top of page

Paul Stanley

הוא אחד ממקימיה של אחת מהלהקות הכי גדולות בהיסטוריה של המוזיקה, הוא מוכשר בטירוף, כותב בחסד עליון, זמר בעל מנעד קול מדהים ואפילו צייר. הוא ההגדרה של "רוק סטאר" במילון אבן שושן!!

(Photo: Fanart.TV)


בואו לקרוא כמה עובדות על "The Starchild" הזמר, הגיטריסט והפרפורמר הכריזמטי Paul Stanley:


1. הוא נולד במנהטן ניו יורק ב -20 בינואר 1952, בשם Stanley Bert Eisen.


2. שני הוריו של סטנלי יהודים ממוצא פולני. אימו ברחה בזמן מלחמת העולם השניה מאימת הנאצים לאמסטרדם ומשם לארה"ב.


3. סטנלי נולד עם מום באוזנו ללא יכולת לשמוע באוזנו הימנית. כתוצאה מכך היה קשה לו לזהות את הכיוון ממנו בוקע הקול והיה קשה לו להבין דיבור במצבים של רעשי רגע גדולים. סטנלי עבר ניתוח לתיקון הפגם רק כשהיה בן 30, כעשר שנים אחרי שהקים את להקת "Kiss".


4. למרות בעיית השמיעה, סטנלי גדל על מוזיקה קלאסית לה האזין בבית הוריו. הוא אהב והעריץ במיוחד את בטהובן. לימים סטנלי גם יהפוך לחובב אופרה.


5. לאומני הרוק הוא נחשף רק בשלב מאוחר יותר, והאזין העיקר לאלו בהם צפה בטלוויזיה כמו: Eddie Cochran, Jerry Lee Lewis, Little Richard, ובהמשך "הביטלס" "הרולינג סטונז", בוב דילן ועוד.


6. את הגיטרה הראשונה שלו קיבל כשהיה בן 7, וכשהגיע לגיל בר מצוה הוא קיבל כבר גיטרה מקצועית יותר.


7. סטנלי התגלה בצעירותו כבעל כישרון גרפי. הוא אהב לצייר והוריו רשמו אותו לתיכון ללימודי מוזיקה ואומנות בניו יורק, אותו סיים בשנת 1970.


8. למרות כשרונו בציור סטנלי בחר בסופו של דבר במוזיקה, כשהוא מקים להקה מקומית בשם ,Rainbow" (לא זו של ריצ'י בלקמור). את השירים "Firehouse" ו- "Let Me Know" הוא יכתוב עוד במהלך לימודיו בתיכון.


9. בהמשך סטנלי יעבור ללהקות Uncle Joe" ו- "Post War Baby Boom", אך להקתו הרצינית הראשונה תהיה "Wicked Lester" שם הוא יפגוש גם את שותפו המוזיקלי Gene Simmons.


10. הלהקה הקליטה אלבום בשנת 1972 אשר בסופו של דבר לא יצא לאור (קטעים ממנו יופיעו בקופסה ששחררה להקת "קיס" בשנת 2001), והלהקה התפרקה.


11. סימונס וסטנלי החליטו להקים להקה חדשה ואת עינם צדה מודעה שפרסם המתופף Peter Criss ב- 31 לאוגוסט 1972, בה ציין שהוא מחפש להקה שמנגנת חומר מקורי בסגנון רוק רך וכבד.


12. לאחר צירופו של פיטר כריס ללהקה פרסם סטנלי ב- 14 לדצמבר 1972 מודעה בעיתון על להקה שמחפשת גיטריסט. אחד המגיבים למודעה היה Ace Frehley אשר מראהו הפחיד בתחילה את הלהקה, אך נגינתו מיד כבשה אותם.

(Photo: Fanart.TV)


13.הרביעיה החלה מיד לעבוד על אלבום הבכורה שלה כשעוד קודם לכן סטנלי מחליט לשנות את שמו מ- Stanley Bert Eisen לפול סטנלי, בהשראת שניים מהזמרים אותם אהב: פול מקרטני ופול רוג'רס.


14. סטנלי היה זה שהגה את שם הלהקה "KISS" בזמן שנסע עם Gene Simmons ופיטר כריס ברכב ברחבי ניו יורק. כריס ציין שהוא היה בלהקה שנקראה "Lips" וסטנלי אמר מה אם נקרא ללהקה שלנו "KISS"?


15. ההופעה הראשונה של הרביעייה נערכה ב- 30 לינואר 1973 במועדן קטן בקווינס, ניו יורק. הלהקה הופיעה אומנם עם איפור, אך לא עם דמויות הקומיקס האייקוניות המוכרות לנו היום.


