top of page

Rush - Permanent Waves 40th Anniversary

ריליס לשישי עדיין בחסות הקורונה #8.


אז עודף הגבינות, הצפת הלקטוז ורצף הפוסטים של אתמול העבירו אותנו על דעתנו, ושכחנו לספר לכם שאתמול שוחררה גירסת הדלוקס המיוחדת לרגל 40 שנה לאלבום "Permanent Waves" של הלהקה האהובה עלינו "Rush".


זה אחד מהאלבומים המכוננים של הלהקה, הגשר בין תקופת הפרוג לתקופת הסינתסייזרים, וממש לפני הפריצה

הבינלאומית הגדולה של "Moving Pictures". עוד על אלבום המופת הזה קראו בסיקור שכתבנו עליו.


המהדורה כוללת בין היתר גירסה מעודכנת עם סאונד משופר להפליא של האלבום המקורי וכן 12 קטעי בונוס מהופעות הלהקה במהלך סיבוב ההופעות שליווה את יציאת האלבום בשנת 1980. ההקלטות החיות הן בעיקר מהופעות בבריטניה ואחת במיזורי, ארה"ב.


בעוד שהאלבום עבר רימאסטר משובח שמאפשר לשמוע את ריבוי השכבות והרצועות של מגוון הכלים והקולות, הרי שהערך המוסף של המהדורה המיוחדת הזאת הוא דווקא ברצועות ההופעה המהוות תצוגת תכלית של הכישרון האדיר של חברי הלהקה. בעוד שהלהקות הפופולריות של התקופה נשענו במידה רבה על שיער מנופח, לבוש מצועצע ומופעים פירוטכניים "Rush" התמקדה במוזיקה עצמה וקטעי ההופעה בגירסה המיוחדת מוכיחים כמה כישרון מוזיקלי היה לכל אחד מחברי הלהקה, לא כל שכן לכולם יחד.


אחת ההפתעות הגדולות של אלבום ההופעה הוא הביצוע ממנצ'סטר, אנגליה של "The Trees" מהאלבום "Hemispheres" משנת 1978, אשר קדם ל-"Permanent Waves". הביצוע הזה כולל פתיח שונה ומיוחד של Alex Lifeson על הגיטרה הקלאסית והוא מופע מדהים לחלוטין של כושר נגינה מטאורי!!! מהשירה של Geddy Lee, נגינת הגיטרה של החדה והמלוטשת של Alex Lifeson והתיפוף המופתי והאנרגטי של Neil Peart - ללא ספק אחד המתופפים הגדולים ביותר שאי פעם החזיק במקלות. הרצועה הזו מציגה את "Rush" בשיא תפארתה עם כימיה מדהימה וסנכרון מדוייק להפליא ונדיר במהלך הופעה חיה.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ותוכנית רוק, ימי ראשון בשעה 11:00

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page