top of page

Liquid Tension Experiment - LTE3

ב- 16 לאפריל 2021 שחררה "Liquid Tension Experiment" את אלבומה השלישי "LTE3".


זה האלבום הראון מבית היוצר של "Liquid Tension Experiment", מזה כמעט 22 שנה.


הציפייה היתה ארוכה, אבל שלושת הסינגלים ששוחררו מהאלבום הוכיחו שהיא בהחלט היתה משתלמת. ב- 22 לינואר 2020 קיבלנו את הסינגל הראשון בדמות "The Passage Of Time" שפשוט התפוצץ לנו בפנים. מופע וירטואוזי אנרגטי של ארבעת החברים הוותיקים שעושים את זה בפעם הראשונה מזה למעלה משני עשורים.


הרכב הסופרסטארים כולל את הגיטריסט John Petrucci והקלידן Jordan Rudess (שניהם מדרים ת'יאטר), הבסיסט Tony Levin (קינג קרימזון ועוד אחרים) והמתופף Mike Portnoy שזהו לו שיתוף הפעולה השני עם פטרוצ'י מאז שעזב את דרים ת'יאטר בשנת 2010.


החל מראשית שנות ה- 70 הפרוגרסיב-רוק סיפק לנו אחת לכמה שנים סופרגרופ ראוי, ששילב בין הגדולים והטובים של הז'אנר. זה התחיל בשנת 1970 עם "Emerson, Lake & Palmer", "801" ו- "U.K." וזה נמשך בשנות ה- 80 עם "Asia" ו- "GTR". ראשית שנות ה- 90 היו שייכות לגראנג' ולאלטרנטיב ונראה שלא היה מקום בנוף המוזיקלי לסופרגרופ עם שורשי פרוגרסיב. אבל לקראת סוף העשור, בשנת 1998 קיבלנו את "Liquid Tension Experiment" שהייתה הראשונה להחזיר "עטרה ליושנה". אחריה הגיע מבול של שיתופי פעולה ו"הרכבי על" שלא רק שלא ביישו את השורשים מהם הגיעו, אלא במקרים מסוימים אפילו התעלו עליהם.


אולם, ההרכב שהתחיל את הכל לא שרד הרבה, שכן עם הצטרפותו של Jordan Rudess ל"דרים תי'אטר" לא היה עוד טעם להמשיך ולתחזק אותו. ואולם היום, 22 שנה לאחר ששיתפו פעולה לראשונה, ו- 11 שנה אחרי שפורטנוי עזב את "דרים", הגיעה העת לאיחוד הכה מיוחל של ארבעת המטאורים.


כבר כתבנו על זה לא מעט, אבל משבר הקורונה שפגע בתעשיית המוזיקה ובעיקר בהופעות, הוביל ל"בייבי בום" של סינגלים, אלבומים ושיתופי פעולה מעניינים. גם במקרה זה נראה שהקורונה סייעה לארבעת הנגנים הכל-כך עסוקים הללו לחזור ולנגן יחד, שכן ביטולי ההופעות הותירו להם זמן פנוי כדי לסיים לעבוד על האלבום, וכך יצא שמצד אחד אנחנו המעריצים הפסדנו הופעות, אך מנגד הרווחנו הרבה מאוד חומרים חדשים אשר לולא הקורונה סביר להניח שלא היינו מקבלים, האלבום הזה הוא אחד מהם.


הוא כולל 8 קטעים שמוכיחים שלמרות שארבעת החברים לא נמצאים על הבמות הם עדיין בכושר שיא.


הסינגל השני Beating the Odds” שונה מאוד מקודמו. הוא מלודי, סימפוני ושמח. פטרוצ'י שהביא את הריף המוביל ממנו נולד הקטע הכתיר אותו כפרוג-פופ.


הסינגל השלישי Hypersonic” הוא קטע פסיכי לגמרי. הוא האחרון שנכתב לאלבום. לקראת סיום ההקלטות הלהקה הרגישה שהיא תריכה קטע מהיר, אנרגטי ומתפוצץ, משהו שיזכיר את "Paradigm Shift" מהאלבום הראשון או "Acid Rain" מהאלבום השני, וכך הגיע הקטע הזה.


יש כאן שני קטעים שונים ומיוחדים. הראשון, Chris & Kevin’s Amazing Odyssey” שהוא סוג של דואט, בס תופים. קטע אקספרימנטלי חריג אפילו ביחד להרכב. השני, “Shades of Hope” שהינו דואט פסנתר גיטרה ולמעשה משלים את הדואט הקודם.


קטע מעניין נוסף הוא “Rhapsody in Blue”, שמהווה גירסת כיסוי מעניינת ללחן של George Gershwin שמקורו לפני מאה שנה, בראשית שנות ה- 20 של המאה הקודמת.


להאזנה: לחצו Spotify.

רשימת השירים:

1. "Hypersonic" (8:22)

2. "Beating The Odds" (6:09)

3. "Liquid Evolution" (3:23)

4. "The Passage Of Time" (7:32)

5. "Chris & Kevin’s Amazing Odyssey" (5:04)

6. "Rhapsody In Blue" (13:16)

7. "Shades Of Hope" (4:42)

8. "Key To The Imagination" (13:14)

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page