top of page

Keith Richards

הוא ללא ספק אחד הדמויות המרתקות והמעניינות בהיסטוריה של המוזיקה המודרנית. הוא כבר 60 שנה מוביל את הלהקה הגדולה והוותיקה בעולם הרוק. למרות שהוא כבר שנים נמצא בראש הרשימה כאומן הבא שילך לעולמו, הוא לא מתכוון לעצור אפילו לרגע והוא עדיין מפזז על הבמות. גבירותיי ורבותיי Keith Richards חוגג היום יומהולדת, אז בואו נכבד אותו עם כמה עובדות מעניינות.

(Photo: Andrew Benge)


1. הוא נולד כבן יחיד להוריו ב- 18 לדצמבר 1943 בקנט, אנגליה, ממש בעיצומה של מלחמת העולם השניה.


2. אמו חשפה אותו למוזיקת ג'אז וגם עודדה אותו להופיע במקהלת הכנסייה, אבל סבו - Augustus Theodore "Gus" Dupree שהיה נגן ביג בנד היה מקור ההשראה המוזיקלית עליו.


3. קית' סיפר שסבו היה זה שדחף אותו לנגן בגיטרה. הוא היה יוצר גירויים כדי לגרום לקית' לרצות לנגן על הכלי.


4. ריצ'רדס סיפר שסבו היה זה שקנה לו את הגיטרה הראשונה. הוא הניח אותה על מדף גבוה ואמר לו שאם יצליח להגיע אליה הוא יוכל לנגן בה. קית' כמובן הצליח והוא ציין שזה היה עבורו "הפרס של המאה".


5. הקטע הראשון שסבו לימד אותו לנגן בגיטרה היה השיר הספרדי "Malagueña", כי הוא חשב שנגינה ספרדית תהיה טובה לתרגול האצבעות של קית'.


6. אחד מגיבורי הגיטרה הראשונים של ריצ'רדס היה Scotty Moore הגיטריסט של אלביס.


7. כילד הוא האזין לאומנים כמו Billie Holiday, Louis Armstrong, Duke Ellington ועוד.


8. עם זאת, ההשפעה הכי גדולה עליו היתה זו של Chuck Berry, הו למד לנגן את כל שיריו בעל פה.


9. אם הזכרנו כבר את Chuck Berry, אז ריצ'רדס חטף ממנו אגרוף כשבאחת מהופעותיו של צ'אק הוא נגע בגיטרה שלו. קית' הזכיר את "הפנס בעין" שקיבל מצ'אק בנאום ההכתרה של צ'אק להיכל התהילה. ראו כאן:


10. ריצ'רדס למד בבית-הספר היסודי "Wentworth" יחד עם Mick Jagger. הם גם היו שכנים עד 1954 אז שתי המשפחות עברו דירה.


11. בשנת 1959 גורש ריצ'ארדס מבית הספר התיכון בשל בעיות התנהגות. מנהל בית-הספר חשב שהוא יתאים להיות אמן, ולכן הוא נשלח לבית הספר לאמנות "Sidcup".


12. קית' וג'אגר יפגשו שנים מאוחר יותר שוב ברכבת כאשר Mick Jagger היה בדרכו לשיעור כלכלה. קית' מיד הבחין שג'אגר נושא תקליטים של Chuck Berry ו- Muddy Waters וזה כבר הספיק לחבר בין השניים.


13. בשנת 1962 הקימו Keith Richards, Mick Jagger ו- Brian Jones את "The Rolling Stones".


14. את ההופעה הראשונה שלהם עשו הרולינג סטונס ב- 12 ליולי 1962 במועדון ה- Marquee בלונדון. זה היה עם ההרכב Mick Jagger, Brian Jones, Keith Richards, Dick Taylor ו- Tony Chapman על התופים.


15. בינואר 1963 הושלם ההרכב הקלאסי של ה"רולינג סטונס" עם צירופם של ביל וויימן על הבס וצ'ארלי ווטס על התופים.

(Photo: Terry O'Neill)


16. הלהקה החלה את דרכה בנגינה במועדוני בלוז וג'אז בסביבות לונדון, כשאט אט הם בונים לעצמם קהל מעריצים אדוק. בהתחלה הם ניגנו גרסאות כיסוי ללהיטי רית'ם אנד בלוז ישנים, אבל אט אט האבנים הוסיפו חומר מקורי אותו כתבו בעיקר ג'אגר וריצ'רדס.


17. עד ספטמבר 1963 חלקו ג'ונס, ג'אגר וריצ'רדס דירה בצ'לסי. הם האזינו רבות למוזיקה, בעיקר בלוז של מאדי ווטרס, ווילי דיקסון, ג'ימי ריד והאולינג וולף.


18. בשנת 1963 הם הוחתמו על-ידי חברת התקליטים "DECCA" בהמלצתו של George Harrison. כזכור, "DECCA" היתה זו ששנה קודם לכן דחתה את ה"ביטלס" כי חשבו שלא יצליחו.


19. אלבומה הראשון של הלהקה שוחרר בשנת 1964 ומאז שותף ריצ'ארדס ל- 31 אלבומי האולפן שהלהקה שחררה עד כה, כמו גם 13 אלבומי ההופעה, 3 מיני אלבומים, 28 אלבומי אוסף ועוד ועוד...


