top of page

Adrian Smith

היום הגיע תורו של הגיטריסט Adrian Smith. בואו נספר לכם קצת עליו ועל פועלו:

(Photo: Spencer Kaufman)


1. הוא נולד ב- 27 לפברואר 1957, בלונדון אנגליה, בשם Adrian Frederick "H" Smith.


2. התקליט הראשון שרכש היה "Machine Head" של "Deep Purple", הוא היה אז בן 15.


3. הוא גדל כמה רחובות מהגיטריסט Dave Murray חבר הילדות שלו. בגיל 16 הוא הקים איתו את הטריו "Stone Free". סמית' שימש שם כזמר בלבד.


4. אחרי שסמית' ראה את תשומת הלב שדייב מקבל מהמעריצות, הוא החליט ללמוד לנגן על גיטרה. הוא התחיל מגיטרה קלאסית שהיתה שייכת לאחיו ובהמשך רכש את הגיטרה הישנה של Dave Murray ב- 5 פאונד.


5. ההשפעות הראשונות עליו בנגינה היו דווקא מתחום הבלוז רוק ובעיקר Johnny Winter ו- Pat Travers. הוא ציין שהם השפיעו על הנגינה שלו, המאופיינת בסגנון מאוד מלודי ובסולואים יחסית איטיים עם דגש על כל תו שמודגש באופן ברור, להבדיל מנגינת שרדינג מהירה.


6. בשנת 1972 הוא הקים יחד עם Dave Murray את ההרכב "Evil Ways" שבהמשך שינה את שמו ל- "Urchin".


7. בשלב זה כבר החל לכתוב מוזיקה ובין היתר את השיר "22 Acacia Avenue" שבהמשך יוקלט על-ידי "Iron Maiden"

במסגרת האלבום "The Number Of The Beast" משנת 1982.


8. לאחר שדייב מאריי עזב את ההרכב והצטרף ל"איירון מיידן", סמית' ו- "Urchin" שחררו בשנת 1977 את הסינגל "Black Leather Fantasy".


9. בשנת 1979 סמית' קיבל הצעה לחבור ל"איירון מיידן" אבל "Urchin" בדיוק חתמה על חוזה הקלטות עם EMI וסמית' דחה את ההצעה, החלטה שהצטער עליה בהמשך, לאחר ש- "Urchin" התפרקה בשנת 1980.


10. בנובמבר 1980, לאחר פירוקה של "Urchin", סמית' פגש את Dave Murray ואת Steve Harris. הם חזרו הציעו לו לחבור ל"איירון מיידן" ולאחר אודישן מוצלח הוא התקבל ללהקה.


11. הופעתו הראשונה עם הלהקה נערכה עבור התוכנית "Pop And Rock TV Show" של הטלוויזיה הגרמנית והשיר הראשון שניגן היה "Running Free".


12. כפי שניתן לראות מהוידאו, כבר בהופעתו הראשונה של אדריאן עם "מיידן", הוא נטל את תפקיד קולות הרקע בלהקה יחד עם Steve Harris.


13. השיר היחיד של "איירון מיידן" בו סמית' שר סולו הוא "Reach Out" שיצא כבי סייד לשיר "Wasted Years" משנת 1986. באותו שיר Bruce Dickinson שר קולות רקע.


14. שילוב הדואל גיטאר בין סמית' למאריי בתקופת תור הזהב של "איירון מיידן" בשנות השמונים, הוא בין המדהימים והטובים בהבי מטאל. השניים פשוט השלימו אחד את השני בצורה פנומנלית.


15. האלבום הראשון אותו הקליט עם "איירון מיידן" היה "Killers", אך הוא לא היה שותף לכתיבת איזה מהשירים שם.


16. השירים הראשונים שכתב עבור "מיידן" היו לאלבום "The Number Of The Beast", כאמור הוא הביא ללהקה את "22 Acacia Avenue" שכתב שנים קודם לכן, וכן היה שותף בכתיבת "Gangland" ו- "The Prisoner".


17. סמית' יטול חלק גם בארבעת האלבומים הבאים שנחשבים כחלק מתקופת "תור הזהב" של הלהקה - "Piece of Mind", Powerslave, Somewhere in Time ו- "Seventh Son of a Seventh Son" ואלבום ההופעה "Live After Death".


18. בשנת 1985 השתתף סמית' בפרוייקט ההתרמה לרעבים באפריקה - "Hear 'n Aid" והיה אחד מבין 14 הגיטריסטים שנגנו בו לצד חברו Dave Murray.


19. בזמן שמיידן נטלה קצת זמן חופשי בשנת 1989, אדריאן היה עסוק עם פרוייקט הסולו שלו "ASAP" שהינו ראשי תיבות של "Adrian Smith And Project". באותה שנה הם כבר שחררו את אלבומם "Silver and Gold" לו ניתן להאזין כאן:


20. סמית' עזב את "איירון מיידן" בשנת 1990, לאור חילוקי דעות בקשר לכיוון המוזיקלי שהלהקה החליטה ללכת בו ומתוך מחשבה שהוא לא יכול לתרום ללהקה בכיוון החדש בו בחרה.


