top of page

Dire Straits - Brothers in Arms

ב- 13 למאי 1985 הוציאה "Dire Straits" את אלבומה החמישי "Brothers in Arms". להלן 30 עובדות מעניינות על האלבום המצוין:


1. זה אלבומה המצליח ביותר של הלהקה ואחד מהאלבומים הנמכרים ביותר בעולם, עם מכירות של למעלה מ- 30 מליון עותקים.


2. האלבום שהה 14 שבועות במקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי ותשעה שבועות במקום הראשון במצעד הבילבורד 200 בארצות הברית.


3. זה האלבום הראשון בבריטניה שזכה למעמד של 10 פעמים פלטינה והוא האלבום הנמכר ביותר בממלכה המאוחדת בשנות ה- 80.


4. זה אחד האלבומים הראשונים שהוקלטו בפורמט דיגיטלי על טייפ דיגיטלי 24 ערוצים של חברת "סוני". ההחלטה לעבור להקלטה דיגיטלית הגיעה מהשאיפה המתמדת של Mark Knopfler להגיע לאיכות צליל טובה יותר.


5. זה אלבום הראשון שיצא בפורמט תקליטור בהפצה מסיבית.


6. האלבום הוקלט באי Montserrat שבקריביים והופק על-ידי Mark Knopfler ו- Neil Dorfsman שהפיק גם את אלבומה הקודם של הלהקה "Love Over Gold".


7. שיר הפתיחה "So Far Away" הוא שיר געגועים של "כוכב הרוק" למשפחתו. הוא מקונן שם על אורח החיים של אדם נע ונד שמרחיק אותו מאהובי ליבו.


8. נופלר כתב את "Money For Nothing" שלועג לסגנון החיים של "כוכבי הרוק" - לאחר ששמע שיחה בין שני עובדים בחנות חשמל כאשר ברקע הטלוויזיות מציגות ומנגנות קליפים מה- MTV.


9. בשנת 2007, Nikki Sixx נגן הבס של "Mötley Crüe" טען שהשיחה בין שני העובדים בחנות על אורח החיים השערורייתי של "כוכבי הרוק", הייתה על רקע קליפ של "Mötley Crüe" ששודר אותה עת בחנות.


10. סאונד הגיטרה הייחודי של Mark Knopfler בשיר ​​"Money for Nothing" הוא תוצאה של "תאונה מוזיקלית". Knopfler ביקש להגיע לסאונד דומה לזה של "ZZ Top". הוא השתמש בגיבסון לס פול שלו שעברה דרך מגבר Laney. בזמן שטכנאי הגיטרה שהיה בחדר הבקרה סידר את המיקרופונים באולפן הוא שמע את הצליל ה"מדהים" שנופלר ניגן, עוד לפני שסיים בכלל לסדר את המיקרופונים, כאשר אחד מהם היה מכוון בכלל לרצפה, השני לא היה מכוון למגבר והשלישי במיקום אקראי באולפן.


11. אורכה של גרסת האלבום של השיר 8:26 דקות, לעומת גירסת הסינגל שקוצרה ל- 4:38 דקות.


12. זה אחד משני השירים היחידים של "Dire Straits" שלא נכתב בלעדית על-ידי Mark Knopfler. הקרדיט לשיר ניתן גם ל- Sting ששהה אותה עת בחופשה באי Montserrat והגיע לביקור באולפן.


13. הקרדיט ניתן לו על השירה, קולות הרקע והמלודיה בשורה "I Want My MTV", שהינה זהה למלודיה בשיר "Don't Stand So Close to Me"של להקתו "פוליס". סטינג התבייש שחברת התקליטים שלו ביקשה את הקרדיט.


14. המתופף טרי וויליאמס הוחלף על ידי המתופף של סטינג Omar Hakim, במהלך הקלטת האלבום. חכים הקליט את כל תפקידי התופים מחדש בתוך יומיים, אם כי עדיין ניתן לשמוע את התיפוף של וויליאמס בפתיחה האיקונית של "Money For Nothing".


15. השיר "Money for Nothing" היה גם הקליפ הראשון ששודר בתחנת MTV אירופה.


16. 25 שנים לאחר יציאתו נאסר השיר לשידור ציבורי בקנדה, לאחר שאדם התלונן על היותו שיר "הומופובי", בין היתר בשל השורה "that little faggot with the earring and the make-up".


17. השכל הישר גבר לבסוף כאשר ב- 31 באוגוסט 2011 מועצת התקנים הקנדית שמה קץ לאיסור, שכן לכל ידוע שהמילים שנכתבו ציטטו שיחה שנשמעה על-ידי נופלר בחנות חשמל.


18. הזמר Mark Knopfler כתב את שיר "Brothers in Arms" בשנת 1982, בעיצומה של מלחמת פוקלנד.


19. מארק נופלר נוהג לנגן את השיר עם גיטרת גיבסון לס פול, בשונה ממרבית שירי הלהקה אותם ניגן עד אז בגיטרת פנדר "Stratocaster" שהיתה מזוהה איתו.


20. בוידאו קליפ של השיר נראים חברי הלהקה מופיעים וברקע תמונות ממלחמת העולם הראשונה.


21. בעקבות ביקור הלהקה בישראל בחודש מאי 1985, הופק וידאו קליפ מיוחד על ידי תוכנית הטלוויזיה הבריטית The tube המחבר את השיר עם התרשמויות חברי הלהקה מהביקור בישראל.


22. להקת הפאוור מטאל הפינית "Northern Kings" ביצעה גרסת כיסוי לשיר באלבומה "Reborn" משנת 2007.


23. גם להקת "מטאליקה" ביצעה גרסת כיסוי לשיר במופע הצדקה "Bridge School Benefit" של Neil Young שנערך באוקטובר 2007.


24. באותה שנה הוציא Mark Knopfler גרסה חדשה של השיר לציון יום השנה ה-25 למלחמת פוקלנד. כל ההכנסות הועברו לתמיכה בחיילים פגועי פוסט טראומה.


25. גם השירים "Ride Across the River" ו- "The Man's Too Strong" עוסקים בנושאי מלחמה.


26. מארק קנופלר כתב את השיר "Walk Of Life" על נגני הרחוב של לונדון, ומכאן ההתייחסויות ל-"Be-Bop-a-Lula" ו-"What'd I Say", שני שירים שאותם נגני רחוב נהגו לשיר בשנות ה-80.


27. סולו החצוצרה בתחילת "Your Latest Trick" מנוגן על-ידי החצוצרן Randy Brecker אך הוא מופיע רק בגירסת ה- CD ולא בגירסת הויניל. סולו הסקסופון שמגיע לאחר מכן בשיר מנוגן על-ידי אחיו Michael Brecker.


28. על עטיפת האלבום מופיעה גיטרת Style "O" Resonator מעופפת בשמיים, בה עשה נופלר שימוש באלבום, בין היתר בשיר "The Man's Too Strong". בגיטרה זו משנת 1937 נעשה שימוש בעיקר בסגנונות הבלוז והקאנטרי


29. בשנת 2000, מגזין "Q" הציב את האלבום במקום ה-51 ברשימת 100 האלבומים הבריטיים הגדולים אי פעם.


30. האלבום נכלל גם ברשימת 500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים של מגזין "הרולינג סטון" וברשימת "1001 Albums You Must Hear Before You Die".


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page