20. קית' מעדיף לא להשתמש באפקטים בנגינתו. הוא אוהב לשמוע בדיוק מה המגבר שלו מוציא. יחד עם זאת, בשנת 1965 הוא השתמש לראשונה באפקט "fuzzbox" של גיבסון בכדי לכתוב את אחד מהריפים הגדולים בכל הזמנים לשיר "(I Can't Get No) Satisfaction". כמובן שההצלחה של הסינגל הביאה לפופולאריות של האפקט.


21. ב- 3 לדצמבר, 1965, בזמן שניגן את "The Last Time" במהלך הופעה בסקרמנטו, קליפורניה, הגיטרה שלו נגעה במעמד המיקרופון שלו והוא התחשמל. הוא הועף מרחק כמה מטרים אחורה והובהל לבית החולים. הרופאים ציינו שמה שהציל אותו הוא הסוליות העבות של הנעליים שנעל. ביום למחרת הוא כבר חזר להופיע.


21. קית' שר קולות ליווי בכל אלבום של הלהקה, כאשר החל מהאלבום "Let It Bleed" שיצא בשנת 1969, הוא גם בדרך כלל הזמר המוביל בשיר אחד מהאלבום.


22. מעבר לנגינת הגיטרה (מובילה וקצב), קית' תרם מדי פעם גם תפקידי בס וקלידים.


23. הקלטות האולפן של השירים “Street Fighting Man” ו- “Jumpin’ Jack Flash” לא כוללות נגינת גיטרה חשמלית. ריצ'ארדס השיג את הצליל על ידי שכבות של גיטרה אקוסטית שהוקלטו אחת על השניה.


24. קית' טען שהוא ישן רק שני לילות בשבוע בממוצע, במהלך ימי הזוהר של ה"סטונס". הוא התייחס לכך ואמר: “This means that I have been conscious for at least three lifetimes”.


25. הוא ידוע בשל תדמית פורע החוק המסומם. הוא נעצר לא פעם בשל אחזקת ושימוש בסמים, שניים מהמפורסמים ביניהם היו זה משנת 1967 בו נעצרו ג'אגר וריצ'רדס לאחר חיפוש משטרתי מתוקשר בבית הכפר של ריצ'רדס וזה משנת 1977 בו ניצר במלון בטורונטו שבקנדה עם שתי אונקיות של הרואין וקוקאין.


26. במהלך חייו קית' כמעט מת בשריפה שלוש פעמים. בפעם הראשונה הוא ומוזיקאי הסשן המפורסם Bobby Keys הציתו בשנת 1972 בטעות חדר אמבטיה באחוזת פלייבוי. הפעם השניה קרתה במהלך הקלטת האלבום "Exile on Main Street", כאשר הוא וחברתו, אניטה פלנברג, נרדמו וריצ'רדס היה עם סיגריה דולקת שהעלתה את המיטה באש. בפעם השלישית עכברים כירסמו את חוטי החשמל של אחוזת Redlands של קית' והציתו את הבית.


27. קית' הוא ממש "חתול בעל 9 נשמות". ישלא מעט מקרים בהם הוא היה קרוב למוות, מעבר למקרי ההתחשמלות והשריפה שתוארו לעיל. הכל התחיל כשהיה בן שנה אז השכונה בה גדל הופצצה על-ידי הנאצים במלחצת העולם השניה. הוא גם נפל מעץ כשהיה בחופשה באי פיג'י ונפצע בראשו, ערימת ספרים נפלה עליו בספרייה הביתית שלו והוא אפילו הורעל בזמן סיבוב הופעות הלהקה בשוויץ, כשמישהו הכניס לו סטריכנין להרואין.


28. אולי זו הסיבה שמאז שנות ה- 70 הוא עונד על אצבעו טבעת עם גולגולת. הוא ציין שזה כדי להזכיר לעצמו שלכולנו יש מכנה משותף אחד.


29. קית' נכשל שלוש פעמים במבחן התיאוריה ולא יכול היה לקבל רישיון נהיגה במשך שנים. בסופו שלל דבר הוא ביקש משומר הראש שלו להיבחן במקומו ועבר.


30. חמש שנים לאחר מות אביו, הוא טען שערבב את האפר של גופת אביו יחד עם קוקאין והסניף אותם.


31. קית' גם מופיע בסרטים ובין היתר בסדרת "שודדי הקאריביים", שם הופיע בשלושה סרטים בתפקיד הפיראט Edward Teague - אביו של קפטן ג'ק ספארו.

(Photo: Disney)


32. הוא מדורג במקום הרביעי ברשימת "100 הגיטריסטים הגדולים" של מגזין ה"רולינג סטון".


33. לא פחות מ- 14 שירים שכתב יחד עם מיק ג'אגר מופיעים ברשימת "500 השירים הגדולים בכל הזמנים" של מגזין ה"רולינג סטון".


34. בשנת 1989, ריצ'רדס נכנס להיכל התהילה של הרוקנרול יחד עם ה"סטונס".


35. בשנת 2004 הוא נכנס להיכל התהילה של המוזיקה הבריטית עם ה"רולינג סטונס".


36. בשנת 1993 הוא נכנס להיכל התהילה של כותבי השירים.

(Photo: The Guardian)


37. הוא היה מועמד יחד עם ה"סטונס" ל- 11 פרסי גראמי. הם זכו בשניים מהם.


38. לקית' יש יותר מ- 3,000 גיטרות באוסף הפרטי שלו, אך הוא לא מנגן ברובן.


39. ריצ'רדס הוא חובב מושבע של קריאה. יש לו אוסף גדול מאוד של ספרים.


40. לקית' ישגם קריירת סולו, במהלכה הוא שחרר שלושה אלבומים.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page