top of page

Jeff Waters

הוא הקים את להקת הת'ראש מטאל הכי גדולה בקנדה ומנהיג אותה ביד רמה עד היום.

הוא גיטריסט מצוין וזמר לא רע, אבל הוא מנגן גם על בס בחלק מאלבומי להקתו.

הוא קצת היפראקטיבי ומשוגע, אבל בגלל זה אנחנו כל-כך אוהבים אותו.

(Photo: musicradar.com)


בואו נספר כמה עובדות על Jeff Waters:


1. הוא נולד באוטווה שבאונטריו, קנדה ב- 13 לפברואר 1966.


2. אביו היה איש צבא ואימו היתה מורה שניגנה בפסנתר.


3. אל הגיטרה הוא הגיע בגיל 7. הוא היה ילד עם הפרעות קשב והתקפי זעם. אימו ניסתה לחבר אותו לפסנתר במחשבה שזה יעזור לו אבל בסופו של דבר הבינה שהוא נמשך יותר לגיטרה.


4. ווטרס החל מיד לקחת שיעורי גיטרה שבהתחלה התמקדו בג'אז ובמוזיקה קלאסית.


5. בצעירותו הוא היה מאזין לאומנים כמו: "Elton John, "Kiss", "Sweet", "AC/DC. בהמשך הוא נפתח להרכבים נוספים וביניהם: "Van Halen", "Judas Priest", "Iron Maiden", "Black Sabbath", "Loudness" וגם להרכבים כבדים יותר: Razor ו- Exciter.


6. הגיטריסטים שהשפיעו עליו מכל היו Randy Rhoads, Michael Schenker ו- Eddie Van Halen אבל הוא ציין באחד הראיונות עימו שלהבדיל מגיטריסטים אחרים שמושפעים אך ורק מז'אנר הרוק והמטאל הוא מאזין, חוקר ולומד גיטריסטים משלל סגנונות.


7. את להקת "Annihilator" הוא הקים בשנת 1984 והיא נחשבת כאחת מלהקות הגל השני של הת'ראש מטאל.


8. את שם הלהקה "Annihilator" הוא ביסס על שמו של הטנק עליו נסע השחקן אדי מרפי בסרט "Best Defense" משנת 1984.


9. הוא צירף אליו את הזמר John Bates, את המתופף Paul Malek ואת הבסיסט Dave Scott, והרביעייה הקליטה את הדמו "Welcome To Your Death".


10. עם זאת, עוד לפני שהלהקה הספיקה לקבל חוזה הקלטות, דייב סקוט וג'ון בייטס עזבו את הלהקה ושני החברים הנותרים הקליטו דמו נוסף בשם "Phantasmagoria" אשר שוחרר בשנת 1986. הדמו הזה הפך למבוקש ביותר. עם זאת, ג'ון בייטס ימשיך לשתף פעולה עם ווטרס בהמשך הדרך.


11. בשנת 1987 הקליטו מאלק וווטרס דמו שלישי ולאחריו גם מאלק עזב את "ההרכב", ווטרס עבר לונקובר והחל להקליט לבדו את מה שיהפוך לאלבום הבכורה המדהים של הלהקה - "Alice In Hell" אשר ישוחרר בשנת 1989.


12. השירים משלושת הדמואים שהקליטה הלהקה, הכוללים שירים שנכתבו בין היתר על-ידי ווטרס ובייטס ימצאו את מקומם בשני האלבומים הראשונים ש- "Annihilator" תשחרר.


13. ווטרס הקליט את כל תפקידי הגיטרה והבס לאלבום הבכורה "Alice In Hell" וגם שר קולות רקע והפיק אותו. רק לאחר הקלטת תפקידי השירה של Randy Rampage גייס ווטרס את הבסיסט Wayne Darley ואת גיטריסט הקצב Anthony Brian Greenham אשר קיבלו קרדיט באלבום, אך לא היו שותפים להקלטתו.


14. האלבום "Alice In Hell" זכה לביקורות טובות והכניס את הלהקה ואת ווטרס לתודעה של סצינת המטאל העולמית.


15. שיר הנושא מבוסס על סיפור אמיתי על ילדה שגדלה במונטריאול קנדה וסבלה מסיוטים. היא היתה מתעוררת בלילות בצרחות והוריה לא יחסו לכך חשיבות ובמקום לעזור לה נעלו אותה בחדרה. זה הוביל אותה למוסד לחולי נפש.


15. ווטרס ימשיך לשחרר עוד שלושה אלבומים מצויינים בחילופי הרכב כאלה ו/או אחרים. "Never, Neverland" משנת 1990 שמתחרה עם אלבום הבכורה על תואר האלבום הטוב ביותר של הלהקה, "Set the World On Fire" היותר מלודי משנת 1993 ו- "King Of The Kill" משנת 1994 שכבר שילב את הכבדות של האלבומים הראשונים עם המלודיה של האלבום השלישי.


16. האלבום "King Of The Kill" היה הראשון בו ג'ף נטל על עצמו את תפקיד השירה באופן בלעדי. הוא מנגן באלבום הזה על כל הכלים למעט התופים עליהם מנגן Randy Black.

(Photo: annihilatormetal.com)


17. הוא ימשיך בהובלה בשירה למשך שני אלבומים נוספים "Refresh the Demon" משנת 1996 ו- "Remains" משנת 1997.


18. כאן המקום לציין שבאלבום "Remains" ווטרס הכניס השפעות אלטרנטיב והתיפוף בו מבוצע על-ידי מכונת תופים.


19. ווטרס יחזור להוביל בשירה רק באלבום "Suicide Society" משנת 2015, ובסך הכל הוא משמש גם כזמר המוביל ב- 6 מתוך 17 אלבומי האולפן של הלהקה.


20. אלבומה האחרון של הלהקה "Ballistic, Sadistic" משנת 2020 מהווה חזרה של הלהקה לשורשי הת'ראש המהיר והמלודי. ווטרס שימש שם כזמר המוביל והוא בנה מסביבו הרכב של נגנים צעירים ומוכשרים שאף ביקרו יחד איתו בהופעתם בישראל בשנת 2019.


להאזנה לאלבום האחרון והמצוין של הלהקה, לחצו כאן:


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page