top of page

Brian Welch

הוא אחד מנגני הגיטרה המשמעותיים והגדולים של תחילת שנות ה-2000, חלוץ שהיה חלק מהיצירה והעיצוב של אחד מהז'אנרים הגדולים במוזיקה, עידן הנו-מטאל!!

(Photo: timesreporter.com)


= בריאן וולץ', הידוע גם בשם "Head", נולד ב-19 ביוני 1970 בטורנס, קליפורניה, ארצות הברית.


= בתחילה הוא התעניין בנגינה בתופים, אך אביו שכנע אותו לעבור לגיטרה כדי להימנע מהסרבול של הובלת ערכת תופים והוא אכן החל לנגן בגיטרה בגיל 10.


= הגיטרה הראשונה של וולץ' הייתה Peavey Mystic, אותה תיאר בספרו "Save Me from Myself" כ"אולי הגיטרה בעלת מראה המטאליסטי ביותר שראיתי אי פעם".


= וולץ' זכה לכינוי "Head" בגלל שראשו נראה גדול יותר ביחס לגופו. בני גילו החלו לקרוא לו "Head", והכינוי נתקע.


= ההשפעות המוזיקליות המוקדמות של וולץ' כללו להקות כמו "Metallica", "Megadeth" ו-"Slayer", מה שתרם לסאונד הכבד והאגרסיבי שיהפוך לאופייני ללהקתו בהמשך.

(Photo: guitar.com)


= בתיכון הקים וולץ' להקה בשם L.A.P.D." (Love and Peace Dude)", שלימים התפתחה ללהקת "Korn". המוזיקאים רג'ינלד ארוויזו, ג'יימס שאפר ודיוויד סילבריה שכרו את בריאן וולץ' לנגן בגיטרה בלהקה החדשה שלהם, שנקראה בתחילה "Creep".


= הלהקה גילתה את הסולן Jonathan Davis לאחר שראתה את להקתו "Sexart" וניסתה לגייס אותו. דיוויס היסס בתחילה אך לאחר מכן שינה את דעתו. הוא נבחן ובסופו של דבר התקבל ללהקה. בעקבות הצטרפותו של דייויס, הלהקה החליטה לשנות את שמה, כאשר ג'ונתן הציע את השם "Korn" בשל הקשר שלו לסרט האימה "Children of Corn".

(Photo: lastfm.com)


= בתור הגיטריסט הראשי של "קורן", וולץ' מילא תפקיד מרכזי בעיצוב הצליל המובהק של הלהקה, המאופיין בגיטרות בכיוון "Drop", ריפים אגרסיביים ומיזוג של מטאל, היפ הופ והשפעות אלטרנטיביות.


= "קורן" זכו לתשומת לב והצלחה משמעותיות עם אלבום הבכורה שלהם שנושא את שם הלהקה, שיצא ב-1994. האלבום כלל רצועות אייקוניות כמו "Blind" ו-"Shoots and Ladders".


= סגנון הנגינה החדשני של וולץ' בגיטרה, שלעתים קרובות השתמש בדיסטורשנים כבדים ובטכניקות לא שגרתיות, עזר להגדיר את הצליל הייחודי של "קורן" ותרם לעלייתם המהירה המטאורית.


= לאורך שנות ה-90 המאוחרות ותחילת שנות ה-2000, הוציאה קורן כמה אלבומים שזכו להצלחה רבה, ביניהם "Life is Peachy" (1996), "Follow The Leader" (1998) ו-"Issues" (1999). אלבומים אלו חיזקו את מעמדה של "קורן" כאחת הלהקות המובילות בז'אנר הנו-מטאל.


= וולץ' ומונקי זכו להכרה משמעותית בזכות כישורי הגיטרה והשפעתם, מדורגים במקום ה-26 ברשימת 100 הגיטריסטים הגדולים של ההבי מטאל בכל הזמנים של "Guitar World".


= עד 2003, וולץ' פיתח התמכרות לסמים. הוא נאבק בשימוש במתאמפטמין והסתיר את הסם בקפסולות ויטמינים, מיכלי דאודורנט ובתוך בגדיו, לפני שיצא לסיבובי הופעות.


= סמים, אלכוהול והתמכרויות שונות היו דבר של שיגרה בלהקה והם היו פיכחים רק לכמה שעות בכל יום. אתגרי ההתמכרות, בשילוב עם הדרישות של סיבובי ההופעות ויחסים אישיים בין חברי הלהקה, גבו מחיר כבד גם על בריאותו של וולץ'.


= למרות הגשמת חלומותיו, הוא לא מצא הגשמה בחיים שבדרכים עם הלהקה. הוא תיאר תחושת ניתוק ובדידות, מוקף באנשים זרים ואינו מסוגל ליצור קשרים משמעותיים.


= ב-13 בפברואר 2005, וולץ' מחליט לעזוב את "Korn" כדי להתמקד במסע הרוחני שלו ולטפל בעצמו ובהתמכרותו לסמים.


= הוא חווה מהפך אישי ואימץ את הנצרות באופן אדוק. הוא הוציא אוטוביוגרפיה בשם "Save Me from Myself" ב-2007, ושיתף את התמודדויות שלו ומסע האמונה שלו.


= בהמשך וולץ' פתח בקריירת סולו והחל לעבוד על תקליט סולו. כמה שירי דמו, כמו "A Cheap Name," "Dream," ו- "A Letter to Dimebag,", צצו במהלך תקופה זו.


= במרץ 2008, וולץ' הקים את חברת התקליטים "Driven Music Group" ומיתג מחדש את אלבום הסולו שלו כ"Save Me from Myself" - אותו שם כמו האוטוביוגרפיה שלו. האלבום "Save Me from Myself" שוחרר ב-9 בספטמבר 2008. וולץ' ניגן על רוב הכלים באלבום, הוא זכה להצלחה מתונה, והגיע למקום ה-63 ב-Billboard 200.


= וולץ' הצטרף לאמנים אחרים, כולל חבריו לשעבר ללהקת "קורן", בהקלטת הקטע "A Song for Chi", רצועה אינסטרומנטלית שהוקדשה לבסיסט של "Deftones" צ'י צ'נג.


= בשנת 2012, וולץ' מיתג מחדש את המוזיקה שלו תחת השם "Love and Death", והקים להקה בשם זה. הם הוציאו את ה-EP "Chemicals" באפריל 2012, ואחריו אלבום באורך מלא בשם "Between Here & Lost" בינואר 2013.


= בשנת 2013, לאחר ציפייה ממושכת מצד המעריצים וחברי הלהקה, וולץ' מתקמבק ל- "Korn" ומתאחד עם חבריו ללהקה. הקאמבק שלו הכניס אנרגיה מחודשת ללהקה, והם המשיכו להוציא אלבומים מצליחים, ביניהם "The Paradigm Shift" (2013), "The Serenity of Suffering" (2016), "The Nothing" (2019) ו-"Requiem" (2022).


= בשנת 2016, "Love and Death" של וולץ' הוציאו את הסינגל "Lo Lamento", וב-2021, הם הוציאו את אלבומם השני, "Perfectly Preserved", עם הסינגלים "Down" ו-"White Flag".


להאזנה לאלבום האחרון של "Love and Death" ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page