top of page

Jazz Sabbath - Jazz Sabbath

פינה בקטנה עם פוטנציאל לשערוריה גדולה...


טוב, אז הסיפור הוא כזה. בסוף שנות השישים הסתובבה באנגליה להקה שנקראה "Jazz Sabbath", טריו ג'אז שהוקם בשנת 1968, הופיע בכל המועדונים הנחשבים בלונדון ואט אט בנה לו קהל מעריצים.


הלהקה הוחתמה על חוזה הקלטות והספיקה להקליט את אלבומה הראשון בשנת 1969, אשר היה אמור להיות משוחרר ביום שישי ה- 13 לפברואר 1970. נשמע לכם מוכר ? נכון, זה התאריך בו שוחרר אלבום הבכורה של "Black Sabbath".


ואז קורה הגרוע מכל, מנהיג הלהקה Milton Keanes עובר התקף לב חמור, הוא מאושפז בבית חולים ומתנדנד בין חיים ומוות. חברת התקליטים נלחצת ומקפיאה מיד את הוצאת האלבום.


מאוחר יותר באותה שנה, פורצת שריפה גדולה במשרדי חברת התקליטים והמאסטרים של ההקלטות של "Jazz Sabbath", אבדו באותה שריפה.


מילטון מצליח להתאושש בסופו של דבר מהתקף הלב החמור ומשתחרר מבית החולים מספר חודשים לאחר מכן, בחודש ספטמבר 1970. כשהוא משוחרר מתברר לו שלהקה מברמינגהם, המכונה 'Black Sabbath', הספיקה לשחרר מאז אשפוזו שני אלבומים המכילים גרסאות מטאל לשיריו.


בראשית שנת 2019 התברר שההקלטות המקוריות של אותו אלבום שרדו בשריפה והם הושבו לבעליהם - מנהיג הלהקה Milton Keanes.


ב- 10 לאפריל 2020, 50 שנה לאחר המועד בו האלבום היה אמור לצאת, שחררה "Jazz Sabbath" את אלבום הבכורה שלה, ובו 7 שירים שלכאורה נגנבו מהם על-ידי "Black Sabbath".


מילטון טוען שעל אף ש- "Jazz Sabbath" הוא הרכב ג'אז, לא ניתן לטעות בגניבת החומר המוזיקלי ואפילו בגניבת הזהות עם שם הלהקה הדומה להפליא והצלבים בהם נהגה "Jazz Sabbath" להתעטר.


המומים ? גם אנחנו שפשפנו את העיניים ולא האמנו, אבל מספר מגזינים נחשבים כולל Classic Rock פרסמו את הסיפור והלהקה אף שחררה דוקומנטרי ובו ראיונות עם נציגים משוק המוזיקה שלכאורה מאמתים את הסיפור.


ועכשיו, אחרי שקראתם את כל הסיפור המעניין ואולי גם צפיתם בדוקומנטרי, אנחנו מצטערים לאכזב אתכם, כי מתברר שהסיפור הנפלא הזה הוא לא יותר מאשר טריק שיווקי, גאוני יש לומר, של להקה שאומנם נקראת Jazz Sabbath, אך מי שעומד מאחוריה ומשחק את תפקיד Milton Keanes הוא לא אחר מאשר Adam Wakeman - הקלידן והגיטריסט של "בלאק סאבאת'" ואוזי אוסבורן בהופעות, שמצא לו דרך מעניינית לקדם את האלבום של השלישייה שיצא ב- 10 לאפריל 2020. מקור: https://www.loudersound.com/.../long-lost-debut-album...


זה לא סוד ששורשיהם של חברי להקת "Black Sabbath" נטועים בין היתר בז'אנר הג'אז.


אז אם בא לכם לדמיין איך הכל היה יכול להישמע בעולם מקביל בו "Black Sabbath" היתה מנגנת את שיריה בסגנון ג'אז, פשוט תלחצו על הלינק: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page