top of page

Bon Jovi - Slippery When Wet

ב- 18 לאוגוסט 1986 שחררה "Bon Jovi" את אלבומה השלישי "Slippery When Wet".



לפניכם 37 עובדות מעניינות על האלבום ועל העטיפה שהוחרמה...


1. זה האלבום הנמכר ביותר של "Bon Jovi" עד היום עם מכירות של למעלה מ- 28 מליון עותקים ברחבי העולם, מתוכם 12 מיליון בארה"ב.


2. האלבום שהה 8 שבועות במקום הראשון ו- 38 שבועות ברציפות בחמשת המקומות הראשונים בבילבורד 200.


3. האלבום הזה היווה פריצת דרך משמעותית בקריירה של הלהקה והעניק לה הצלחה מיידית!!


4. מהאלבום שוחררו 4 סינגלים מצליחים, והם: You Give Love A Bad Name", "Livin’ On A Prayer", "Never Say Goodbye" ו- "Wanted Dead or Alive".


5. זה גם האלבום הנמכר ביותר בשנת 1987. הוא דחק מהפיסגה את "Appetite for Destruction" של "גאנז", Joshua Tree" של "U2" והאלבום "Bad" של מייקל ג'קסון.


6. באלבום הזה הלהקה החליטה ללכת יותר לכיוון המיינסטרים בהשוואה לשני האלבומים הקודמים שלה, והיא אפילו השתמשה בקבוצות מיקוד של בני נוער על מנת להחליט אילו שירים לבחור לגירסא הסופית של האלבום. מתוך 30 שירים נבחרו 10 שירים שמופיעים באלבום.


7. על מנת להשחיז את השירים ולייצר להיטים, הלהקה השתמשה ב-Desmond Child שהוא אחד מכותבי השירים המפורסמים שזכה ב- "Songwriters Hall of Fame" בשנת 2008 ואחראי בין היתר על להיטים של KISS", "Aerosmith", Alice Cooper ו- Ricky Martin.


8. דזמונד סייע ל- Richie Sambora ול- Jon Bon Jovi לכתוב שירים כמו, "You Give Love A Bad Name", "Livin' On A Prayer", "I'd Die for You ו- "Without Love".


9. השלושה עבדו על האלבום במרתף ביתה של אימו של Richie Sambora.


10. הקלידן David Bryan והמתופף Tico Torres לא קיבלו קרדיט על כתיבה של אף לא אחד משירי האלבום.


11. השיר היחיד באלבום שלא נכתב בשיתוף פעולה הינו "Wild in the Streets", השיר הנועל את האלבום ונכתב על-ידי Jon Bon Jovi לבדו.


12. הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום היה "You Give Love a Bad Name". זה גם השיר הראשון של הלהקה שהגיע למקום הראשון בבילבורד.


13. השיר נכתב על-ידי דזמונד צ'יילד במקור עבור הזמרת Bonnie Tyler. הוא כלל מילים שונות ונקרא "If You Were a Woman (And I Was a Man)", אך דזמונד צ'ילד צ'ילד שהיה מאוכזב מאי ההצלחה שלו החליט לכתוב אותו מחדש יחד עם ג'ון וריצ'י. לשיר של בוני טיילר לחצו על הקישור: כאן.


14. אחד השירים שכמעט ולא הופיעו באלבום הוא "Livin' on a Prayer" שבון ג'ובי הרגיש שהוא לא מספיק טוב אך ריצ'י סמבורה האמין שהוא יהיה להיט ענק ואכן הוא צדק.


15. השיר נכתב על-ידי Richie Sambora, בון ג'ובי ודזמונד צ'ילד והוא מבוסס על סיפור אמיתי מחייו של דזמונד וחברתו דאז Maria Vidal, אשר בשיר הפכו לטומי וג'ינה.


16. זה השיר הראשון בו Richie Sambora השתמש באפקט ה- talkbox דרכו נשמעת הגיטרה כמדברת.


17. טוני וגי'נה חזרו לככב בלהיט נוסף של בון ג'ובי משנת 2000 - "It's My Life". גם בשיר זה משתמש ריצ' באפקט הטוק בוקס.


18. לדברי הזמר Joe Lynn Turner, הידוע בין היתר מלהקות "Rainbow" ו- "Deep Purple", ריצ'י סמבורה ביקש ממנו רשות לגנוב את הריף לשיר "Livin' on a Prayer" משירו של טרנר "Get Tough" הלקוח מאלבום הסולו הראשון שלו "Rescue You" אשר יצא שנה קודם לכן. טרנר טען שהוא הסכים. לשירו של טרנר לחצו על הקישור: כאן.