16. ההופעה הראשונה עם הדמויות המיתולוגיות של ארבעת חברי הלהקה נערכה ב- 9 למרץ 1973, כאשר פול סטנלי מקבל על עצמו את דמות ה- "Starchild" עם ציור הכוכב על עינו הימנית.


17. מעניין לציין שבשנים 73-74 ולמשך זמן קצר, סטנלי שינה את דמותו לדמות של "בנדיט", עם איפור בסגנון מסיכות ה- Lone Ranger".


18. במרץ 1973 הקליטה הלהקה קלטת דמו עם 5 קטעים יחד עם המפיק האגדי Eddie Kramer. הקלטת הזאת תסייע להם לחתום על חוזה הקלטות ראשון של הלייבל "Casablanca Records".


19. אלבום הבכורה הנושא את שמה של להקת "Kiss" יצא לאור ב- 18 לפברואר 1974, כאשר רוב החומר נכתב על-ידי סטנלי וסימונס עוד בתקופת להקתם הקודמת "Wicked Lester". סטנלי חלק את השירה המובילה עם סימונס ברוב שירי האלבום וניגן על גיטרה.


20. סטנלי היה שותף לכל 20 אלבומי האולפן ששוחררו מאז ועד היום ואחד משני היוצרים העיקריים של "KISS". במהלך שנות השמונים בתקופה בה הלהקה הורידה את האיפור היה סטנלי הכח המוביל בלהקה.


21. הוא ציין שכתב את השיר "Hard Luck Woman" הלקוח מהאלבום "Rock and Roll Over" שיצא בשנת 1976, עבור Rod Stewart, עם זאת לא ברור האם השיר הוצע לרוד ומה היתה תגובתו.


22. אלבום הסולו הראשון של סטנלי יצא ב- 18 בספטמבר 1978 באותו היום בו שוחררו אלבומי הסולו של שלושת חברי הלהקה הנוספים, תחת שם המותג "KISS".


23. מאז הוא שחרר עוד אלבום סולו אחד בשם "Live to Win" בשנת 2006 ושיר הנושא מתוכו הופיע בפרק של סאות'פארק שנקרא "Make Love, Not Warcraft".


24. עבודתו הראשונה ככותב שירים מחוץ ללהקת "KISS" הייתה שיר שנכתב יחד עם דזמונד צ'יילד בשם "The Fight", אשר הופיע באלבום של דזמונד ולהקתו משנת 1979.


25. פול ידוע כפרפורמר ענק ואנרגטי. במהלך ההופעה הוא לא חוסך בגימיקים שונים, ביניהם ריסוק הגיטרות שלו. במהלך סיבוב ההופעות בארה"ב ואירופה בשנת 1976, פול ניתץ לא פחות מ- 205 גיטרות.


26. בשנת 2015 הקים פול את ההרכב "Paul Stanley's Soul Station" המונה 10 חברים. מדובר בהרכב צדדי המנגן גירסאות כיסוי לאומנים עליהם גדל סטנלי, אשר שחרר את אלבומו הראשון "Now and Then" בשנת 2021.


27. סטנלי ציין שההשראה שלו לשיר "Shandi" מתוך האלבום "Unmasked" משנת 1980, הגיעה לאחר שהאזין לגרסת הכיסוי של "The Holies" לשיר "(4th of July, Asbury Park (Sandy" של Bruce Springsteen:

28. בשנת 2006 נכנס סטנלי להיכל התהילה של לונג איילנד.


29. בשנת 2008 פול זכה בתואר "Showman of the Year" של "Classic Rock Awards".


30. מגזין "Hit Parader" דירג אותו במקום ה -18 ברשימת 100 הסולנים הטובים ביותר של המטאל בכל הזמנים.


31. סקר קוראי המגזין "Gibson.com" דירג אותו במקום ה- 13 ברשימת 25 הזמרים המובילים.

32. בשנת 2014 הוא נכנס יחד עם להקת "KISS" להיכל התהילה של הרוק אנד רול.


33. סטנלי היה האדם האחרון שגילם את דמות "הפנטום" בהפקת טורונטו של פנטום האופרה.

34. פול סטנלי הוא גם צייר אשר מרוויח מיליוני דולרים בגין מכירת ציוריו.


35. במשך שנים הוא קיבל הצעות מהמגזין "Play Girl" להצטלם בעירום, אבל מעולם לא היה לו האומץ.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page