top of page

Bruce Dickinson

ברוס הגדול מכולם...


(Photo: Iron Maiden On Twitter)


הוא אחד הזמרים הגדולים במטאל, מוזיקאי, יוצר, שחקן, סופר, תסריטאי, שדרן רדיו, מנחה טלוויזיוני, סייף מקצועי, טייס מטוסי נוסעים, יזם, איש עסקים ובעליה של חברת תעופה.


קוראים לו Bruce Dickinson והוא חוגג היום יומהולדת!!!

(Photo: wallpaperflare.com)


להלן 30 עובדות מעניינות (רובן ידועות) על "איש האשכולות" המדהים:


1. הוא נולד ב- 7 לאוגוסט 1958. שמו המלא הוא Paul Bruce Dickinson. בילדותו כינו אותו "Bruce Bruce" על שם דמות בסדרת המערכונים בקרקס המעופף של מונטי פייטון. הוא השתמש בכינוי הזה באלבומיה של להקת "Samson" שם הוא מופיע כ- Bruce Bruce Dickinson.


2. הוא גדל עם סבו וסבתו. הוריו שאפילו לא היו בני 18 בעת הולדתו לא יכלו לכלכל את עצמם ואת הרך הנולד והרבו לנדוד ברחבי אנגליה בחיפוש אחר פרנסה. את השיר "Born in '58" מאלבום הסולו הראשון שלו Tattooed Millionaire, הוא כתב על ילדותו בבית סבו וסבתו.


3. בצעירותו הוא ניסה לנגן בגיטרה קלאסית של אביו. הוא העריץ את Ian Paice מ"דיפ פרפל" וחלם להיות מתופף.


4. האלבום הראשון שרכש בחייו היה "In Rock", של דיפ פרפל, משם הוא המשיך ל- "Black Sabbath" הראשון, "Aqualung" של ג'טרו טול ו- "Tarkus" של אמרסון, לייק ופאלמר.


5. הוא סולק מבית ספר לאחר תעלול בו עשה את צרכיו בתבשיל שעועית שהוגש למנהל.


6. לדיקנסון יש מנעד קול מאוד רחב המשתרע על-פני 4.25 אוקטבות והטון הווקאלי שלו מאוד מגוון, החל מרוק ועד לאופרה, עקב כך הוא זכה לכינוי "The Air-Raid Siren".

(Photo: Michael Putland)


7. בשנת 1979, חודשיים בלבד לאחר שהוציאה את אלבום הבכורה שלה, הצטרף דיקנסון ללהקת "Samson" כזמר.


8. בשנת 1981 הוא הופיע יחד עם להקת "Samson" בסרט האימה הקנדי "Incubus".


9. ההיכרות הראשונה שלו עם "Iron Maiden" היתה כשמיידן חיממה את להקתו "סמסון" בשנת 1980. כבר אז הוא חשב שהם טובים.


10. בשנת 1981 הוא הצטרף ל"איירון מיידן", ולאחר מספר הופעות עם להקתו החדשה, הוא השתתף בהליך כתיבת החומר לאלבום "The Number Of The Beast". בשל בעיות חוזיות עם להקתו הקודמת הוא לא יכול היה לקבל קרדיט על אף אחד משירי האלבום, וזאת למרות שתרם לכתיבת חלק מהשירים, כמו: "The Prisoner", "Children of the Damned" ו- "Run to the Hills".


11. במסגרת פסטיבל "Monsters of Rock" של שנת 1987 הוא עלה לבמה יחד עם Dee Snider, Paul Stanley ו- Jon Bon Jovi בכדי לבצע גרסת כיסוי לשיר "Travelin' Band" של להקת "Creedence Clearwater Revival".


12. את השיר "Bring Your Daughter... to the Slaughter", הוא הקליט לסרט "A Nightmare on Elm Street 5: The Dream Child". מאוחר יותר "איירון מיידן" הקליטה את השיר מחדש והוא נכלל באלבומה "No Prayer for the Dying" משנת 1990.


13. בשנת 1990 הוא היה חלק מהפרויקט המוזיקלי "Rock Aid Armenia", במסגרתו הקליט יחד עם רשימה של אמנים גדולים ומובילים את השיר Smoke on the Water של דיפ פרפל. בין אותם אמנים עימם הקליט את השיר, ניתן למנות את: Bryan Adams, Ritchie Blackmore, Ian Gillan, David Gilmour, Tony Iommi, Alex Lifeson, Brian May, Roger Taylor, John Paul Jones ו- Jon Lord.


