top of page

Fish - Weltschmerz

ב- 25 לספטמבר הוציא Fish המוכר בין היתר מחברותו בלהקת הניאו-פרוג "Marillion" אלבום כפול בשם "Weltschmerz".



זה אלבום האולפן ה- 11 של הזמר הסקוטי Derek William Dick, אשר נושא את שם הבמה Fish, והוא גם הראשון שלו מזה 7 שנים.


נכון למועד כתיבת שורות אלה האלבום הזה נראה כמו "שירת הברבור" של Fish אשר הביע כבר מספר פעמים בעבר כי בכוונתו לפרוש ממוזיקה. הפעם הוא כנראה באמת התכוון לזה עם אלבום כפול, עשיר במוזיקה המסכמת למעלה מ- 30 שנה של קריירת סולו.


שלושת הקליפים ששוחררו מהאלבום מסכמים יפה את עירוב הסיגנונות שניתן למצוא בתוך האלבום, פרוגרסיב, פולק, מוזיקה קלטית ועוד. אבל יותר מכך, למראה כותרות השירים שנבחרו על-ידי Fish לייצג את האלבום, קשה מאוד שלא לתהות האם Fish בחר דווקא בשירים הללו כדי לפזר רמזים על הפרישה המתוכננת והסיבות לה.


ב- 13 למרץ 2020 שחרר Fish את הקליפ לשיר הנושא "Weltschmerz" אשר משמעות תרגומו מגרמנית הוא "כאב העולם". המדובר בפרשנות חריפה למצב בעולם, כפי שהיא נתפסת דרך עיניו של Fish.


בהמשך שחרר פיש את הקליפ לשיר "Garden of Remembrance" המדבר על מחלת האלצהיימר. שיר מרגש ומלנכולי המובל על-ידי נגינת פסנתר עטופה בקולו המרגיע והמלטף של Fish.


כשבוע לפני שחרורו של האלבום יצא הסינגל והקליפ "This Party's Over" אשר נשמע לנו כשילוב של Peter Gabriel עם מוזיקה קלטית, בה התנסה Fish במהלך קריירת הסולו שלו, במיוחד החל מהאלבום "Internal Exile". "המסיבה הזאת נגמרה" שר Fish, והפעם הוא כנראה באמת מתכוון לכך.


האלבום כולל גם יצירות ארוכות ומורכבות כמו "The Rose of Damascus" אשר אורכו כמעט 16 דקות והוא מחולק ל- 6 קטעים המספרים את סיפורה של פליטה סורית.


השיר "(Waverley Steps (End of the Line" מורכב לא פחות ואורכו מגיע כמעט ל- 14 דקות, כאשר הכותרת שלו שוב גורמת לנו לתהות האם הפעם באמת מדובר ב- "End of the Line"...


רשימת השירים:

CD 1 (42:12)

1. Grace of God (8:19)

2. Man with a Stick (6:27)

3. Walking on Eggshells (7:18)

4. This Party's Over (4:22)

5. Rose of Damascus (15:45)


CD 2 (42:18)

1. Garden of Remembrance (6:07)

2. C Song (The Trondheim Waltz) (4:41)

3. Little Man What Now? (10:54)

4. Waverley Steps (End of the Line) (13:45)

5. Weltschmerz (6:51)


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוקו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page