19. מי שכתב את ליין הבס לשיר ומנגן בו בבס הוא Hugh McDonald ולא Alec John Such. מקדונלד יהפוך לחבר לא רשמי בלהקה בשנת 1994 ובהמשך לחבר רשמי החל משנת 2016.


20. השיר "I'd Die For You" נולד תחילה כ- "Take Me Home" עם מילים שונות לחלוטין עד שהתגלגל לגירסא הסופית שלו אותה כולנו מכירים.


21. השיר "Without Love" הוא השיר היחיד מתוך האלבום שמעולם לא בוצע בלייב.


22. את ההשראה לשירWanted Dead or Alive” קיבל ג'ון לאחר שהאזין לשיר "Turn The Page" של Bob Seger.


23. הוא כתב את השיר באוטובוס של הלהקה בין ההופעות, כשהוא עושה הקבלה בין מצבו אל הקאובוי, כאשר ה- "steel horse" הינו אוטובוס הלהקה.


24. מפיקי הסרט "Young Guns II" רצו את השיר לפסקול הסרט, אך Jon Bon Jovi חשב שהוא לא מתאים ובסוף כתב לסרט את "Blaze Of Glory".


25. גם שם האלבום היה אמור להיות "Wanted Dead Or Alive" ולכלול תמונה של חברי הלהקה לבושים כבוקרים על העטיפה.


26. בסופו של דבר שם האלבום והעטיפה המקורית שנבחרו נוצרו כתוצאה מרמת טוסטסטרון גבוה שהייתה לחברי הלהקה במהלך הקלטת האלבום, כך לדברי Richie Sambora. לא נרחיב הרבה אך רק נציין שבמהלך ההקלטות הם ביקרו במועדון חשפנות בוואנקובר בו אחת החשפניות ביצעה תרגילים אקרובטים שכללו צינור, מים ועמוד והדבר השאיר עליהם רושם רב.


27. אז לגבי העטיפה... העטיפה המקורית שיצאה רק ביפן כוללת תמונת חלק עליון של אישה שלובשת גופיה צהובה רטובה ועל הגופיה מופיע שם האלבום. העטיפה הוחרמה ע"י הנהלת הלהקה מאחר והם חששו שחנויות התקליטים לא יהיו מוכנות למכור אלבום עם עטיפה כזו.

28. העטיפה שאושרה בסופו של דבר ברגע האחרון, היא תמונה של שקית אשפה שחורה רטובה עלייה מסומנות האותיות של שם האלבום.


29. שיר נוסף שהוקלט במהלך הסשנים ולא נכנס לאלבום, היה "Edge of a Broken Heart". הוא בסופו של דבר נכנס לפסקול הסרט "Disorderlies" משנת 1987, אך ג'ון מצטער עד היום שהוא לא נכנס בסוף, לדעתו הוא היה מתאים לרוח האלבום.


30. ג'ון בחר כמפיק את Bruce Fairbairn הואיל והוא אהב מאוד את עבודת ההפקה שהוא עשה באלבום "Without Love" של להקת "Black ‘N Blue" אשר יצא שנה קודם לכן.


31. מי שהיה טכנאי ההקלטה ומיקסס את האלבום הוא המפיק הנודע Bob Rock שבהמשך יפיק בין היתר את The "Black Album של "מטאליקה".


32. האלבום הזה הפך את בון ג'ובי ללהקת ההארד רוק הראשונה שהיו לה שני סינגלים רצופים במקום הראשון במצעד הבילבורד.


33. הוא גם הפך לאלבום ההארד רוק הראשון ששלושה שירים מתוכו הגיעו לעשרת הגדולים במצעד.


34. השיא הזה נשבר באלבום הבא של בון ג'ובי "New Jersey" כאשר חמישה סינגלים מתוך האלבום הגיעו לעשרת הגדולים.


35. מגזין "Kerrang!" מיקם את האלבום במקום ה-44 ברשימת "100 אלבומי ההבי מטאל הטובים בכל הזמנים".


36. האלבום נכנס לרשימה היוקרתית מהספר "1001 Albums You Must Hear Before You Die".


37. הוא ממוקם במקום ה- 44 והמכובד ברשימת 200 האלבומים הגדולים בכל הזמנים של היכל התהילה של הרוקנרול.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page