top of page

Kurt Cobain - MTV Video Music Awards 1992

ב- 9 לספטמבר בשנת 1992 נערך טקס פרסי סרטי המוזיקה של MTV.


למה מדובר באירוע מספיק חשוב להתייחסות? הישארו איתנו ותגלו.


נתחיל בכך שמדובר בטקס פרסי המוזיקה לאחת השנים הכי מטורפות שידענו ברוק, שכן הוא מסכם את השנה שבין ה- 16 ליוני 1991 ועד ל- 15 ליוני 1992. רק תחשבו כמה אלבומי מופת יצאו בטווח הזמנים הזה: "Ten" של "פרל ג'אם", "Nevermind" של "נירוונה", "Blood Sex Sugar Magic" של הרד הוט צ'ילי פפרס, "The Black Album" של "מטאליקה", "Achtung Baby" של "יו 2", "Use Your Illusion I & II" של "גאנז אנ' רוזס", אנחנו צריכים להמשיך, או שהנקודה הובנה ???


נמשיך בכך, שהמנצחים הגדולים של הערב הזה היו "Van Halen" אשר גרפו שלושה פרסים, בינהים הפרס היוקרתי ביותר של שיר השנה על השיר "Right Now", אשר ניצח את הוידאו קליפים לשירים "Smells Like Teen Spirit" ו- "Under the Bridge". גם ה"רד הוט צ'לי פפרס" בלטו עם 6 מועמדויות שונות מתוכם זכו בשלושה פרסים.


אבל לא זה מה שבאנו לספר לכם על הערב המאוד סנסציוני הזה שהכוכבים שלו מאחורי הקלעים ועל הבמה היו Kurt Cobain ונירוונה מצד אחד, Axl Rose וגאנז מצד שני, ו- Elton John אחד שנקלע לסכסוך מטופש בעל כורחו ובלא ידיעתו ושילם בסופו של דבר את "המחיר".


אז כמו בכל סיפור טוב, הכל התחיל במריבה שמקורה ב"בחורה".


הזמרת, השחקנית והפרובוקציה המהלכת, שהיא במקרה אשתו של... Courtney Love, התהלכה לה מאחורי הקלעים של טקס פרסי המוזיקה כשהיא פוגשת בדרכה את אקסל רוז ומציעה לו להיות הסנדק של ביתה הטריה שנולדה לפני מספר שבועות - Frances Bean Cobain. אקסל חמום המוח איים על קוביין שאם הוא לא ישתיק מיד את אישתו אז... ובתוך שניות החלו כבר חילופי גידופים קולניים בינו לבין קוביין ובין קורטני לאב וחברתו של Axl Rose אותה עת - Stephanie Seymour. מיד הצטרפו ל"חגיגה" הבסיסטים משני צידי המתרס Duff McKagan ו- Krist Novoselic שאף הגיעו לחילופי מהלומות ביניהם, עד ממש לפני שנירוונה היו צריכים לעלות לבמה.


נירוונה וגאנז היו הלהקות שהיו מתוכננות להופיע על הבמה בערב הזה. Kurt Cobain מאוד רצה לנגן את השיר Rape" Me" אבל הנהלת MTV היתה מאוד לא מרוצה מהבחירה. גם הבסיסט Krist Novoselic לא הבין מדוע קורט מתעקש וחשב שהלהקה צריכה לנגן שיר מתוך האלבום "נוורמיינד". בסופו של דבר הלהקה ניגנה את "Lithium" אבל קורט שלא נשאר חייב התחיל את השיר עם כמה אקורדים מתוך השיר "Rape Me" תוך שהוא שר גם את צמד המילים "האסורות", מה שכמובן עורר את זעמה של הרשת. ראו כאן את הביצוע המדהים שבסופו נירוונה "פירקו" את הבמה, ממש כך פשוטו כמשמעו:


המריבה נמשכה גם לאחר הופעתה של נירונה כאשר גם המתופף Dave Grohl המשיך להתגרות ולהקניט את אקסל. בשלב מסוים קורט קוביין חלף ליד פסנתר הכנף אשר סבר שאקסל הולך לנגן עליו את השיר "November Rain" ודאג לירוק עליו ממיטב הנוזלים שהיו בגופו ובאפו.


מי ששילם את המחיר היה כאמור Elton John, שכן Kurt Cobain לא ידע שהפסנתר עליו הוא ירק הוא הפסנתר שעליו Elton John אמור היה לנגן במהלך הדואט עם גאנז, בעוד Axl Rose ניגן על פסנתר אחר. ראו כאן:


כך או כך, קטטה או לא, זה היה אחד הטקסים היותר טובים של רשת MTV שסיכם את אחת השנים הטובות ביותר ברוק, עם מופעים נוספים של "Bryan Adams, "Def Leppard", "Red Hot Chili Peppers", "Pearl Jam", Eric Clapton, "U2 שהופיעו באמצעות שידור לוויין ועוד..


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page