top of page

Iron Maiden Formation

ב- 25 לדצמבר, חג המולד של שנת 1975, הוקמה "Iron Maiden" על- ידי Steve Harris, אשר קיבל את ההשראה לשם הלהקה מהסרט משנת 1939 "האיש במסכת הברזל", המהווה עיבוד לרומן מאת Alexandre Dumas. האריס ראה בסרט מכשיר עינויים העונה לשם "בתולת הברזל" והחליט להעניק את השם להרכב החדש שלו.

(Photo: https://maidenrevelations.com)


הכל התחיל בשנת 1971 כאשר Steve Harris רכש את גיטרת הבס הראשונה שלו שהייתה חיקוי של פנדר פרסיז'ן. האריס לימד את עצמו כיצד לנגן בה ועשרה חודשים בלבד לאחר שרכש אותה הוא כבר הצטרף ללהקה שנקראה "Influence" ובהמשך שינתה את שמה ל- "Gypsy's Kiss".


בפברואר 1974 הצטרף האריס ללהקת "Smiler" שם פגש לראשונה את המתופף Doug Sampson והזמר Dennis Wilcock. בתחילה הלהקה ניגנה רוק פשוט ובסיסי שהתנגש ישירות עם שאיפותיו של Steve Harris לכתיבת שירים מורכבים יותר. כשהאריס התחיל לכתוב חומרים ללהקה, חבריה לא היו פתוחים לכיוון ה"מתקדם" שלו, שהושפע מלהקות כמו "Jethro Tull", "Wishbone Ash" ועוד, והם דחו אותם בשל העובדה שהם היו מורכבים מידי לטעמם. זה כבר הספיק להאריס כדי להחליט שהוא מקים הרכב חדש משלו, בו הוא יוכל לתת דרור לרעיונותיו ושבו תהיה לו שליטה על הכיוון המוזיקלי.


מה שהאריס לא ידע כשהעניק את השם "Iron Maiden" ללהקתו, הוא שהיתה כבר להקה בריטית בעלת אותו שם, אשר פעלה החל החל מסוף שנות השישים ושחררה אפילו אלבום בשנת 1969, אשר נקרא "Maiden Voyage". מיידן הישנה כללה בין היתר את הבסיסט Barry Skeels אשר בהמשך יהפוך למנהל סיבובי ההופעות של להקות כמוBlack Sabbath", Saxon", "Manowar" ועוד. סגנונה של מיידן הישנה היה בלוז-רוק פרוגרסיב עם נגיעות הארד רוק. Steve Harris זוכר שאפילו קיבל טלפון זועם מהלהקה הישנה, אשר הביעה את התנגדותה לכך שהוא משתמש באותו השם ללהקתו, אבל האריס לא התרגש ופשוט הודיע להם שזה לא מעניין אותו כי הוא ימשיך להשתמש בשם.


הגלגול הראשון של איירון מיידן המוכרת לנו כיום, כלל את Steve Harris שהיה אז בן 19 בלבד, את Dave Sullivan ו- Terry Rance בגיטרה, את Ron Matthews על התופים ואת Paul Day בשירה.


ההרכב הזה עבר תהפוכות רבות בשנים הראשונות לקיומו. זמן קצר לאחר הקמת הלהקה Dennis Wilcock - חברו של האריס ללהקת "Gypsy's Kiss" - יחליף את Paul Day בעמדת הזמר, הואיל ולא היתה לו נוכחות בימתית.

(Photo: https://maidenrevelations.com)


בשנת 1976 יעבור Dave Murray אודישן מוצלח כגיטריסט שלישי בלהקה, אבל שני הגיטריסטים Dave Sullivan ו- Terry Rance התנגדו והעמידו להאריס אולטימטום שיאלץ אותו להעדיף את Dave Murray על פניהם. אבל ימיו של Dave Murray בהרכב היו ספורים והוא הועף מהלהקה בעקבות ויכוח עם הזמר Dennis Wilcock, עד לחזרתו לאחר שווילקוק עזב את הלהקה.


שלוש שנים לאחר הקמת ההרכב הראשון, ב- 31 לדצמבר 1978, תערוך איירון מיידן את ההקלטה הראשונה הידועה כ- Soundhouse Tapes. בשלב זה הלהקה כללה את Steve Harris בבס, Dave Murray ו- Paul Cairns בגיטרה, Doug Sampson כמתופף ו- Paul Di'Anno כזמר.


אפשר לסכם ולומר כי היום בשנת 1975 העניקה "Iron Maiden" לעולם המוזיקה את מתנת חג המולד הטובה ביותר...


(Photo: Iron Maiden discography Photos 2020)


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page