top of page

Alex Lifeson - Kabul Blues/Spy House

האמת, התלבטנו מאוד לגבי הריליס הזה ששוחרר ב- 15 ליוני 2021.


מצד אחד, פיסת המוזיקה הראשונה מזה 9 שנים שמגיעה מחבר "Rush" לשעבר, הלהקה האהובה עלינו.


מצד שני, זה אולי רק אנחנו, אבל בהתחלה קצת התאכזבנו. באמת שלא הצלחנו להבין מה אלכס היקר רוצה לומר דרך שני הקטעים "Kabul Blues/Spy House", ששוחררו להשמעה בשלב זה רק דרך האתר החדש והמרשים שהקים, ראו כאן.


הבחירה לשחרר שני קטעים אינסטרומנטאליים שכל-כך רחוקים מהסגנון המוזיקלי שמאפיין את אלכס כבר חמישה עשורים, ועוד אחרי כמעט עשור של שתיקה, לא הייתה מובנת לנו כלל ועיקר. אפילו את "Victor" המוזר למדנו לקבל ולאהוב, אבל כאן, זה נשמע לנו בהתחלה כל-כך נטול השראה, כה מנותק מהשורשים של אלכס והחמור מכל, רחוק שנות אור מהיכולות המדהימות שלו כגיטריסט.


האזנו לשני הקטעים הלוך ושוב ללא הפסקה ובסוף זה היכה בנו. דקה 1:34 בקטע "Spy House" הגיטרה של אלכס פשוט פילחה לנו את הלב ופתאום הבנו שכמו אחרי פציעה קשה שדורשת שיקום, אלכס מאותת לנו שהוא לומד ללכת מחדש. הוא לומד, הוא מתנסה והוא מתחמם לקראת הדבר הגדול הבא - אינשאללה "Lee-Lifeson Band" יחד עם Mike Portnoy. זו גם כנראה הסיבה שאלכס בחר לשחרר את שני הקטעים אך ורק באתר שלו וגם לא לצרף למיני פרויקט את חברו ושכנו הטוב Geddy Lee.


שני הקטעים ששוחררו הינם אווירתיים, סוג של אמביאנט עם שטיחי קלידים בליווי קטעי קולות הרמוניים, משולבים במוזיקה אקספרימנטאלית ובלוז. לייפסון מציג את הצד הרגיש שלו עם ליקוקי הגיטרה הבלוזיים במיוחד בקטע "Kabul Blues".


אל לייפסון מצטרפים כאן הבסיסט Andy Curran והמתופף David Quinton Steinberg, שניהם אומנים קנדיים עמיתים. Curran החל את הקריירה שלו בתחילת שנות ה -80 כחבר בלהקת ההארד-רוק "Coney Hatch" מטורונטו. הלהקה זכתה לחמם להקות גדולות כמו "Judas Priest", "Iron Maiden", "Cheap Trick" וכמובן "Rush". הוא אפילו היה מועמד יחד עם להקתו לפרס ג'ונו על אלבום הרוק / מטאל הטוב ביותר בשנת 1991, אך הפסיד ל- "Presto" של "Rush".


שטיינברג לעומת זאת, ניגן עם כמה מחלוצי הפאנק של שנות ה -70, כולל "the Mods" ו- "the Dead Boys". מאזהוא פרש והוא משמש כעורך דין לענייני "בידור" ו"קניין רוחני", אשר Rush היא אחת מהלקוחות הידועות ביותר שלו.


מוקדם יותר השנה אמר לייפסון שהוא וחברו גדי לי עדיין רוצים ליצור מוזיקה ביחד. "אנחנו עדיין מדברים על זה, ואני בטוח שנעבוד ביחד", אמר Lifeson ל- Make Weird Music. "כמובן, עכשיו עם המגפה, זה קצת קשה אבל שנינו להוטים לחזור ונשוב לדבר הזה שעשינו מאז גיל 14 שאנחנו אוהבים לעשות. אנחנו עובדים ממש ממש טוב ביחד, אז נראה מה יקרה עם זה".


להאזנה: לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page