top of page

Marillion - An Hour Before It's Dark

ב- 4 למרץ 2022 הוציאה "Marillion" את האלבום "An Hour Before It's Dark", אלבום האולפן ה- 19 שלה.


זה אלבום האולפן הראשון של הלהקה מזה 6 שנים, מאז "Fuck Everyone and Run (F E A R)" ששוחרר בספטמבר 2016.


בדומה לאלבום הקודם, גם "An Hour Before It's Dark" הוקלט באולפני "Real World" של Peter Gabriel, אשר גם סיפקו את הרקע המושלם ליצירה. במקביל להקלטת האלבום צילמה הלהקה סרט דוקומנטרי המלווה את תהליך היצירה, קטעים מאחורי הקלעים על יצירת האלבום הכולל ביצוע של השיר "Murder Machines".


בחודש נובמבר 2021 קיבלנו טעימה ראשונה מהאלבום. הלהקה שחררה את "Be Hard On Yourself", היצירה הפותחת את האלבום, אשר כבר מהאזנה ראשונה הוכיחה לנו שבהחלט למה לצפות. קטע "מריליוני", טיפוסי, מרגש ומורכב, המחולק לשלושה חלקים ונפרש על-פני למעלה מ- 9 דקות.


כאן המקום לציין שארבעה מתוך 7 השירים באלבום הינן יצירות מורכבות, כל אחת מהן מחולקת לשלושה עד חמישה חלקים. יצירת הפתיחה "Be Hard On Yourself", הקטע "Reprogram The Gene" אשר הושפע ממגפת הקורונה ומסתיים בשאלה "A Cure For Us?", היצירה "Sierra Leone" שמתכתבת עם המחאה של יצירה אחרת - "Gaza" מהאלבום "Sounds That Can't Be Made" וכמובן "Care" שחותמת האלבום המעולה והמרתק הזה.


אם תשאלו אותנו, "Care" היא אולי הטובה מבין היצירות ואנחנו נלך אפילו רחוק יותר ונטען שהיא אולי בין הרצועות הטובות ביותר של "Marillion" בשנים האחרונות. קטע בן שלושה חלקים שמתחיל במעמקי הייאוש לפני שהוא מתרומם ומסתיים בהבטחה ואופטימיות. הקטע השני של היצירה "An Hour Before It's Dark" העניק לאלבום את השם שלו. חברי הלהקה מתעלים כאן על עצמם. Pete Trewavas מראה שהוא עדיין אחד מנגני הבס הטובים בפרוג ואולי בכלל, הגיטרה של Steve Rothery לא מפסיקה להדהים אותנו, במיוחד בקטע השלישי "Every Cell". הקלידן Mark Kelly מספק כמה כמה מהרגעים הקסומים ואפילו משתעשע עם מוזיקה אלקטרונית בקטע הראשון של היצירה, המתופף Ian Mosley יודע בדיוק באילו רגעים הוא צריך להתאפק ולהיות עדין והוגארת', הוא מרגש כתמיד עם קול שלעיתים לוחש לך באוזן וחודר לך לעצמות וברגעים אחרים עמוק וממיס לך את הלב. אין ספק שהרצועה הזו מציגה את יכולות הכתיבה והביצוע המרשימים של הלהקה.


למרות המלנכוליות המשתקפת מחלק מהקטעים באלבום, "An Hour Before It's Dark" הוא אחד האלבומים הכי אופטימיים בקריירה של "מריליון". הם אומנם נרתעים מביקורת ומכתיבה על נושאים לא פשוטים, אבל גם כשהם כותבים על מגיפת הקורונה זה נעשה בצורה הרבה יותר מעוררת תקווה, מה שהוביל לכך שהלהקה כינתה את "An Hour Before It's Dark" כאלבומה האופטימי ביותר, עד כה.


רשימת השירים:

01. Be Hard On Yourself

i. The Tear In The Big Picture

ii. Lust For Luxury

iii. You Can Learn

02. Reprogram The Gene

i. Invincible

ii. Trouble-Free Life

iii. A Cure For Us?

03. Only A Kiss (Instrumental)

04. Murder Machines

05. The Crow And The Nightingale

06. Sierra Leone

i. Chance In A Million

ii. The White Sand

iii. The Diamond

iv. The Blue Warm Air

v. More Than A Treasure

07. Care

i. Maintenance Drugs

ii. An Hour Before It's Dark

iii. Every Call

iv. Angels On Earth


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page