top of page

Rush - Clockwork Angels Tour

אלבום ההופעה "Clockwork Angels Tour" של "Rush" שוחרר ב- 19 לנובמבר 2013.


אלבום ההופעה הזה מיוחד ושונה מאלבומי הופעה אחרים של הלהקה, בעיקר בשל העובדה שזו הפעם הראשונה בתולדות הלהקה, בה היא חולקת את הבמה עם נגנים נוספים. אנסמבל הכולל 10 נגני כלי מיתר ומנצח, אשר ליוו את הלהקה בכל חלקו השני של הסטליסט.


תוספת כלי המיתר מעשירה מאוד את הסאונד של "Rush" ודוחפת את הלהקה ואת השירים קדימה. ניתן לשמוע זאת במיוחד בשירים כמו "The Garden" ,"Red Sector A" ו- "Manhattan Project" בהם כלי המיתר פשוט משתלבים בצורה מושלמת, משדרגים את הביצועים ומוסיפים לחוויה.


כלי המיתר משתלבים יפה מאוד גם בקטעים הרועשים יותר כמו "Caravan" בו הם מנגנים ממש על הריף של Alex Lifeson, בשיר "the Anarchist" במיוחד בקטע המעבר החל מדקה 1:51 ועד לפזמון, בשיר "Carnies" בעיקר בקרשנדו לקראת הסוף, אז ניתן ממש לשמוע את כלי המיתר יחד עם הפאוור טריו והפירוטכניקה של המופע, כולם יחד בקליימקס אחד אדיר, ואפילו בקטע האינסטרומנטלי "YYZ" שמעולם לא נשמע כל-כך מיוחד.


סיבה נוספת לייחודיות של אלבום ההופעה הזה היא ההחלטה המודעת שהלהקה לקחה, "לשלוף מהבויידם" שירים שלא נוגנו כמעט שלושה עשורים ולכלול אותם בסטליסט העשיר והמגוון של ההופעה. באופן זה, רוב רובו של הסטליסט (למעט השירים מהאלבום "Clockwork Angels" אליו נתייחס בהמשך), מורכב משירים מתקופת הסינתסייזרים והניו ווייב של להקה. כך לדוגמא, ניתן למצוא בהופעה שירים כמו: "Grand Designs", "Territories", "The Body Electric", "Force Ten", "Middletown Dreams", ו- "Manhattan Project" שלא נוגנו תקופה מאוד ארוכה בהופעות, לצד שירים נוספים מאותה תקופה שהבליחו לאורך השנים לסטליסטים של הלהקה כמו "The Analog Kid", "The Big Money", "Subdivisions", "Red Sector A".


המופע מחולק לשני חלקים. את כל הסט הראשון הלהקה מנגנת לבדה על הבמה, כאשר לאחר ההפסקה הלהקה עולה יחד עם האנסמבל לבמה ומנגנת יחד איתו כמעט את כל האלבום "Clockwork Angels", מתחילתו ועד סופו. כזכור זה אלבום הקונספט המלא היחיד של "Rush" ומי שלא קרא את הסיקור עליו ולא מכיר את סיפור העלילה של האלבום, מוזמן לעשות זאת בלינק.


אין ספק שחלקו השני של הסטליסט הינו גולת הכותרת של המופע הזה. המופע כולל וידאו ארט שמלווה את סיפור המעשה של אלבום הקונספט ומוסיף רבות לחוויה של המופע, כאשר אחת מנקודות השיא לעניות דעתנו היא קטע הסיום של אלבום הקונספט עם השיר "The Garden" בביצוע מאוד מרגש ובליווי וידאו ארט מרשים במיוחד.


מעניין לציין שהאלבום כולל הפעם סולו קצר של Neil Peart ביחס להופעות אחרות, במהלך השיר "Headlong Flight". יחד עם זאת, האלבום כולל גם הפתעה נחמדה בדמות קטע גיטרה של Alex Lifeson שנקרא "Peke's Repose" ומהווה פתיח לשיר "Halo Effect". קטע פתיחה כזה של Alex Lifeson זכור לנו לטוב מהמופע "Exit... Stage Left" אז הקטע "Broon's Bane" היווה מבוא לשיר "The Trees".


גירסת הדיסק של האלבום כוללת 3 דיסקים. הראשון כולל את החלק הראשון של הסטליסט. השני, כולל את החלק השני של הסטליסט שמרכזו האלבום "Clockwork Angels" והשלישי כולל את המשך חלקו השני של הסטליסט, ההדרנים וקטעי בונוס של שירים שנוגנו בהופעות נוספות בסיבוב, כמו גם הקלטה של השיר "Limelight" במהלך הסאונצ'ק שערכה הלהקה.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page