top of page

Jason Becker

הגיטריסט Jason Becker חוגג היום יומהולדת.

בואו נספר קצת על הגיטריסט שיכול היה לכבוש את העולם לולא מחלת ניוון השרירים בה חלה.

(Photo: Fanart.tv)


הוא נולד בר'צ'מונד קליפורניה ב- 22 ליולי 1969 בשם Jason Eli Becker.


הוא נחשף לגיטרה בגיל מאוד צעיר, כי גם אביו וגם דודו היו גיטריסטים, והוא מיד הפך לילד פלא עם כישרון מדהים בנגינת גיטרה.


עוד כשהיה בתיכון הופיע עם להקתו בתחרות כישרונות צעירים וביצע קטעי נגינה של Yngwie Malmsteen.


בוידאו הביתי הבא ניתן לראות דוגמא ליכולות של ילד הפלא בן ה-16.


באותה תקופה הוא הכיר גיטריסט מדהים אחר בשם Marty Friedman. בשנת 1986, כשג'ייסון היה בן 17 בלבד, השניים הקימו את להקת "Cacophony", עמה שחררו שני אלבומי אולפן Speed Metal Symphony" (1987)" ו- Go Off!" (1988)", בהם הציגו את יכולות הנגינה המדהימות שלהם.


בשנת 1988 שחררו ג'ייסון ומרטי אלבומי סולו במקביל. ג'ייסון את אלבום הסולו הראשון שלו "Perpetual Burn" ו- Marty Friedman את "Dragon's Kiss".


בשנת 1989 עזב Marty Friedman את ההרכב והצטרף ל- "Megadeth", בעוד שג'ייסון הלך בעקבות שני ענקי גיטרה אחרים, Eddie Van Halen ו- Steve Vai, והחל לשתף פעולה עם David Lee Roth. הוא כתב והקליט יחד עם רות' את אלבום הסולו השלישי שלו "A Little Ain't Enough" והיה מוכן לכבוש את העולם ככוכב גיטרה מדהים, אבל דווקא אז, בעקבות בדיקה שגרתית בשל כאב מציק ברגלו, הוא אובחן כחולה "ALS" כשהרופאים ניבאו לו תוחלת חיים של מקסימום חמש שנים.

(Photo: Soundcloud.com)


עם זאת, כנגד כל הסיכויים בקר ממשיך ליצור מוזיקה עד לאחרונה, וזאת למרות אובדן היכולת שלו לנגן בגיטרה, ללכת, לדבר ולנשום בכוחות עצמו.


ג'ייסון אמנם איבד את היכולת לנגן בגיטרה, אבל הוא לא איבד את רצונו לחיות וליצור מוזיקה. הוא ממשיך לכתוב וליצור כשהוא מתקשר באמצעות סדרה של תנועות עיניים. עם מערכת שפיתח אביו, ג'ייסון מאיית מילים כמו גם תווים ואקורדים. המוזיקה שהוא כותב בתהליך המדהים הזה, מבוצעת על ידי צמרת נגני הגיטרה העולמית, לרבות Joe Satriani, Steve Vai, Neal Schon, Steve Morse, Paul Gilbert, Joe Bonamassa, ואחרים.


בשנת 2012 שוחרר סרט תיעודי על חייו של בקר ושמו "Jason Becker: Not Dead Yet"

(Photo: Ross Pelton)


אלבומו האחרון של ג'ייסון נקרא "Triumphant Hearts" והוא שוחרר בשנת 2018, אבל אנחנו בהחלט מצפים שרוח הלחימה המדהימה שלו תנפיק לנו אלבומים מדהימים נוספים.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page