סבל מדמנציה נכנע למחלה ועם מותו של הגיטריסט והרוח החיה מאחורי הלהקה, היינו בטוחים שהלהקה תחדול כבר סופית מלהתקיים.


עם זאת, Brian Johnson גילה מכשירי שמיעה חדישים שאפשרו לו לשוב ולשיר עם הלהקה גם בעוצמות הווליום האדירות על הבמה. Williams ו- Rudd נקראו לדגל ומיד חזרו אף הם, ואת המקום של Malcolm Young בגיטרת קצב מילא אחיינו Stevie Young, אשר מילא כבר את מקומו של מלקולם בסיבוב ההופעות של הלהקה בשנת 1988 והחל משנת משנת 2014 עשה זאת שוב. הצירוף של כל האירועים החזירו ללהקה את מלוא העוצמה וחיזקו את האווירה המשפחתית שדהתה קצת עם מותו של מלקולם ולכן ההוצאה של האלבום הזה מבחינתנו ראויה להירשם כאחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה לצד הקאמבק הקודם משנת 1980, אם תרצו אחיו הצעיר וה"אדום" של "הפיניקס השחור" (כך כינינו את הקאמבק האדיר של האלבום Back In Black).


זה אלבומה ה- 17 של הלהקה והראשון מזה 6 שנים מאז "Rock or Bust" המצוין. "Power Up" מוקדש כולו לגיטריסט Malcolm Young, שכאמור הלך לעולמו בשנת 2017, וגם בכך אנחנו רואים סוג של הקבלה לקאמבק הקודם עם Back In Black שהוקדש לסולן Bon Scott. האלבום עמוס ברוח הרוקנרול שלו וכולל שירים שנכתבו על-ידו. למעשה כל אחד מ- 12 השירים באלבום נכתב יחד על-ידי מלקולם בשיתוף עם אחיו Angus Young, והם נמשכו מהמאגר העצום שלהם של ריפים ורעיונות שהיה ללהקה והלך ונבנה במהלך עשרות השנים בהם היא פעילה.


האלבום הזה הוא ללא ספק הטוב ביותר של הלהקה במילניום הנוכחי, ואולי היינו אפילו מותחים את זה לעוד עשור. השירים כתובים טוב בחלקם היו יכולים לעמוד אפילו בחזית אחת עם הלהיטים הגדולים של הלהקה משנות השבעים והשמונים. הם מקפיצים, הם סוחפים, רועשים ומלוכלכים כמו שאנחנו אוהבים אצל הלהקה הזאת. ההפקה היא אחת הטובות ששמענו מהלהקה בשנים האחרונות והנה לנו עוד הקבלה לאלבום הקאמבק ההוא.


מהאלבום שוחררו 5 סינגלים מדהימים, אבל אנחנו יכולים לספר לכם שהם בהחלט לא השירים הטובים היחידים באלבום.


הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום ב- 7 לאוקטובר 2021 "Shot in the Dark", מציג לנו בדיוק את אותו צליל מוכר ואהוב שמזה כמעט חמישה עשורים לא ממש השתנה. דיברנו וכתבנו על זה לא מעט בעבר. הגאונות של הלהקה הזאת היא בפשטות. היא אחת מהלקות היחידות שאנחנו מכירים שלא התפתחה עם השנים, לא ממש שינתה את הסאונד והסגנון, ועדיין מצליחה בכל שיר שלה גורם לנו להזיז את הראש והגוף החורק שלנו בתזזיתיות של בן טיפש עשרה.


הסינגל השני "Realize" ששוחרר ב- 11 לנובמבר 2021 יגרום לכם להניף אגרופים באוויר כבר מהשניה הראשונה שלו. איזה ריף פשוט ומדהים של אנגוס שמידי פעם מכפיל אותו וזה נשמע כאילו הגיבסון SG הופכת למכונת ירייה. איזה קול מדהים יש לג'ונסון, הוא חזר בגדול ונשמע ממש כמו בימים הטובים לפני 40 שנה ומוביל את השיר ביד רמה בזמן שוויליאמס וראד מניעים את הקצב המהמם של הרצועה.


הסינגל השלישי "Demon Fire" שנפתח עם המכות של ראד על מצילת ההאי-האט מחזיר אותנו 40 שנה אחורה לאלבום ולשיר Back In Black, אבל אז הקצב על המצילה מוכפל והקול הנמוך נכנס ולרגע לא קלטנו שזה בכלל ג'ונסון. השיר הזה מציג את אחד הריפים הכי מגניבים של AC/DC, איזה קצב סוחף ואיזה גרוב מדליק שהעלה לנו פלאשבקים מ- "Whole Lotta Rosie".


אחריו שוחרר "Witch's Spell" שפריטת ה- "hybrid picking" בפתיח שלו זרקה אותנו הישר לזרועות החמות של "For Those About to Rock (We Salute You)". למרות שהפזמון של השיר הוא אחד הקליטים באלבום אנחנו סבורים שיש באלבום הזה שירים הרבה יותר חזקים שיכללו לשמש סינגלים יותר מצליחים, אבל זוהי בדיוק ההוכחה שהאלבום הזה פשוט אדיר.


הסינגל האחרון ששוחרר מהאלבום “Through The Mists Of Time” כבר מוכיח לנו שבחירת השירים שישוחררו כסינגלים בוצעה, ככל הנראה, במטרה לגוון כמה שאפשר. זה שיר מיד-פייס מרגש בו הלהקה מביטה לאחור לרגעים היפים שעברו יחד, החל מהתקופה בה כולם היו צעירים ואנרגטיים ועד היום, תוך ההכרה במציאות שכופה עלינו חלוף הזמן הבלתי נמנע. מי שכתב את מילות השיר הוא הגיטריסט Angus Young. הסולן Brian Johnson ציין שכשהקליט את השיר צמרמורת עברה בגופו. הוא חשב על Malcolm Young והוא ציין באחד הראיונות עימו שהוא עדיין רואה את אותו במוחו בכל פעם שהוא שומע את השיר הזה מתנגן.


כפי שציינו, האלבום הזה הוא הרבה מעבר לחמשת הסינגלים ששוחררו ממנו ואחד הגדולים של הלהקה בעשורים האחרונים.


אז קדימה, תלחצו על הלינק, תרימו את השאלטר ותהנו מיום מחשמל במיוחד: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

148 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page