top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Boston - Third Stage

והפעם אנחנו פותחים בשאלה.


כמה אלבומים אתם מכירים שהשיר הפותח שלהם הוא בלדת רוק?


האלבום "Third Stage" - השלישי של להקת "Boston" ששוחרר ב- 23 לספטמבר 1986 הוא אחד כזה.



האלבום הזה יצא 8 שנים אחרי אלבומה השני של הלהקה "Don't Look Back" ששוחרר בשנת 1978.


הלהקה החלה לעבוד על האלבום בשנת 1980 ולמעשה רוב האלבום היה מוכן לשחרור עד שנת 1982. אבל אז הגיעו חילוקי הדעות עם חברת התקליטים "Epic Records", ובהמשך גם תביעה משפטית שעיכבה את יציאתו, כאשר בתווך ההרכב המקורי שליווה את שני האלבומים הראשונים התפורר והפרויקט כולו נגנז.


שולץ הפך בתקופה הזו אובססיבי ובדומה למה שקרה עם אלבום הבכורה של הלהקה Boston, גם כאן ישב באולפן שעות על גבי שעות בניסיון להגיע לסאונד האולטימטיבי. לסיקור על תהליך היצירה של אלבום הבכורה של הלהקה, קראו כאן:


למעשה בשלב הזה כל מי שנותר מההרכב המקורי היו Tom Scholz עצמו והזמר Brad Delp. שולץ טען שבמהלך אותן שנים הוא לחץ על כפתור ההקלטה מעל מיליון פעם וכי הוא הצליח למלא למעלה מ- 100 סלילי הקלטה במהלך הקלטת האלבום.


בשנת 1984 לאחר שהתביעה מול חברת התקליטים הסתיימה, חתם Tom Scholz עם חברת "MCA" והחל לעבוד על המיקסים האחרונים לפני הוצאת האלבום. אבל דווקא אז קרה דבר מדהים, מישהו הדליף את שיר הפתיחה ובלדת הרוק "Amanda" לתחנות רדיו קטנות ברחבי ארה"ב. ככל הנראה מדובר בחברת התקליטים הקודמת EPIC שרצתה להתנקם בשולץ על התביעה ועל שעזב אותם לטובת חברת MCA, אבל מה זה משנה, הנזק נגרם. צריך להבין, אלו לא היו ימי אינטרנט ויו טיוב, כך שהדלפה היתה אמורה להיעשות עם הארד קופי שעבר פיזית אל תחנות הרדיו. מעבר לכך, הנקמה הזאת התבררה כמהלך מחושב, כי השיר הודלף במכוון לתחנות רדיו קטנות על-מנת שייקח הרבה זמן לגלות את דבר ההדלפה. גם השדרנים באותן תחנות רדיו קטנות אשר הבינו שיש להם ביצת זהב ביד, לא רצו לחלוק אותה עם אחרים ולכן היו מדברים במהלך התחלת וסיום השיר, כדי שתחנות רדיו אחרות לא יוכלו להקליט את השיר ולשדרו.

(Photo: Tim Chapman)


על אף זאת, השיר הזה הצליח להגיע למקום הראשון גם כששוחרר באופן רשמי שנתיים לאחר שהודלף, בספטמבר 1986, וזאת למרות שלא היה לו וידאו קליפ שיקדם אותו כפי שהיה נהוג באותם זמנים.


הסאונד של הלהקה משני האלבומים הראשונים נשמר כאן פחות או יותר, עם תוספת של האפקט/מגבר גיטרה רוקמן אותו המציא כידוע שולץ בוגר ה- MIT בעצמו.


עד היום אנחנו לא סגורים מדוע בחר שולץ לפתוח את האלבום דווקא עם הבלדה "Amanda", כאשר לטעמנו היה מתאים יותר לפתוח עם השיר "The Launch" המחולק לשלושה חלקים ועם "Cool the Engines" שמתחבר אליו, או לחילופין עם "We're Ready" המצוין.


כך או כך, מדובר באלבום טוב שמרבית הצד הראשון שלו מסודר כמו אלבום קונספט עם שירים שמתחברים אחד לשני ועם הקטע הסוגר אותו "My Destination" שיש לו את אותה המלודיה של שיר הפתיחה "Amanda".


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

138 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarios


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page