top of page

Brad Delp

היום נספר לכם על Brad Delp הידוע בין היתר כסולן וגיטריסט להקת "Boston".

(Photo: Chris Walter)


בראד דלפ היה סולן, גיטריסט ובין מקימיה של להקת "Boston", והוא השתתף בכל אלבומי הלהקה.


גם אלבומה האחרון של הלהקה אשר שוחרר לאחר מותו כלל הקלטות של קולו.


בראד יחד עם טום שולץ, היוו את הגרעין עליו הושתת הסאונד המאוד ייחודי של להקת בוסטון, והוא חתום בין היתר על להיטים כמו: "More Than a Feeling", "Foreplay/Long Time" ,"Peace of Mind", "Amanda" ועוד.


דלפ נולד ב- 12 ליוני 1951 בעיר Peabody שבמסצ'וסטס ארה"ב בשם Bradley Edward Delp. הוריו היו מהגרים מקנדה.


בשנת 1969 הגיטריסט Barry Goudreau ערך לדלפ הכירות עם Tom Scholz אשר בדיוק חיפש זמר להרכב הולך ומתהווה.


השלושה הקימו את להקת Mother's Milk אשר פעלה בשנים 1973-1974 ובהמשך שינתה את שמה ל- "Boston", כאשר השלושה משמשים כגרעין של הלהקה.


שולץ היה מולטי אינסטרומנטאליסט אשר נחשב לגאון מוזיקלי וטכני. הוא היה סטודנט ב- MIT, עבד בחברת אלקטרוניקה ובנה לעצמו אולפן במרתף ביתו, שם השלושה הקליטו את הדמואים שיהפכו לאלבום הראשון של "Boston". עוד על אלבום הבכורה המצויין קראו כאן.

(Photo: Ron Pownall)


האלבום הזה שוחרר בשנת 1976 והפך לאחד מאלבומי הבכורה המצליחים בכל הזמנים עם מכירות של למעלה מ- 20 מליון עותקים. דלפ היה אחראי לשירה הכל כך ייחודית באלבום כמו גם להרמוניות הווקליות המדהימות שהפכו לסימן ההיכר של הלהקה. לא זו בלבד, אלא שדלפ סייע לשולץ בכתיבת השיר "Smokin', כתב לבדו את השיר שסגר את האלבום "Let Me Take You Home Tonight" ואף ניגן בו בגיטרה אקוסטית.


זה בלתי נתפס אבל דלפ אחראי לכל תפקידי השירה בלהקה, כולל קולות הרקע וכל ההרמוניות הווקאליות. יש לו קול שנוגע בשמיים וחודר לעצמות. קול מאוד דיסטינקטיבי שלעיתים מאפיל אפילו על יתר הכלים בלהקה.


אבל דלפ הוא בהחלט לא רק זמר. הוא מנגן גם על גיטרה, קלידים, ומפוחית וכתב שירים לא רק לבוסטון אלא גם לאומנים כמו Orion the Hunter, Lisa Guyer ואחרים.


גם באלבומה השני והמצוין של הלהקה "Don't Look Back" משנת 1978, תרם דלפ לכתיבת שיר אחד בשיתוף עם שולץ ("Party") וכתב שיר אחד בעצמו - "Used to Bad News".


לאחר שני האלבומים הללו, דלפ השתתף באלבום הסולו הראשון של חבר הלהקה Barry Goudreau אשר שוחרר בשנת 1980.


לאלבומה השלישי של בוסטון "Third Stage" משנת 1986, דלפ הביא שני שירים "Cool the Engines" ו- "Can'tcha Say (You Believe in Me)/Still in Love", שניהם הושמעו לא מעט בתחנות הרדיו.


בשנת 1991 הקים דלפ יחד עם Goudreau את ההרכב RTZ. החל מרגע זה ואילך דלפ כבר לא היה חבר של קבע בבוסטון ומי שמילא את מקומו היה הזמר Fran Cosmo. יחד עם זאת דלפ המשיך להתארח באלבומי הלהקה, "Corporate America" משנת 2002 ו- "Life, Love & Hope" משנת 2013, אשר שוחרר לאחר מותו.


במקביל לעבודתו עם RTZ השתתף דלפ בהרכב צדדי שניגן שירי קאברים ללהקת הביטלס ונקרא "Beatlejuice".


בשנת 2003 שחרר דלפ יחד עם חברו לבוסטון לשעבר Goudreau את האלבום "Delp and Goudreau".


ב- 9 למרץ 2007 נמצא דלפ ללא רוח חיים במקלחת ביתו שבאטקינסון ניו המפשייר.


דלפ שם קץ לחייו באמצעות שאיפת עשן. צינור ממכוניתו חובר דרך פתח האיוורור של מיבש הכביסה, ובחדר האמבט הוצבו שני גרילים עם גחלים עשנים. בראד פיזר בבית מכתבי פרידה מילדיו ומקורביו, כאשר מכתב ההתאבדות הוצמד לדש חולצתו ובו נכתב "אני נפש בודדה", או במקור: "Mr. Brad Delp. 'J'ai une âme solitaire'. I am a lonely soul."

הדעות חלוקות באשר לסיבות שהביאו להתאבדותו של דלפ, חלק מהן מייחסות אותן ליחסיו העכורים עם טום שולץ מנהיג הלהקה, שאפילו תבע את העיתון "בוסטון הראלד" על הפרסום אשר לכאורה מייחס לו את הסיבה להתאבדותו של דלפ. שולץ הפסיד במשפט וביון 1 ליולי 2013 נדרש לשלם לעיתון הוצאות בסך של 132,000 דולר לאחר שבית המשפט דחה את התביעה וקבע שאין כאן הוצאת דיבה הואיל ולא ניתן לקבוע מה הוביל את דלפ להתאבד.


תהא הסיבה אשר תהא, זוהי תזכורת עצובה למחיר הכבד שתעשיית המוזיקה גובה לפעמים מהאומנים הכל-כך מוכשרים, אשר לעיתים אינם יכולים להתמודד עם ההצלחה והשלכותיה.


קחו לעצמכם כמה רגעים ותקשיבו קצת למוזיקה היפה שיצרו דלפ וחבריו לבוסטון. לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page