top of page

AC/DC - The Razors Edge

ב- 21 לספטמבר 1990, שוחרר האלבום "The Razors Edge", אלבום האולפן ה- 12 של "AC/DC".



בואו לקרוא עליו 10 עובדות מעניינות:


1. לאחר תקופה בה לא הצליחה לייצר אלבומים מצליחים, האלבום הזה החזיר ללהקה את הרלוונטיות שלה ואת הפופולריות לה זכתה בשנות ה- 70 ובתחילת שנות ה- 80.


2. מהאלבום שוחררו 3 סינגלים: "Thunderstruck", "Moneytalks", ו- "Are You Ready", כולם הצליחו להתברג למקומות ראויים במצעד הבילבורד האמריקאי. בנוסף האלבום כולל מספר שירים בלתי נשכחים כמו: Fire Your Guns", "Mistress for Christmas וכמובן שיר הנושא "The Razors Edge".


3. האלבום עצמו הגיע למקום ה- 2 במצעד האמריקאי ולמקום הרביעי באנגליה.


4. האלבום מכר כ- 8 מליון עותקים ברחבי העולם, מהם 5 מיליון בארה"ב לבדה. והוא ממוקם עד היום במקום הרביעי מבחינת נתוני מכירות בין אלבומיה של "AC/DC", אחרי "Back In Black", "Highway To Hell" ו- "Dirty Deeds Done Dirt Cheap".


5. לפני ההקלטות המתופף Simon Wright עזב את הלהקה ועבר לעבוד על האלבום "Lock Up the Wolves" של "Dio". הוא הוחלף על-ידי Chris Slade הידוע בין היתר מחברותו בלהקות ה- "The Firm" ו- "Manfred Mann's Earth Band".


6. הזמר Brian Johnson לא תרם כמעט לאלבום הואיל והיה עסוק אותה עת בהליכי גירושין. למרות שבעבר ועל-פי רוב בריאן כתב את המילים והאחים Angus Young ו- Malcolm Young את המוזיקה, באלבום הזה האחים יאנג כתבו הן את המילים והן את המוזיקה.


7. מי שהפיק את האלבום היה Bruce Fairbairn אשר הפיק בין היתר את האלבום "Slippery When Wet" של "בון ג'ובי" ואת האלבומים "Permanent Vacation" ו- "Pump" של "אירוסמית'".


8. השיר "Thunderstruck" התחיל מאלתור של Angus Young שהתאמן על הגיטרה. הוא השמיע את האלתור ל- Malcolm Young אשר מיד התלהב והעניק לשיר את הקצב שלו. אנגוס סיפר שהרעיון לשם השיר הגיע מסופת רעמים שחווה במהלך טיסה.


9. בכדי לקדם את השיר "Moneytalks" שחררה הלהקה שטרות דולר הנושאים את תמונתו של אנגוס במקום זו של ג'ורג' וושינגטון. מדובר בסינגל של הלהקה שהגיע למקום הגבוה ביותר במצעד הבילבורד 100 האמריקאי.


10. כותרת האלבום והשיר "The Razors Edge" הגיע מאימרה של חקלאים באנגליה, אשר נהגו לכנות כך את הרגע בו יום שמשי עם שמיים כחולים הופך לסערה עם עננים שחורים.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page