top of page

Billy Joel

הזמר והיוצר Billy Joel חוגג היום יומהולדת.

(Photo: Hulton Archive)


הוא נולד ב- 9 למאי 1949 ברובע ברונקס, ניו יורק. שמו בלידה היה William Martin Joel.


לכבוד יום הולדתו נספר לכם 10 עובדות מטורפות עליו:


1. אביו של ג'ואל היה יהודי אשר נמלט מגרמניה בזמן השואה, בילדותו נהג ללכת עם חבריו הנוצרים לכנסיה רק כדי לבלות איתם והיום הוא אתאיסט.


2. הוא מאמין ברוחות רפאים. הוא סיפר שראה אישה מהמאה ה- 19 יושבת על כיסא ומסתרקת בביתו אשר ב- East Hampton. בהמשך הוא מכר את הבית לקומיקאי ג'רי סיינפלד.


3. הוא סיים את בית ספר התיכון רק בגיל 43. בשנת 1992 הוא השלים את המבחנים והעבודות שהיו דרושים לקבלת תעודת סיום של התיכון וקיבל את "הדיפלומה".


4. בצעירותו זכה ג'ואל במספר תחרויות איגרוף. באחת מהתחרויות הללו הוא שבר את אפו. הוא החל ללמוד איגרוף רק כדי להתמודד עם מעשי הבריונות נגדו בבית הספר.


5. לפני שהפך ל- "Piano Man" ג'ואל היה חברת בלהקת "The Hassles" ובהמשך גם חלק מהרכב הארד רוק/מטאל פסיכדלי בשם "Attila". לא מאמינים? האזינו:


6. אלבום הסולו הראשון שלו "Cold Spring Harbor" הוקלט בטעות במהירות הלא נכונה באופן שגרם לקולו להישמע לא טבעי ובכך הביא לביקורות לא טובות ולכישלון מסחרי.


7. הוא הוחתם על חוזה עם חברת תקליטים בזכות הקלטה פיראטית שלו מבצע את השיר "Captain Jack" בהופעה. הבוטלג שודר ברדיו בפילדלפיה ומשך את אוזנו של נציג חברת "Columbia Records" אשר מיהר להחתים את ג'ואל על חוזה הקלטות.


8. הוא אחד מהאומנים הכי נמכרים בעולם עם מכירות של למעלה מ- 150 מליון עותקים. בארה"ב הוא ממוקם במקום השלישי מבין אמני הסולו, אפילו מעל מייקל ג'קסון.


9. ג'ואל הוא האומן היחיד שהצליח למלא את כל איצטדיוני הענק של ניו יורק: Shea" Stadium, "Yankee" Stadium, "Giants" Stadium ו- "Madison Square Garden". הוא גם האומן האחרון שניגן ב- Shea" Stadium". הנתון העוד יותר מטורף הוא שבמשך 6 שנים רצופות הוא ערך מידי חודש הופעת סולד אאוט במדיסון סקוויר גארדן. זה נמשך אל תוך שנת 2020 והדבר היחיד שעצר אותו היתה הקורונה.


10. הוא ניגן בפסנתר בשיר "Be Chrool to Your Scuel" של "Twisted Sister" הלקוח מאלבומה הרביעי "Come Out and Play", אשר שוחרר בשנת 1985.


ועכשיו בואו ניתן למוזיקה לדבר עם פלייליסט משיריו שערכנו עבורכם: כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page