top of page

Modern Talking - The 1st Album

ב- 1 לאפריל 1985 שחרר הצמד הגרמני "Modern Talking" את אלבום הבכורה שלו - "The 1st Album".


זהו ללא ספק אחד האלבומים המובילים והמשפיעים על הסינטפופ של שנות השמונים, והוא גם נחשב לאלבום הפריצה של ההרכב.


סיפורו של האלבום התחיל בשנת 1983 בברלין, גרמניה. Dieter Bohlen שהיה מפיק ומלחין בחברת התקליטים "Intersong" החליט לחבור לזמר Thomas Anders ולהוציא לפועל שאיפה שהייתה בראשו כבר הרבה זמן. לעבור מעמדת המפיק והמלווה לעמדת המבצע - אל קדמת הבמה.


ואז ב- 29 לאוקטובר 1984 נפל דבר בעולם הפופ האלקטרוני והצמד משחרר את הסינגל הראשון שלו - "You're My Heart, You're My Soul".


באופן מפתיע ובלתי צפוי הסינגל הצליח בצורה מטורפת. אמנם לקח לו 3 חודשים להגיע לפסגת המוסיקה הגרמנית, אך הוא כבש את המקום הראשון ושהה שם במשך 6 שבועות רצופים, כאשר בסך הכל הוא מבלה במצעד 25 שבועות, חצי שנה !! זהו הסינגל המצליח ביותר של הלהקה עד היום עם מכירות של יותר מ- 8 מיליון עותקים.


ואיזה שיר מדהים זה היה. ביטים מסונכרנים ומדוייקים ששמורים רק למכונת תופים גרמנית. צמר גפן של סינתסייזרים מתוכנתים העוטפים אותך מכל כיוון ושירה מלודית עם הרמוניות ווקאליות מדהימות.


בעקבות הצלחתו המטאורית של הסינגל הראשון, משחרר הצמד ב- 13 במרץ 1985 את הסינגל השני מתוך האלבום - "You Can Win If You Want". גם הסינגל הזה נכנס הישר לעשרת הגדולים בגרמניה, ולאחר 3 שבועות כבש את המקום הראשון, באופן המחזק את מעמדם של השניים.


פחות מחודש לאחר מכן שוחרר אלבום נושא סיקורנו והוא כמובן הגיע הישר למקום הראשון בגרמניה, שם בילה במשך ארבעה שבועות כשהוא ממשיך לרצף של 18 שבועות בעשרת הגדולים. אך הסינגל והצמד לא עצרו שם ובטיסה ישירה הם כבשו גם את ראשי המצעדים בשוויץ, אוסטריה, בלגיה, צרפת, נורווגיה, שבדיה והולנד.


האלבום המופתי הזה מורכב מ- 9 קטעים שנכתבו על-ידי Dieter Bohlen ואשר כולם למעט הבלדה "There's Too Much Blue in Missing You", הינם קיצביים, מקפיצים וסוחפים. Dieter מוכיח כאן את יכולת הכתיבה המצוינת שלו, כאשר הוא מקפיד על קומפוזיציות כמה שיותר פשוטות בכדי שיתאימו למכנה המשותף הכי גדול שניתן. את הצלילים המונוטונים שהלחין Dieter עוטף תומאס עם קולו המלטף והרך, אשר נע בין תפוח מסוכר לצמר גפן מתוק.


אין אוזן שתישאר אדישה למקבץ השירים שקיים באלבום הזה. גם אם תתנגדו בכל הכח לא תצליחו לעצור את גופכם מלנוע מצד לצד ולרגליים שלכם לעקוב אחת אחרי השנייה. השירים מתוך האלבום הזה כבשו את אירופה כמו הוריקן חסר רחמים ושלטו ברחבות הריקודים ללא עוררין.


אפילו את אשקלון הנידחת הצמד הזה סחף, עד שלא יכולנו לעמוד בפניהם ויצאנו לרכוש את האלבום במשביר לצרכן שממוקם במרכז המדרחוב בעיר. תמונות הצמד עיטרו את שערי המגזינים "להיטון", מעריב לנוער" ופוסטרים שלהם נמכרו בכל פינה. שירי ההרכב הושמעו ללא הרף, החל מהתוכנית המיתולוגית "חדש חדיש ומחודש" עם שוש עטרי ובעריכת טוני פיין, דרך תוכנית הטלוויזיה "עוד להיט" ומשם אל רחבת הקולוסיאום והסינרמה.


אבל הצמד שכונה כאן בארץ "דיבור חדיש" החליטו לא לעצור לרגע, ומספר חודשים לאחר מכן, בחודש ספטמבר 1985 הם שיחררו את הלהיט הגדול ביותר שלהם "Cheri, Cheri Lady" שיצא באלבום השני של הלהקה "Let's Talk About Love".


עכשיו עם יד על הלב, נכון שרק לקרוא את שם השיר גורם לכם לזמזם אותו? אתם מבינים כמה אלמותי השיר הזה??? אז בו נעשה זאת עכשיו שוב ביחד - Cheri, Cheri Lady....


הצמד המשיך לשחרר להיטים כמו "Brother Louie", "Atlantis Is Calling (S.O.S. for Love)", "Geronimo's Cadillac" ועוד, אך לקראת אלבומם השישי החל להיווצר מתח רב בין השניים ודייטר החליט לפרק את החבילה לאחר אלבומם השישי "In the "Garden of Venus שיצא בשנת 1987.


אך בכך לא היה די כדי לסיים את הקריירה המופלאה של השניים, שכן עשר שנים לאחר מכן, הגיע אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה של הסינתפופ, הצמד חזר לעבוד יחד ושיחרר 6 אלבומים נוספים שהצליחו להגיע לפסגת המצעדים בגרמניה וגרפו הצלחה מרובה, אמנם לא כמו האלבומים הראשונים, אך עדיין.


בהחלט קשה להאמין אבל זהו באמת סיפורו של האלבום ההיסטורי הזה שיצא היום ** 1 באפריל בשנת 1985 ** והיווה גם את אקורד הפתיחה לקריירה המוצלחת של הצמד "Modern Talking".


ועכשיו אל תעצרו את עצמכם, אתם חייבים להשתחרר קצת, תלחצו פליי:


ואם בא לכם לפזז גם לצלילי "Cheri Cheri Lady" אז תלחצו כאן:


ואם הגעתם עד כאן, בטח כבר הבנתם שמדובר בהטרלת 1 באפריל של "עימות חזיתי". שמחנו לשמח ולשעשע אתכם בימים טרופים אלה. כל העובדות בפוסט אגב נכונות, התיאורים המשתפכים וההגזמות לא! ולמי שאכן תהה האלבום אכן יצא ב- 1 לאפריל 1985.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page