top of page

Amy Lee

יש לה קול מדהים והיא הקימה את הלהקה שלה בשתי ידיים. בצליל המיוחד של השירה שלה יחד עם המוסיקה יש משהו ממכר... Amy Lee נולדה ב-13 לדצמבר 1981.

(Photo: Amy Lee)


= היא נולדה בקליפורניה ויש לה כיום שתי אחיות, Carrie ו- Lori. הייתה לה אחות צעירה, שמתה בגיל 3 ממחלה לא ידועה, ואח בשם Robby, שמת בשנת 2018 כתוצאה ממחלת אפילפסיה קשה.


= היא גרה בהרבה מקומות בארצות הברית, סיימה בית ספר תיכון פרטי ואף החלה ללמוד מוסיקה באוניברסיטה בטנסי, אך פרשה כדי להתמקד בלהקה החדשה שלה.


= את להקת הקריירה שלה, "Evanescence", היא הקימה ב- 1995 יחד עם הגיטריסט והיוצר Ben Moody, אותו הכירה במחנה קיץ שנה לפני כן.

(Photo: last.fm.com)


= למי שתהה, משמעות שם הלהקה היא "היעלמות", "נמוג".


= השניים החלו להופיע והקליטו שלושה אלבומי EP: "Evanescence EP", Sound Asleep EP", "Mystery EP"". אלבום הדמו המלא הראשון שלהם היה "Origin" ויצא בשנת 2000.


= לאחר שאנשי חברת התקליטים "The Wind Up" האזינו לשיר "My Immortal" הם החליטו להחתים את הלהקה על חוזה. איימי ובן קיבלו דירה בלוס אנג'לס עם חדר חזרות, מנוי לחדר כושר, שיעורי משחק ופיתוח קול.


= לאחר כמעט שנתיים שכרה חברת התקליטים את המפיק Dave Fortman להפיק את אלבום הבכורה, אך לא לפני שחייבה את איימי לצרף זמר "זכר" במשרה מלאה! איימי, שכמובן התנגדה בתוקף, החליטה בסוף לאפשר לחברה לשתף זמר בסינגל הראשון מתוך האלבום, "Bring Me to Life".


= בשנת 2003 יצא אלבום הבכורה של ההרכב, אשר נקרא "Fallen". השניים צירפו את חבריהם למוסיקה מתחילת הדרך: John LeCompt, Rocky Gray ו Will Boyd. זהו אלבום הפריצה של הלהקה שזכה להצלחה בין לאומית, שהה 48 שבועות במצעד הבילבורד והעניק ללהקה זכייה בשני פרסי "גראמי".


= לאחר סיבוב ההופעות לקידום האלבום החליט בן לעזוב את הלהקה כתוצאה מחוסר הסכמה מוסיקלית עם איימי, שרצתה ללכת יותר לכיוון היצירתי/ניסיוני והוא יותר לכיוון הפופי/מסחרי.


= בשנת 2004 הקליטה איימי את אחד משיתופי הפעולה המפורסמים (הראשונים) שלה עם בן זוגה אז Shaun Morgan, הזמר של "Seether": השיר "Broken".


= את השיר "Call Me When You're Sober" כתבה איימי בעקבות הפרידה שלה משון שהייתה בגלל ההתמכרות שלו לסמים


= לאחר מספר שינויים נוספים בהרכב, בשנת 2006 יצא אלבומה השני של הלהקה, "The Open Door". האלבום כבש את המקום הראשון במצעד "בילבורד 200" והמשיך את הצלחת האלבום הראשון.


= עם יציאת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות עולמי ולקחה חלק בפסטיבלים גדולים, כולל סיבוב ההופעות המפורסם של "Korn" בשם "Family Values Tour". את כל זה היא סיימה ב- 26 ביוני 2007 ברעננה.


= עוד באותה שנה קיבלה איימי את תפקיד יושבת הראש האמריקאית של העמותה הבינלאומית "Out of the Shadows" שעוסקת בחינוך בנושא מחלת האפילפסיה.


= ביצוע מדהים נוסף של איימי עם להקת "Korn" היה במסגרת המופע "MTV Unplugged", שהתקיים ב-2007. במופע שרה איימי עם הלהקה את השיר "Freak on a Leash".


= לאחר שינויים נוספים בהרכב והרבה מאוד עיכובים במהלך ההקלטה וההפקה, באוקטובר 2011 יצא אלבומה השלישי של הלהקה, שנושא את שם הלהקה. גם האלבום הזה זכה להצלחה מסחררת, כבש את המקום הראשון במצעד "בילבורד 200" וגם הוביל את המצעדים ב- 20 מדינות נוספות.

(Photo: Paul Brown)


= בשנת 2014 תבעה איימי את חברת התקליטים "The Wind Up" על אי תשלום תמלוגים בגובה של מיליון וחצי דולר.


= בשנת 2016 הוציאה איימי EP של גרסאות כיסוי, שהורכב מארבעה שירים: של "U2", "לד זפלין", "פורטיסהד" וכריס אייזיק.


= עוד באותה שנה הוציאה איימי אלבום מוסיקה לילדים בשם "Dream Too Much". האלבום כלל 12 שירים ששלושה מתוכם היו גרסאות כיסוי. הרעיון המקורי היה ליצור אלבום של 4-3 שירים בהשראת החוויות של איימי כאם, אך "Amazon" אהבו את הרעיון וביקשו ממנה ליצור אלבום מלא.


= בשנת 2017, לאחר הפסקה של שלוש שנים, הוציאה הלהקה את אלבומה הרביעי, "Synthesis". מלבד שני שירים חדשים, האלבום כלל ביצועים לשירים מאלבומים קודמים עם תזמורת. איימי רצתה להפשיט את כל השירים שלה ולהלביש אותם מחדש עם כלי מיתר, פסנתר ועוד כלים שונים.


= האלבום החמישי של הלהקה, "The Bitter Truth", יצא במרץ 2021. עד היום יצאו ממנו שלושה סינגלים: "Wasted on You", "The Game Is Over" ו- "Use My Voice".


= איימי הקליטה פסקולים למספר סרטים, ביניהם: האלבום "Aftermath" שנוצר במיוחד לסרט "War Story" שיצא בשנת 2014, פסקול לסרט "Indigo Grey: The Passage" ששוחרר בשנת 2015, פסקול לסרט "I Am Her" משנת 2016 ופסקול לסרט "Blind" שיצא בשנת 2017.


= שיתוף פעולה נוסף ויפיפה יצא ב-2020 ל "EP Reimagined" של להקת "Halestorm" ובו שיתפה איימי פעולה עם ליזי הייל בשיר “Break In”.


= שיתוף פעולה נוסף שאהבנו ב-2022 היה עם BMTH בשיר "One Day The Only Butterflies Left Will Be In Your Chest As You March Towards Your Death".


= בדצמבר 2022 אלבום הבכורה "Fallen" קיבל את תואר ה"יהלום". זהו תואר של נציגות ה-RIAA שמוענק לאלבומים שמכרו למעלה מ-10 מיליון יחידות בארה"ב !!! מספר מטורף שזכו לו מספר מאוד מצומצם של אלבומי רוק ומטאל אגדיים בארה"ב. לכשעצמו זהו תואר והיישג מדהים אך הוא מקבל משמעות הרבה יותר גדולה בעידן של היום שפלטפורמות הסטרימינג שולטות ולא רכישת אלבומים פיסיים.



אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


עריכת לשון: אורי ענבי/Ori Anabi

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page