top of page

KK’S Priest – Sermons Of The Sinner


ההרכב "KK’S Priest" שיחרר ב- 1 לאוקטובר 2021 את אלבום הבכורה שלו "Sermons Of The Sinner".


בדיוק עשור מאז שהגיטריסט K.K. Downing עזב את להקת האם שלו "Judas Priest". למעלה מעשר שנים שלא קיבלנו מוזיקה חדשה מהגיטריסט הכל-כך מוכשר הזה, שהנגינה שלו חרוטה עמוק בהיסטוריה של המטאל. זה לא נתפס אבל אלבום האולפן המלא האחרון לו היה שותף היה "Nostradamus" של "Judas Priest", אשר שוחרר בשנת 2008.


זה לא עניין של מה בכך, זה משול לנצח בעולם המוזיקה, בו הטרנדים וההעדפות המוזיקליות משתנים כל הזמן.

נתון הפתיחה הזה בהחלט לא היה אמור לבשר טובות, אבל אנחנו חייבים להודות שבמקרה הזה, זה לא פוגם בכהוא זה בתוצאה הסופית. מבחינתנו K.K. הוא קוסם בדמות "ד"ר סטריינג'" שהצליח לעצור את הזמן. הוא לא הזדקן אפילו ביום , לא במראה, לא בנגינה המדויקת וגם לא ביכולת היצירה המדהימה.


דאונינג הקים את "KK’S Priest" בשנת 2018 וגייס לשורותיו שני חברים וותיקים, המתופף Les Binks והזמר Tim "Ripper" Owens, שניהם לשעבר מלהקת האם "Judas Priest". הצעד הזה כבר העיד על הכוונות שלו ושם הלהקה שנבחר - "הכמרים של קיי.קיי" רק חיזק את ההשערה. הוא לא הולך להישמע שונה מלהקת האם, אלא להיפך! מבחינתו הזמן עצר מלכת אי שם בשנת 2008 ו"אבן הזמן" של "ד"ר סטריינג'" מאפשרת לו להמשיך בדיוק מאותה נקודה עם אותו סגנון מוזיקלי, אותה הופעה ואותו סאונד, כאילו לא חלפו 13 שנה.


זה לא היה פשוט בהתחלה, אפילו חבריו ללהקה לשעבר ניסו להכניס לו מקלות בגלגלים, כשקיבל מכתב התראה מהנהלת הלהקה על השימוש בשם "Priest". אבל דאונינג לא התכוון לוותר. הוא הסביר שמאז ומתמיד הוא היה "Priest", משנת 1968 הוא שותף לסאונד ולהתפתחות הסגנון של "הכמרים", מהבלוז, דרך ההארד רוק ולהבי מטאל. הוא הוסיף וציין שהוא לא מתכוון להשתנות ושלא יעלה על הדעת שנגנים חדשים שהצטרפו לאחרונה ללהקה יוכלו לנגן חומר שהוא כתב ויצר על הבמות, אבל הוא לא יוכל להשתמש בשם "Priest" במיוחד שמדובר בצירוף של שמו המלא עם השם שבמחלוקת. ההסבר המשכנע כמובן גרם להנהלת הלהקה לסגת מהדרישות שלה וטוב שכך!


אז יהיו כאלה שיגידו ש- "KK’S Priest" נשמעת כמו להקת קאברים של הדבר האמיתי - "Judas Priest". אנחנו סבורים אחרת. האלבום הזה אלבום מצוין בזכות עצמו, הוא לא מנסה להישמע כחיקוי והוא לא יכול להיחשב כחיקוי כי הוא המקור בעצמו. יש כאן שלושה מחברי "Judas Priest" (למרות שפציעתו של המתופף Les Binks אילצה גיוס מחליף עד להחלמתו) ובראשם מי שהיה שותף מלא ליצירת הסאונד של להקת לאורך 16 אלבומים, ככה שלדאונינג יש את כל הלגיטמיציה להמשיך לעשות בדיוק את מה שעשה במשך למעלה מארבעה עשורים, והוא עושה את זה הכי טוב!!!


נכון, זה לא אלבום מושלם, אבל זה אלבום טוב שכולל לא מעט פנינים, ביניהם "Hellfire Thunderbolt" המצוין ששוחרר במאי 2021 ולחלוטין לא נופל מהחומרים שלהקת האם מייצרת בשנים האחרונות, לא בעבודת הגיטרות המדהימה של דאונינג עם ו- A.J. Mills (מלהקת "Hostile"), לא בבס הפועם של Tony Newton (מלקת Voodoo Six), לא בתיפוף הרועם של Sean Elg (שהחליף כאן את Les Binks) ובטח לא בשירה המדהימה של Tim “Ripper” Owens שלא נופל כאן מהאליל שלו Rob Halford.


שירים מעניינים נוספים הם שיר הנושא "Sermons of the Sinner" המהיר עם חטיבת הקצב המטורפת של ניוטון-אלג, "Metal Through and Through" האיטי והמלודי, "Sacerdote y Diablo" עם האווירה הבלאק סאבתית', "Raise Your Fists" ו- "Brothers of the Road" שמשלבים בין פריסט הקלאסית למיידן, "Hail for the Priest" שהשירה של אוונס בפתיחה שלו הזכירה לנו את Ronnie James Dio וכמובן קטע הסיום האפי בן 9 הדקות "Return of the Sentinel".


רשימת השירים:

  1. Incarnation

  2. Hellfire Thunderbolt

  3. Sermons of the Sinner

  4. Sacerdote y Diablo

  5. Raise Your Fists

  6. Brothers of the Road

  7. Metal Through and Through

  8. Wild an Free

  9. Hail for the Priest

  10. Return of the Sentinel

להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page