top of page

Angels & Airwaves - We Don't Need to Whisper

המלצת המערכת...


זהו אלבום הבכורה של להקת "Angels & Airwaves". הוא הוקלט בחוות Neverpants בסן דייגו, קליפורניה, והופק על ידי הגיטריסט והסולן Tom DeLonge (Blink-182), האלבום יצא ב-23 במאי 2006.


לאחר אלבומם הרביעי והצלחתם האדירה יצאו Blink-182 להפסקה, באותה תקופה דלונג כתב חומרים קודרים יותר מבעבר, אך הם לא התאימו לאווירה המוסיקלית של הלהקה. הוא לקח את השירים והחל לג'מג'ם איתם עם חברו David Kennedy ​​שהתכוונו להיות פרויקט חד פעמי. אך מהר מאוד זה התפתח ללהקה מן המניין בשם "Box Car Racer", ומישלקח חלק בלהקה היה גם המתופף של "Blink-182", טרוויס בארקר.


פרויקט "הצד" הזה הוציא אלבום אחד שנושא את שם הלהקה וזה גרם לעימותים אישיים בין דלונג ל-Mark Hoopus שהתחילו כבר באלבום הרביעי של בלינק, הופוס היהי היחיד שלא היה חבר בסופרגרופ שהדגבש והרגיש נבגד. כתוצאה מההצלחה של האלבום "Box Car Racer", גפן רקורדס הציעה לדלונג חוזה הקלטות. למרות שדלונג דחה את ההצעה זה רק הגביר את המתח בינו לבין הופוס.


(Photo: Spotify)


במהלך שנת 2004 דלונג לא חש שהוא חלק משלישיית הפאנק הגדולה ביותר, הוא שפט את סדרי העדיפויות של הלהקה כ"משוגעים" וטען שהם פשוט התבגרו והתרחקו אחד מהשני. ההתמוטטות הנ"ל הייתה גם בתקשורת התקשורת והובילה לחילופי דברים סוערים שהביאו לעזיבתו מהלהקה.

דלונג נפגע פסיכולוגית מפירוק הלהקה, השווה אותה לגירושין וכינה אותה "חוויה טראומטית" ו"אסון". הוא בחר להימנע מכל הראיונות סביב הנושא ותוכניותיו העתידיות במשך שישה חודשים, במקום זאת הוא התרכז בכתיבה והקלטה באולפן הביתי שלו.


אחרי שישה חודשים של הקלטות דמואים בהן לימדאת עצמו לנגן על כלים רבים ולמד להפיק מוזיקה, הוא הקים את להקת "Angles & Airwaves" שכללה את גיטריסט "Hazen Street" לשעבר וחבר התיכון David Kennedy, המתופף Atom Willard מלהקות "Rocket from the Crypt" ו-" The Offspring" והבסיסט Ryan Sinn לשעבר בלהקת "The Distillers".


(Photo: discotech)


האלבום נוצר בהשראת שילוב של התפתחויות אישיות ואירועים גלובליים. במהלך ההפקה למד דלונג על מלחמת העולם השנייה, שלדעתו "המלחמה הגדולה האחרונה שהיוותה ללא ספק קרב בין טוב לרע." הוא ראה את אמריקה נכנסת לתקופה של שגשוג לאחר המלחמה, ותפס אותה כאנלוגיה לאפשרויות בחייו. האלבום גם נכתב עקב משברים אישיים אחרים, כמו אבחנתו של אביו של דלונג לסרטן הדם ושרות צבאי של אחיו בעירק.



הלהקה סיפרה שהמסר מהאלבום הוא שהעתיד יכול להפוך לאוטופיה.

שיר הפתיחה "Valkyrie Missile" נפתח במנגינת אורגן קולנועית, גיטרות בהשפעת שנות השמונים וציטוט של אסטרונאוט: "מישהו שם בחוץ?".

אחריה מגיע "Distraction" שמלאה במחיאות כפיים ובקלידים המלווים פסוקים המקוננים מוות והרס.

השיר "Do It for Me Now" מקורו בקצב שדלונג יצר בשנת 2004 עבור הראפר טאליב קוולי, מקצב קוד המורס אומץ מאוחר יותר על ידי הלהקה.

דלונג תיאר את "The Adventure" כ "exhilarating ode to a beckoning future with a huge guitar sound reminiscent of The Cure."

השיר "A Little's Enough" נכתב בהשראת תפיסה דתית בה אל בא לחולל שינוי חיובי על כדור הארץ כאשר הוא מתמודד עם טרור, מלחמה או רעב.



הלהקה תוארה על ידי דלונג כ"יותר מלהקה", "an art project larger human themes and tackles them in different mediums," = "a multimedia project."

זה בא לידי ביטוי בסרטים של ההרכב, בהופעות חיות, בגישת הסיפורים ובאלבומיהם העתידיים. כבר באלבום זה תוכלו לחוש ולשמוע את ההיבט הדרמטי של המוסיקה, המשלב צלילים ודינמיקה שלקוח מהקולנוע.


האלבום הגיע למקום הרביעי בבילבורד 200 ומאז מכר כמעט 800,000 עותקים. שלושה מתוך ארבעת הסינגלים שיצאו לקידום האלבום הגיעו ל-20 המקומות הראשונים במצעד Modern Rock Tracks, כאשר "The Adventure" הגיע לשיא במקום החמישי.


סרט תיעודי שהתבסס על תהליך ההקלטה של האלבום וההיסטוריה המוקדמת של הלהקה, "Start the Machine", יצא בשנת 2008.


האזן לאלבום ב Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page