21. עזיבתו של סמית' היתה בשלב ההפקה של האלבום "No Prayer for the Dying" והוא הספיק להשתתף בכתיבה של שיר אחד מתוכו - Hooks" "in You.


22. לאחר שעזב את מיידן הוא נטל קצת זמן לעצמו ובינתיים נישא לבחירת ליבו הקנדית Nathalie Dufresne.


23. אדריאן הפסיק לנגן בגיטרה מאז שעזב את "מיידן" ועד לשנת 1992, אז התארח על הבמה בהופעה של "מיידן" בדונינגטון, במהלך השיר "Running Free".

(Photo: Gonzales Photo)


24. לאחר ששמע את המוזיקה שעושה "King's X" הוא החליט שהוא מעוניין להקים הרכב שיעשה מוזיקה דומה. הוא הקים את ה- "Untouchables" שבהמשך ישנו את שמם ל- "Psycho Motel".


25. ההרכב ישחרר שני אלבומים "State of Mind" בשנת 1996 ואת "Welcome to the World" בשנת 1997.


26. מעניין לציין שסמית' ולהקתו "Psycho Motel" חיממו את "איירון מיידן" במהלך סיבוב ההופעות של האלבום "The X Factor" באנגליה.


27. בשנת 1996 ישתתף סמית' באלבום "Instant Clarity", אלבום הסולו הראשון של Michael Kiske, המוכר בין היתר מלהקת "Helloween".


28. בשנת 1997 הצטרף סמית' לחברו Bruce Dickinson ונטל חלק בנגינה וכתיבה לאלבום הסולו "Accident of Birth".


29. בהמשך יהפוך סמית' לחבר קבוע בהרכב של Bruce Dickinson, יצא עימו לסיבובי הופעות ואף ייטול חלק באלבומו הבא "The Chemical Wedding" משנת 1998.


30. בשנת 1999 חזרו דיקנסון וסמית' חזרה לאיירון מיידן ובכך אוחד ההרכב הקלאסי של תור הזהב של הלהקה משנות ה- 80 ובתוספת הגיטריסט Janick Gers, מה שהפך את הלהקה להרכב המונה שלושה גיטריסטים.


31. סמית' הוא היחיד מבין שלושת הגיטריסטים של "איירון מיידן" שאינו משתמש בגיטרת פנדר באופן קבוע.


32. בשנת 2000 שחררה הלהקה את אלבום האיחוד המחודש שלה עם דיקנסון וסמית' "Brave new World". סמית' יטול חלק בכתיבת חלק מהשירים לאלבום, לרבות שיר הפתיחה המצוין "The Wicker Man".


33. סמית' ממשך להיות חלק מההרכב של "מיידן" עד היום, ומאז האיחוד המחודש עם ההרכב הקלאסי הוא שחרר איתו עוד חמישה אלבומים: "Dance of Death", "A Matter of Life and Death", "The Final Frontier", "The Book of Souls" ו- "Senjutsu".


34. בשנת 2012 סמית ישחרר את האלבום "Awoken Broken" תחת ההרכב "Primal Rock Rebellion". סמית' ינגן שם בגיטרה, בס וישיר קולות רקע.


35. במהלך הקריירה שלו סמית' היה שותף ב- 12 אלבומי אולפן של "איירון מיידן" ובנוסף בעוד 8 אלבומים כחלק מהרכבים שונים בהם היה חבר.


36. סמית כתב או נטל חלק בכתיבת כמה מהשירים הגדולים של מידן וביניהם: Wasted Years", "2 Minutes To Midnight", "The Evil That Men Do", "Stranger In A Stranger Land", "Can I Play With Madness?", "Moonchild", "Flight of Icarus ועוד ועוד...


37. בדצמבר 2020 שחרר סמית' סינגל ראשון מהפרוייקט החדש שלו - "Smith/Kotzen" בו הוא משתף פעולה עם הגיטריסט Richie Kotzen, הידוע בין היתר מעבודתו עם "Poison", "Mr. Big" ו- "The Winery Dogs". האלבום של השניים שנקרא "Smith/Kotzen" שוחרר ב- 26 למרץ 2021.


38. סמית' מדורג כאחד מעשרת הגיטריסטים הטובים בכל הזמנים במטאל, ברשימת גיטרות גיבסון ובמקום ה- 11 ברשימת 100 הגיטריסטים הגדולים בהבי מטאל של מגזין "Guitar World".


39. אדריאן הוא חובב דייג. הוא גילה את התחביב דרך אבא שלו וזו הייתה הדרך שלהם לבלות יחד בילדותו.


40. בשנת 2020 הוא שחרר את הספר "Monsters of River & Rock" שמתאר בין היתר את אהבתו לדייג.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page