top of page

MTV Unplugged Debut

ב- 26 לנובמבר 1989 עלתה לראשונה התוכנית המיתולוגית "MTV Unplugged" שהעניקה לנו לאורך השנים כל-כך הרבה רגעי קסם מוזיקליים.



זה אולי יפליא חלק מכם, אבל נראה שכולנו חייבים תודה ל- Jon Bon Jovi ול- Richie Sambora, אשר אחראים לא מעט לקיומו של הפורמט הכל-כך מצליח של "MTV Unplugged". כשהשניים התיישבו בחודש ספטמבר 1989 על הכיסאות עם הגיטרות האקוסטיות שלהם בטקס פרסי המוזיקה של MTV של 1989 וניגנו את "Livin’ On A Prayer" ן- "Wanted Dead Or Alive", זה הוכיח כמה כוח ועוצמה יכולים לנבוע מהרוק האקוסטי ונתן ל- MTV את הרעיון לסדרת ה- "Unplugged" המופתית.


כחודשיים לאחר מכן, ב- 26 לנובמבר 1989 עלה הפרק הראשון בסדרת ההופעות של "MTV Unplugged", עם הופעות של Squeeze", Syd Straw" ו- Elliot Easton. הסידרה מנתה בתחילה 13 פרקים בהם התארחו בין היתר Aerosmith", Elton John, Sinéad O'Connor, "Poison", Joe Satriani ו- Stevie Ray Vaughan.


התוכנית שודרה באופן קבוע ב- MTV בשנים 1989 עד 1999 ובהמשך בתדירות נמוכה יותר בשנים 2000 עד 2009, אז הסידרה נקראה "MTV Unplugged No. 2.0". מאז 2009 זכינו למספר בודד של מופעים, בעיקר ספיישלים שחלקם שודרו בסטרימינג דרך האינטרנט.


הראשון להפוך את מופע האנפלאגד לאלבום, היה Paul McCartney שבחודש מאי 1991 שחרר את האלבום "Unplugged (The Official Bootleg)".


במהלך השנים הסדרה המופתית הזאת ניפקה כמה מהרגעים הגדולים בהיסטוריה של המוזיקה. החל מהאלבום "Unplugged" של Eric Clapton שהפך לאלבום ההופעה הנמכר ביותר בכל הזמנים, דרך המופעים המצמררים "Nirvana - MTV Unplugged" ו- "Alice In Chains - MTV Unplugged" שנכנסו לפנתיאון של ההופעות החיות, מופע האנפלאגד של "Kiss" אשר הביא לאיחוד של הלהקה, המופע "Jimmy Page and Robert Plant - No Quarter" שאיחד את Robert Plant ואת Jimmy Page ועוד.


וכמובן שיש עוד רגעים בלתי נשכחים שלא הזכרנו כמו "10,000 Maniacs" עם הקאבר שלהם ל-"Because The Night" שצעד אפילו גבוה אפילו יותר מהקאבר של פטי סמית', מופע האנפלאגד של Neil Young שהיה צריך להקליט פעמיים, המופע של "Oasis" בו נאלץ Noel Gallagher להופיע ללא אחיו ליאם בשל סכסוך עמוק ביניהם, "R.E.M." שעשתה את המופע הזה פעמיים בשנים 1991 ו- 2001 ועוד ועוד.


זה היה סוג של "מבחן אומץ" אשר כל אומן שמכבד את עצמו לא רצה לפספס. אומנים כמו "The Cure", "Pearl Jam", "Queensrÿche", Bruce Springsteen, Rod Stewart, "Stone Temple Pilots", "Kohttps://www.faceoffrockshow.com/post/korn-mtv-unpluggedrn, Alanis Morissette ועוד רבים וטובים רצו להיכלל ברשימת האומנים שעברו את המבחן בהצלחה.


והפעם אנחנו מזמינים אתכם להאזין לסדרה ל 3 תוכניות "אנפלאגד" ששידרנו בשנת 2019.


חלק ראשון: לחצו כאן.


חלק שני: לחצו כאן.


חלק שלישי: לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page