top of page

Iron Maiden - The Writing On The Wall

ריליס לשישי #99


זה הקטן גדול יהיה, ויקרא שמו בישראל "Senjutsu".


תפתחו בבקשה את היומנים וסמנו את ה- 3 לספטמבר כיום בו ישוחרר אלבומם ה- 17 של "בתולת הברזל". זה יקרה בדיוק 6 שנים (פחות יום אבל מי סופר) לאחר שחרורו של האלבום הקודם "The Book of Souls".


התאריך הוא לא הקשר היחיד של האלבום "Senjutsu" ל- "The Book of Souls". הלהקה בחרה להקליט אתת האלבום באולפן "Guillaume Tell" בצרפת שם הוקלט גם האלבום הקודם. גם תהלי הכתיבה וההקלטה היה זהה בשני המקרים. הלהקה כתבה שיר, עשתה עליו חזרות ומיד הקליטה אוו, כשהכל היה עדיין טרי.


סטיב האריס מעיד שבאלבום יש כמה שירים מאוד מורכבים שלקח ללהקה הרבה זמן לעבוד עליהם ולגרום להם להישמע בדיוק כמו שהם רצו, ולכן התהליך היה מאתגר מאוד.


ברוס ציין שהאלבום הוקלט בראשית שנת 2019 במהלך ההפסקה בסיבוב ההופעות "Legacy". כמובן שמגיפת הקורונה עיכבה את הדברים. ברוס הוסיף כי השירים מגוונים מאוד עם שיר אחד או שניים שנשמעים די שונים מהסגנון הרגיל של מיידן.


כפי שניתן לראות, סטיב האריס הינו גם הפעם הכותב העיקרי השתף ליצירת מרבית השירים, אך יש כאן גם נציגות מכובדת לצמד דיקנסון/סמית' שאחראי לכתיבת 3 מתוך עשרת שירי האלבום, ביניהם הסינגל "The Writing On The Wall" שיר שכבר מסתמן כלא פחות מהימנון!!! ששוחרר ב- 15 ליולי אחרי מסכת ארוכה של טיזרים ורמזים ברשת ובמדיות החברתיות.


השיר מתייחס לסיפור "משתה בלשצר" המסופר בספר דניאל (Belhazar's Feast) ואשר במהלכו מופיעה כתובת על הקיר, ודניאל מפרש אותה כנבואת חורבן לבבל.


בלשאצר מלך בבל עשה משתה גדול לאלף שריו ופילגשיו בו שתו יין מכלי בית המקדש שנחרב. באותה שעה נראתה כף יד כותבת על סיד הכותל כנגד המנורה את המילים "מנא מנא תקל ופרסין". נבהל המלך וציווה להביא לשם את חכמי בבל אך הם לא ידעו לרש את הכתוב, עד שהזכירה המלכה את החכם היהודי דניאל שהיה יחיד בחכמתו בימי נבוכדנאצר . דניאל' קרא ופירש את "הכתובת על הקיר" כך : מנא-מנה האלהים את מלכותך ויכלה אותה ואכן כך היה. בלילה נהרג בלשאצר המלך ואת מלכותו קיבל דריוש המדי במקומו.


את האלבום ניתן יהיה להתחיל להזמין החל מה- 21 ליולי 2021 בשלל גרסאות, ביניהן אלבום ויניל משולש.


רשימת השירים:

1. Senjutsu (Smith/Harris) 8:20

2. Stratego (Gers/Harris) 4:59

3. The Writing On The Wall (Smith/Dickinson) 6:13

4. Lost In A Lost World (Harris) 9:31

5. Days Of Future Past (Smith/Dickinson) 4:03

6. The Time Machine (Gers/Harris) 7:09

7. Darkest Hour (Smith/Dickinson) 7:20

8. Death Of The Celts (Harris) 10:20

9. The Parchment (Harris) 12:39

10. Hell On Earth (Harris) 11:19


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page