14. בשנת 1992 הוא הקליט עם הקומיקאי הבריטי רואן אטקינסון (מיסטר בין) גרסת כיסוי לשירו של Alice Cooper "Elected" מהאלבום "Billion Dollar Babies", גירסת הכיסוי נקראה "(I Want To Be) Elected".


15. בשנים 2002 עד 2010 הייתה לדיקנסון תוכנית רדיו שבועית ב- BBC Radio 6 שנקראה "Rock Show".


16. אלבום הסולו שלו משנת 2005 "Tyranny Of Souls" תוכנן במקור להיות פרויקט משולש בהשראת "שלושת הטנורים", בשיתוף עם Rob Halford ו- Ronnie James Dio. אולי הוא קיבל תיאבון אחרי שהקליט עם הלפורד בשנת 2000 את הדואט "The One You Love To Hate".


17. ברוס הוא טייס מטוסי נוסעים מסדרת בואינג 757 והיה טייס פעיל בחברת התעופה הבריטית "Astraeus Airlines".


18. בשנת 2007 הוא הטיס את שחקני קבוצת הכדורגל גלאזגו ריינג'רס לישראל, למשחקם נגד הפועל תל אביב.


19. לאחר שחברת התעופה "Astraeus Airlines" נסגרה, הוא הקים חברת תעופה משלו "Cardiff Aviation".


20. במהלך סיבובי ההופעות של הלהקה הוא מטיס את הלהקה והציוד במטוס ה- "Ed Force One".

(Photo: airteamimages.com)


21. בשנת 2005 הנחה דיקנסון את סידרת הטלוויזיה "Flying Heavy Metal" העוסקת בנושא תעופה, בערוץ דיסקברי.


22. ברוס הוא סייף מקצועי שהגיע למקום השביעי באליפות בריטניה לסייף. הוא גם ייצג את ארצו באליפות אירופה בשנת 1989. הוא אימן את עצמו לסייף בשתי ידיו. לאחר 10 שנים של התמחות בסיוף ביד ימין הוא עבר ליד שמאל.


23. הוא כתב את התסריט לסרט "Chemical Wedding" משנת 2008. הסרט מגולל סיפור על פרופסור שמגלה שהוא בעצם גלגול נשמתו של המיסטיקן האנגלי - אליסטר קראולי (אותו Crowley מהשיר של Ozzy Osbourne). פסקול הסרט כולל שירים של דיקנסון ושל מיידן.


24. דיקנסון נכח בחתונתו של Fish הזמר של להקת מריליון לשעבר.


25. הוא בעליו הרשום של טנק סובייטי מסוג "T34".


26. בשנת 2013 הוא עבד בשיתוף מבשלת "Robinson" האנגלית על פיתוח הבירה של איירון מיידן "Trooper". הוא מעוניין להמשיך ולפתח סוגי בירה נוספים בעתיד.

(Photo: rockcelebrities.net)


27. בשנת 2015 הוא עבר טיפולי כימותרפיה והקרנות בעקבות גידול סרטני שהתגלה בלשונו, אבל ברוס כמו ברוס, ניצח את הסרטן וחזר לבמות.


28.הוא כתב שני ספרים "The Adventures of Lord Iffy Boatrace" ו- "The Missionary Position".


29. בשנת 2017 הוא הוציא את ספר האוטוביוגרפיה שלו "What Does This Button Do?".


30. הוא כתב לבדו את השיר הכי ארוך של "Iron Maiden" בו הוא גם מנגן בפסנתר. השיר "Empire of the Clouds" מהאלבום "The Book of Souls" משתרע על פני למלה מ- 18 דקות.


במהלך הקריירה המוזיקלית שלו שחרר דיקנסון 22 אלבומי אולפן, מהם 3 עם סמסון, 13 עם מיידן ו- 6 במסגרת קריירת הסולו שלו.


אז בוא נאחל לאיש היקר הזה עוד הרבה שנות מוזיקה פוריות ושימשיך להשתולל על הבמות ולפתוח הופעות עם קפיצת הקמיקזה שלו.


תמונה: Ronen Kolar


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page