top of page

Scott Stapp

אישיותו הכריזמתית אך המסובכת, מאוד מפורסמת ולאחר התפרקות להקת האם שלו הוא ניסה לצאת לדרך חדשה. ללא ספק יש לו קול אדיר והוא גם יוצר מוכשר, קבלו כמה עובדות על המוסיקאי Scott Stapp:

(Photo: houseofblues.com)


1. שמו המלא הוא Anthony Scott Flippen והוא נולד ב-8 באוגוסט 1973 בפלורידה, ארה"ב.


2. בגיל 5 אביו עזב את הבית ובעל כורחו סקוט הפך להיות הבוגר האחראי עם שתי אחיות קטנות כשאימו כמעט ולא נוכחת בבית.


3. כשהיה בגיל 10 אימו התחתנה שוב וסקוט זכה לאבא חדש, הוא סיפר שזה היה חלום שהתגשם מאחר והוא לקח חזרה את האחריות וגם בבית הספר הפסיקו להציק לו על כך שאין לו אבא.


4. לאביו החדש היו גם השפעות דתיות חזקות מאוד על סקוט, הוא הכריח אותו לקרוא את התנ"ך במשך כל יום. בנוסף לכך הוא היה דרש ממנו להעתיק פרקים שלמים ואח"כ לכתוב את ההארות שלו מכל פרק. נושא הנצרות השפיע מאוד על סקוט וליווה אותו לאורך כל חייו.


5. סקוט הושפע מאוד מאלביס פרסלי, אימו הייתה מאוהבת באלביס ובבית היו המון תקליטים שלו. סקוט למד לשיר כשהוא מחקה את השירים של אלביס, זה מה שהכניס אותו למקהלת בית הספר, הצעד הראשון בקריירה המוזיקלית שלו.


6. באחד הראיונות סיפר סקוט שכשאימו הייתה ברגע משבר ולא ידעה איך להאכיל את ילדיה הוא הבטיח לה שיום אחד הוא יהיה יותר מפורסם מאלביס ושהיא לעולם לא תצטרך לדאוג לדבר.


7. בנוסף למוסיקה סקוט פיתח תחביב יותר משמעותי, שחקן בייסבול. הספורט היה הבריחה שלו מהמציאות והעובדה שאביו שאותו העריץ גם היה שחקן רק נתנה לו יותר מוטיבציה להשקיע בתחום. הוא חלם לשחק במכללה ולהפוך לשחקן בליגה המקצועית אך הדבר לא יצא לפועל (וטוב שכך...).


8. סקוט שרצה להיות שחקן בייסבול מקצועי התכוון ללמוד ב- Vanderbilt University שם הובטחה לו מלגת בייסבול אך אביו לא הסכים לכך ושלח אותו לאוניברסיטה נוצרית. מאחר וחלומו התנפץ לרסיסים חזר סקוט לפלורידה והחל ללמוד ב-Florida State University שם הוא פגש את חברו מהתיכון Mark Tremonti.


9. סקוט הבין שעתידו בעולם הבייסבול נמחק ובחיפוש אחר עתידו החדש הוא נזכר בהבטחה שנתן לאימו בהקשר של אלביס...

(Photo: Last.fm)


10. בשנת 1994 במהלך הלימודים גילו השניים את האהבה המשותפת שיש להם ליצירת מוסיקה והחלו לכתוב ולנגן יחד. במטרה להקים להקה, החלו השניים לגייס חברים נוספים להרכב ולאחר מספר אודישנים הצטרפו Brian Marshall על הבס, Scott Philips על התופים והגיטריסט Brian Brasher (אך בריאן עזב אחרי פחות משנה).


11. את שם הלהקה הביא מרשל משם של להקתו הקודמת "Mattox Creed", סטאפ אהב את המילה "Creed" וכולם החליטו על השם. אגב, שמה הראשון של הלהקה שהיה לשבוע בלבד, היה "Naked Toddler".


12. אלבום הבכורה של הלהקה "My Own Prison" שוחרר ב-1997 וזכה להצלחה גדולה עם מכירות של מעל ל-6 מיליון עותקים. ארבעה סינגלים שוחררו מהאלבום: "My Own Prison", "Torn", "What's This Life For", ו- "One" וארבעתם כבשו את המקום הראשון במצעד הרוק של בילבורד. מה שהפך את הלהקה לראשונה שהשיגה זאת עם אלבום בכורה.


13. סקוט סיפר שמה שהפך את האלבום הזה לכל כך מצליח מבחינתו היא הסינרגיה בינו לבין מארק עם המפיק/טכנאי הקלטות, John Kerswick. בשלושת הבחורים הצעירים היה כשרון שהתפתח עם השנים וכשהם שילבו אותו יחד באולפן זה היה מושלם.


14. האלבום השני של הלהקה "Human Clay" יצא ב- 1999, כשהסינגל הראשון שיצא מהאלבום "Higher" כבש את ראשי המצעדים ובילה 17 שבועות במקום הראשון. עם צאת האלבום הוא מיד כבש את המקום הראשון בבילבורד 200 והפך להצלחה מטורפת כשהוא מוכר כ-10 מיליון עותקים בשנתיים הראשונות ומעניק ללהקה את הזכיה הראשונה והיחידה שלה בגראמי.


