top of page

Alien Ant Farm - ANThology

יש אומרים שהיא להקת One Hit Wonder !! אבל אם תאזינו למוסיקה שלה ובמיוחד לאלבום עליו נדבר היום, תיווכחו אחרת !! אחרת לגמרי !!



להקת AAF התחילה את דרכה אי שם בערבות Riverside שבקליפורניה בשנת 1996, כשסצנת הגראנג' בדעיכה ולהקות הניו-מטאל מתחילות להראות ניצנים. ארבעת החברים: Dryden Mitchell (vocals), Terry Corso (guitars), Mike Cosgrove (drums) ו-Tye Zamora (bass) מחליטים להקים להקה. הם מקליטים EP בשם “$100 EP” המכיל חמישה שירים ומתחילים להופיע במועדונים ומחלקים את ה-EP לכל דורש.


עוברות שנתיים אך כלום לא קורה והרביעייה העליזה מחליטה להקליט קלטת דמו בשם “Love Songs” והפעם לנסות לשווק אותה לחברות התקליטים השונות. אך שוב דבר לא קורה ואין מענה בשלוחה המבוקשת... הם לא אומרים נואש ובשנת 1999 הם משחררים את אלבום הבכורה שלהם באופן עצמאי, אלבום עם שם שאומר הרבה על הפרספקטיבה של הלהקה – “Greatest Hits”, לא יודעים מה איתכם אבל להקה שמעניקה את השם הזה לאלבום הבכורה שלה היא להקה שכדאי מאוד לבדוק מה היא "מייצרת".


(Photo: Alien Ant Farm)


האלבום עצמו אמנם זוכה להצלחה מסויימת ואפילו מקבל את תואר Best Independent Album בטקס LA Music Awards אך הוא לא זוכה לחשיפה גדולה. באלבום הזה הלהקה עשתה שימוש מבריק בתרגיל ידוע בעולם המוסיקה. אם אתה רוצה לבלוט או להישמע, תקליט קאבר לשיר מפורסם... והם לא הקליטו סתם קאבר. הם לקחו את השיר המפורסם ”Smooth Criminal” של Michael Jackson והפכו אותו ללהיט Pאנק רוק היסטרי !!!

אבל כאן לא קרה כלום !! רגע, לא אמרתם להיט היסטרי? חכו להמשך...


כמו שאמרנו האלבום לא זכה להצלחה מטורפת וגם השיר הזה לא זכה לחשיפה, אבל חברות התקליטים החלו להביע עניין בהרכב ובשנת 2000 הם חותמים בחברת התקליטים NRG Recording Studios ומיד נכנסים לאולפן. חברת התקליטים מציעה ללהקה את המפיק Jay Baumgardner שעבד עם Papa Roach ו- Orgy. הארבעה אוהבים את הרעיון ומקליטים עימו שני שירים בלבד על מנת לבדוק את הכימיה, הם רואים כי טוב וממשיכים להקליט 12 שירים נוספים. ב-6 למרץ 2001 הם משחררים את האלבום "ANThology", השני שלהם אך הראשון בלייבל גדול.


השיר “Courage” שפותח את האלבום נותן תצוגת תכלית ליכולות ולסגנון הלהקה. סגנון שמזכיר מאוד את להקות הנו-מטאל הצומחות באותה תקופה כמו Papa Roach, Incubus ועוד... השיר מדבר על מערכת יחסים שהגיע לנקודת שבירה ואיזה יופי של שבירות יש בשיר. הבתים נכנסים במקצב גרובי מחוספס ונשברים ומתפוצצים בפזמון.


השיר הבא הוא אחד הלהיטים הגדולים שלהם ויצא כסינגל ראשון מתוך האלבום. “Movies” הוא שיר כייפי שבא לך לצרוח עד השמיים כשאתה שומע את הפזמון. זוכרים את הקליפ שלו ב-MTV2? אם לא אז תלחצו פה למטה ותיזכרו. איזה יופי של פאנקי בייס-ליין שמשולב עם סטאקטו של גיטרה וגרוב מעולה של תופים !!! גם השיר הזה מדבר על מערכת יחסים, הפעם מערכת יחסים של זוג "שחיים בסרט".



אם עד עכשיו לא התאהבתם בסגנון, אז עכשיו בטוח שתתאהבו, תגבירו חזק ותקשיבו לגרוב. השיר השלישי באלבום “Flesh & Bones” לא נחזור על עצמנו אבל אנחנו התאהבנו בצלילים !! הפעם השיר מדבר על מערכות יחסים שיש לאנשים עם הדת, הוא תוהה על האמונות של בני האדם. נו אהבתם? כן? מעולה !! לא אהבתם? קיפצו מיד לרצועה מספר 12...


בשיר הבא, “Whisper”, מיטשל הזמר של הלהקה מוציא את כל התיסכולים שלו על תעשיית המוסיקה. כל השנים הראשונות שבהם הם ניסו לפרוץ לעולם ולא הצליחו, איך התעשייה נראתה בעיניים שלו. חברות התקליטים מכתיבות ללהקות את מה שהן רוצות, איך ליצור, איך לכתוב ואיך לשיר.


נקפוץ לשיר ה- 7 באלבום, “Attitude”. כאן אנחנו לוקחים תפנית קלה למשהו שונה, רך ומקסים. אנחנו התמכרנו לסגנון, לפריטה ולפזמון הכל כך יפה. בשיר הזה מתארח Lenny Castro מלהקת Toto על כלי ההקשה. מיותר לציין שגם כאן אנחנו עוסקים במערכת יחסים.



חמשת השירים הללו הם הבולטים ביותר באלבום מבחינתנו, מלבד העובדה שהם פשוט מעולים (לדעתנו) הם מחזירים אותנו אחורה בזמן לטרוף של שנות ה-2000. יש בהם את ה- DNA של הלהקה עם הסגנון המיוחד.


זוכרים שדיברנו על הקאבר של מייקל ג'קסון? הרצועה ה-12 באלבום היא הקאבר “Smooth Criminal”. הרעיון לקאבר הגיע מחימום שביצעה הלהקה לפני הופעות, הם היו נוהגים להתחמם עם חלקים מהשיר הזה וכל פעם הקהל היה משתולל, אז בסופו של דבר הם החליטו לבצע אותו במלואו ולהקליט אותו. לאחר יציאת הסינגל הראשון “Movies” האלבום עדיין לא תפס תאוצה ולמרות הקליפ והשיר שנוגן בתחנות הרדיו זה ללא ממש תפס. אך כשהקאבר יצא כסינגל שני זה כבר היה פיצוץ !! הקליפ שודר באופן קבוע ב- MTV ותחנות הרדיו השונות הפציצו. הוא כבש את המקום הראשון במצעד Modern Rock Tracks וזכה להצלחה מסחררת בארה"ב ובאירופה.



בזכות הקאבר ושאר הסינגלים, האלבום זכה לחשיפה מטורפת ועד היום הוא האלבום המפורסם של הלהקה. הוא כבש את המקומות הראשונים במצעד הבילבורד בארה"ב ובהרבה מדינות באירופה, שם הוא שהה שבועות רבים ולא רק לביקור חפוז.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page