top of page

Billie Joe Armstrong

פאנק רוק הוא חלק מה-DNA שלו, הוא אוכל, שותה ונושם פאנק רוק בכל רמ"ח אבריו...

אז הבאנו לכם 20 עובדות "פאנקיסטיות" על Billie Joe Armstrong !!

(Photo: Jonathan Weiner)


1. כשהיה רק בן חמש הוא הקליט את השיר הראשון שלו בשם "Look For Love" בעזרת מורה שהייתה בבית הספר בו למד.


2. בגיל 10 אימו Ollie Jackson קנתה לו את הגיטרה הראשונה שלו, העתק של Fernandes Stratocaster שקיבלה את השם Blue ובילי עולה איתה לבמה בכל ההופעות של Green Day.


(Photo: Tim Mosenfelder)


3. בילי והבסיסט Mike Dirnt הם חברי ילדות שמכירים מכיתה ה'.


4. ההופעה הראשונה של בילי הייתה עם הגלגול הראשון של גרין דיי, Sweet Children והיא התקיימה בזכות אימו של בילי שעבדה כמלצרית בבר Rod’s Hickory Pit שם הופיעה הלהקה מול 30 איש ב-17 באוקטובר 1987.


5. בילי חווה רגע של הארה לגבי המוסיקה שהוא רוצה לעשות כשהוא צפה בתוכנית עימות בין שתי להקות ב-MTV. האחת הייתה להקת הפופ פאנק The Primitives עם הלהיט שלהם "Crash" ואת השנייה הוא לא זוכר בכלל. הוא רק זוכר שהוא רתח מזעם שה- The Primitives הפסידו והגיעו למקום השני. אז הוא החליט שלא מעניין אותו כלום הוא הולך לעשות מוסיקת פאנק !


(Photo: Chapman Baehler)


6. בילי כתב את השיר "Good Riddance (Time Of Your Life)" בשנת 1993 לאחר שחווה פרידה קשה מחברתו אמנדה שעזבה אותו ועברה לאקוודור. הוא נכתב עוד לאלבום "Dookie" אך לא נכנס כי לא התאים לקו המוזיקלי. הלהקה הוציאה אותו שלוש שנים מאוחר יותר באלבום החמישי שלה "Nimrod" והשיר הפך להיות הצלחה מסחררת.



7. גרין דיי לא עשתה אף פעולת קידום מכירות לאלבום "Dookie", מלבד ראיון אחד בלבד שהסכימה לקיים עם מגזין המיינסטרים Spin. לאחר יציאת המגזין עם הכתבה על האלבום, לקח בילי את המגזין ושרף אותו מול המעריצים בהופעה של הלהקה בשיקגו.



8. בילי דיבב את את דמותו של Face בסדרת האנימציה "King Of The Hill" שהיה חבר בלהקה מקומית כששני חבריו האחרים ללהקה מדובבים את שני חברי הלהקה האחרים בסדרה.


9. ביום הולדת ה-30 שלו קיבל בילי במתנה מאחד מחבריו אסלה שעליה היו מודבקים לוגואים של להקות שבילי הכי שונא כמו: Creed, P.O.D ו-Nickelback.


10. בעקבות האלבום השביעי של הלהקה "American Idiot" שיצא ב-2004, נוצר מחזמר בברודווי שאף זכה להצלחה יותר גדולה מהאלבום כשהוא זוכה בשני פרסי Tony היוקרתיים. בילי השתתף מספר פעמים גם כשחקן ראשי בהצגה בשנת 2010 ובשנת 2011


11. בילי סבל מהתמכרות לאלכוהול בערך משנת 1997 , כשבשנת 2012 הוא חווה התפרקות ביזארית על במה במהלך הופעה של גרין דיי. לאחר הארוע הוא החליט שהוא צריך עזרה ונכנס למכון גמילה. הלהקה ביטלה את כל סיבוב ההופעות שלה באותה שנה ובתחילת 2013.


12. בתיכון בילי קיבל את הכינוי Two Dollar Bill בגלל שהוא מכר סיגריות של מריחואנה ב-2 דולר, מכאן מגיע גם שם הלהקה Green Day שהכוונה ליום שבו לא עושים כלום ורק מעשנים מריחואנה.


13. השיר "Wake Me Up When September Ends" מהאלבום "American Idiot" נכתב לזיכרו של אבא של בילי שנפטר מסרטן בספטמבר 1982 כשבילי היה בן 10.



14. באחד מהראיונות שבילי קיים שאלו אותו מדוע הוא עזב את בית הספר בגיל כל כך מוקדם אז הוא ענה: “?School is practice for the future, and practice makes perfect, and nobody's perfect, so why practice"


15. אם היתה ניתנת לבילי האפשרות לגלם דמות בהיסטוריה של הקולנוע הוא היה בוחר בדמות של Austin Powers.


(Photo: Austin Powers)


16. בשנת 1995 בילי התפשט לגמרי במהלך הופעה במילווקי ונעצר ע"י המשטרה בעקבות כך.


17. כשהוא היה קטן הוא חלם להיות מאמן קבוצת כדורגל.


18. הוא הבעלים של חנות גיטרות יד שניה בשם Broken Guitars שנמצאת ב- Oakland, California.


19. יש לו רכב מסוג Ford Falcon שנת 1963 אותו הוא פירק, שיפץ והרכיב מחדש.


(Photo: classicautomall)


20. בילי הוציא 14 אלבומים עם Green Day, ארבעה אלבומים עם Pinhead Gunpowder, אלבום אחד עם The Network, אלבום אחד עם Foxboro Hot Tubs, אלבום אחד עם Norah Jones והפיק וניגן עם ארבעה הרכבים נוספים: SWMRS, The Boo, The Shrives ו- The Longshot. 21. במהלך הסגר שפקד אותו בשנת 2020 בגלל מגפת הקורונה שחרר בילי אלבום אוסף של שירי קאבר. הפרויקט מורכב מ-14 שירים שיצאו כחלק מ-"No Fun Mondays", סדרת שירים, שבה בילי היה משחרר קאבר לערוץ היוטיוב של גרין דיי מדי פעם, בדרך כלל בימי שני.


אז בואו נאזין לדבר האחרון שהוציא בילי תחת כנפו...האלבום האחרון של Green Day שיצא ב-2024 ונושא את השם "Saviors" ב: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page