15. לאחר סיבוב ההופעות לקידום האלבום התמכרותו של בריאן לאלכוהול תפסה תאוצה וטרמונטי וסטאפ התנו את המשך דרכו בלהקה בגמילה. הואיל והוא סירב להיכנס לגמילה הוא פוטר ובאלבום הבא של הלהקה, טרמונטי היה זה שניגן גם על הבס.


16. האלבום השלישי של הלהקה "Weathered" שוחרר ב- 2001 וגם הוא נחל הצלחה מסחררת, כשהוא כובש את המקום הראשון בבילבורד ונשאר שם במשך 8 שבועות ברציפות. סיבוב ההופעות לקידום האלבום שזכה להצלחה ענקית, היווה בעצם את שירת הברבור של הלהקה, כשהפעם התמכרותו של סקוט לאלכוהול ומשככי כאבים היא זו שהכריעה.


17. אחת החוויות הקשות של סקוט מהלהקה הייתה ההתייחסות לנושא הנצרות. לאור הטקסטים הדתיים והתבטאויותיו השונות של סקוט לגבי דרך האלוהים שעוברת דרך השירים שלו, רבים העניקו ללהקה את תווית "הלהקה הנוצרית". שאר חברי הלהקה שלא התחברו ואפילו סלדו מהתווית תלו את האשמה בסקוט ועם זאת היה קשה לו להתמודד.


18. נקודת השבירה הייתה לאחר שבדצמבר 2002 עלה סקוט להופיע מסומם ושיכור ולא הצליח להשלים שיר אחד באופן מלא. ההופעה שהתקיימה בשיקגו הופסקה ושנתיים מאוחר יותר התפרקה הלהקה באופן רשמי.

(Photo: Thom Seling)


19. בשנת 2009 חזרה הרביעיה והוציאה את אלבומה הרביעי "Full Circle". האלבום לא זכה להצלחה גדולה, אך הופעה אחת מסיבוב ההופעות זכתה לשבירת שיאים. הלהקה הופיעה בספטמבר 2009 ביוסטון טקסס לעיני 239 מצלמות ומליוני צופים, כשההופעה משודרת בשידור חי דרך האינטרנט. היו עוד מספר שיאי גינס שנשברו בהופעה הזו.


20. בשנת 2012 נכנסו סקוט ומארק לאולפן על מנת לעבוד על האלבום הבא של "Creed", למרות השמועות על השעות שהשניים בילו יחד ויצרו מוסיקה חדשה, בשלב מסויים מארק נטש את הפרוייקט לאור היחסים שהתדרדרו בין השניים והאלבום לא יצא לפועל.


21. בשנת 2005 שחרר סקוט את אלבום הסולו הבכורה שלו "The Great Divide". סקוט סיפר שאת האלבום הוא שחרר על מנת לחזק את האגו שלו. לאחר הפירוק של "Creed" ההתמכרות שלו לסמים ואלכוהול החריפה והוא חיפש דרך להוכיח לעולם שהלהקה זה לא הכל ושהוא יותר גדול ממנה. האלבום ממנו יצאו הסינגלים “Justify” ו- “Surrounded Me” זכה להצלחה גדולה ואף הגיע למקום ה-19 בבילבורד.


22. לאחר יציאת האלבום מצבו של סקוט התדרדר בעקבות ההתמכרות לאלכוהול וסמים, הוא סיפר שגילה סם חדש שלקח אותו למקומות חדשים אבל עשה לו נזק גדול מאוד. הוא לא הצליח לתפקד וסיבוב ההופעות האקוסטי והמיוחד שהחל בסוף ספטמבר הסתיים לאחר חודש אחד בלבד.


23. בשנת 2013 שחרר סקוט את אלבום הסולו השני שלו "Proof of Life", סקוט סיפר שזהו האלבום המשמעותי והכנה ביותר שהוא יצר בחייו. באלבום הזה הוא משתף את כל הבלאגן שהיה לו בחיים כשהוא מנסה להפוך אותו למסרים שונים וחיוביים.

(Photo: Sebastian Smith)


24. בשנת 2016 החליף סקוט את Scott Weiland בלהקת "Art of Anarchy", הוא שחרר עימם אלבום אחד “The Madnsee” שיצא באותה שנה. לאחר מכן הוא נתבע ע"י הלהקה מאחר וסירב להשתתף בקמפיין לקידום האלבום.


25. בשנת 2019 יצא אלבומו השלישי “The Space Between the Shadows”. האלבום היווה מעיין קאמבק שהחזיר את סקוט לכותרות.


26. במהלך רוב חייו סקוט סבל מבעיות נפשיות שהובילו אותו לסמים ואלכוהול, אישיותו הבעייתית יצרה המון חיכוכים ב-"Creed", הביאה למעצרים שונים ואפילו למספר ניסיונות התאבדות. בשנת 2015 סיפר סקוט בראיון למגזין People שהוא אובחן כ"דו-קוטבי" וזה נתן לו את התשובה אותה הוא חיפש כל חייו, בסמים, באלכוהול ובדת.


27. ביולי 2023 הכריזה להקת "Creed" על קאמבק מיוחד מאוד. הלהקה משיקה שייט בשם "Summer of 99" בו הם יופיעו בפעם הראשונה מאז ההופעה האחרונה שלהם יחד לפני 12 שנה, השייט יכלול הופעות של להקות אחרות כמו "3 Doors Down".


להאזנה לאלבום הסולו האחרון שלו ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page