top of page

Envy Of None - Envy Of None

ב- 8 לאפריל 2022 שוחרר אלבום הבכורה של "Envy Of None".


מדובר בפרויקט של הגיטריסט Alex Lifeson ולא, זה בכלל לא מזכיר את "Rush", אבל יש כאן טריביוט קטן למתופף גדול ולחבר Neil Peart.

ביוני 2021 לייפסון הפתיע את עולם המוזיקה עם הבחירה התמוהה לשחרר שני קטעים אינסטרומנטאליים מוזרים באתר האינטרנט שלו.


אנחנו מכירים את אלכס היטב, הוא אחד הגיטריסטים הכי ורסטיליים שאנחנו מכירים. הוא איתגר את עצמו ובחן אותנו בשלל גוונים וסגנונות מוזיקליים במהלך 40 שנה ויותר של קריירה מוזיקלית. הארד רוק ומטאל, פרוגרסיב וניו וייב, רגאיי, סקא ומה לא. אבל עם כל זאת, הבחירה שלו לשחרר דווקא את הקטעים Kabul Blues/Spy House אחרי כמעט עשור של שתיקה מאז האלבום האחרון של "Rush" לא הייתה מובנת לנו. לידה אפילו האלבום "Victor" ששחרר באמצע שנות ה- 90 הרגיש כמו "חוף מבטחים".


מסתבר שזו לא היתה ההתנסות האחרונה של אלכס, אשר התמקד בפרויקט חדש, שלא משנה כמה היטב אתם מכירים את הרפרטואר של אלכס, עדיין יצליח לנפץ לכם כל תחזית לרסיסים.


אנחנו מדברים על הסופרגרופ הקנדי-אמריקאי "Envy Of None", שכולל שיתוף פעולה של אלכס עם Andy Curran בסיסט להקת "Coney Hatch", הזמרת Maiah Wynne והמפיק והמולטי אינסטרומנטאליסט Alfio Annibalini.


הפרויקט נוצר כש- Andy Curran, אשר השתתף בהקלטת שני הקטעים האינסטרומנטליים של אלכס ביוני 2021, החל לעבוד על מוזיקה חדשה עם הזמרת Maiah Wynne. הדבר משך את תשומת ליבו של לייפסון אשר ביקש מאנדי לשמוע את החומר. אנדי עודד את לייפסון לתרום קטעי גיטרה, אם משהו מהחומרים יעניין אותו. אלכס ניגן בקטע אחד, אשר במהרה הפך לשניים ולשלושה, עד שלבסוף אלכס השתתף בכל אחד מאחד עד עשר שירי האלבום והפך לחלק מהלהקה.


ב-12 בינואר 2022, שחרר ההרכב את הסינגל הראשון שלו "Liar", עם סאונד תעשייתי וגיטרות אטמוספריות שנשמעים לנו כמו שילוב של "Depeche Mode" ל- "Nine Inch Nails".


ב-2 במרץ 2022, הלהקה הוציאה סינגל שני, "Look Inside" וכשבוע לאחר מכן שוחרר לו גם קליפ. גם במקרה הזה מדובר בשילוב של מוזיקת אווירה יחד עם אינדסטריאל.


הסינגל השלישי "Never Said I Love You" כבר הזכיר לנו פה ושם את "Garbage" עם קצבים תעשייתיים, fuzz bass וגיטרות אטמוספריות של לייפסון שיוצרים מערבולת מפתה של מוזיקה. אלכס אמר שמאיה הפכה למוזה שלו. לדבריו אחרי ששמע את השירה שלה ב- "Never Said I Love You", הוא הרגיש כל-כך נרגש וציין שמעולם לא קיבל השראה כזו בעבודה עם מוזיקאי אחר.


האלבום שכולל 11 רצועות משלב סגנונות מוזיקה שונים, כגון רוק אלטרנטיבי, רוק אקספרימנטלי, אינדסטריאל וסינת'-פופ, האחרון שבהם "Western Sunset" הוא קטע אינסטרומנטלי שמוקדש לחברו הטוב של אלכס, המתופף Neil Peart אשר הלך לעולמו בשנת 2020 לאחר מאבק אלים בסרטן המוח. אלכס הלחין את השיר בביתו של ניל פירט בסנטה מוניקה, זמן קצר לפני מותו של המתופף.


אלכס התייחס לשיר באומרו כך:

"I visited Neil when he was ill. I was on his balcony watching the sunset and found inspiration. There’s a finality about a sunset that kinda stayed with me throughout the whole process. It had meaning. It was the perfect mood to decompress after all these different textures… a nice way to close the book."


רשימת השירים:

1."Never Said I Love You" 2. "Shadow" 3. "Look Inside" 4. "Liar" 5. "Spy House" 6. "Dog`s Life" 7. "Kabul Blues" 8. "Old Strings" 9. "Dumb" 10. "Enemy" 11. "Western Sunset"


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page