top of page

MTV: Music Television First Aired

ב- 1 לאוגוסט 1981, עלה לשידור לראשונה אי פעם, ערוץ המוזיקה MTV.



לאחר ספירה לאחור על רקע תמונות משיגור של טיל לחלל, אמר John Lack - ממקימי הערוץ, את המילים “Ladies and gentlemen, rock and roll”, ובשש מילים שינה את ההיסטוריה של המוזיקה לעד. בדיוק כדברי הסולגן המפורסם של הערוץ האייקוני בתחילת דרכו, העולם כבר "לא הסתכל על מוזיקה באותה צורה". צפו ברגע ההיסטורי כאן:


באופן מאוד ציני ומושלם, לאחר הצגה קצרה של מנחי הערוץ (הווי ג'ייס), הקליפ הראשון ששודר היה “Video Killed the Radio Star” של להקת "The Buggles".


הערוץ המיתולוגי שבתחילה זמין רק למשקי בית באזורים מסויימים באיזור ניו ג'רזי, גדל והתפשט במהירות שיא, בעודו מחולל מהפכה בתעשיית המוזיקה והופך למקור משפיע לתרבות הפופ והבידור בארצות הברית ובהמשך לעולם כולו.


המהפיכה שכבשה את ארצות הברית, התפשטה כאש בשדה קוצים והתבטאה בפתיחת ערוצים מקבילים באזורים אחרים בעולם, כולל אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית, כולם תחת מותג ה- MTV.


כאן המקום לציין שערוץ "MTV Europe" הושק בדיוק באותו היום בו הושק ערוץ MTV לראשונה, רק 6 שנים מאוחר יותר. ב- 1 לאוגוסט 1987 עלתה השלוחה האירופאית של ערוץ MTV לאוויר והקליפ הראשון ששודר שם היה "Money for Nothing" של "Dire Straits".


בהמשך נפתחו ערוצי משנה ייעודיים כגון "MTV2", "MTV Classic", "MTV Live" ועוד, כאשר ערוצים אלה מהווים את "מדורת השבט" ואת ה"אבן השואבת, ממנה דלינו מידע על להקות והרכבים, הופעות ושירים חדשים וחדשות מוזיקה.


בימיו הראשונים של הערוץ הוא כלל סרטוני מוסיקה בסיסיים שהוצגו על ידי ה- VJs ואשר את יצירתם יזמו חברות התקליטים אשר הכירו בערכו של MTV ככלי לקידום מכירות. בהמשך הלכה תעשיית הוידאו קליפים והתפתחה כאשר הלהקות וחברות התקליטים משקיעים ממון רב ביצירת סרטונים יצירתיים שחרגו ופרצו את גבולותיו של השיר שהם נועדו לייצג, כגון "Thriller" של מייקל ג'קסון.


בשלהי שנות השמונים החל הערוץ לשדר תוכניות המיועדות לבני נוער ובהמשך אף סדרות ריאליטי, כאשר אט אט מקומם של אלה הלך וגדל על חשבון המוזיקה הטהורה, ובכך הפך הערוץ לפחות ופחות רלוונטי.


למרות האמור, הערוץ הזה ייזכר כמי שחולל מהפיכה עצומה בעולם המוזיקה.


אצלנו הוא מעורר נוסטלגיה וזכרונות משעות רבות של צפיה עד השעות הקטנות של הלילה. בעידן שלפני האינטרנט והיוטיוב זה היה אחד המקורות העיקריים עבורנו לגילוי מוזיקה חדשה, ולכן תמיד תישאר לו אצלנו פינה חמה בלב.


ואם מעניין אתכם מי האומנים שקליפ שלהם שודר בשעת השידור הראשונה בערוץ, הנה הרשימה:

1. The Buggles

2. Pat Benatar

3. Rod Stewart

4. The Who

5. Ph.D.

6. Cliff Richard

7 The Pretenders

8. Todd Rundgren

9 REO Speedwagon

10. Styx

11. Robin Lane and the Chartbusters

12. Split Enz

13. 38 Special

14. April Wine (Canadian)

15. Rod Stewart

16. Iron Maiden (First metal band)


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page