top of page

Brian Marshall

הוא אמנם מופנם, שקט ודי נחבא אל הכלים אבל הוא הבסיסט של הלהקה המדהימה "Alter Bridge".

אהההה והוא גם מתווך נדל"ן במקצועו...

אז בואו נכיר קצת את בריאן

(Photo: Alter Bridge/Austin Hargrave)


1. שמו המלא הוא Brian Aubrey Marshall והוא נולד בג'קסון, מיסיסיפי וגדל בפלורידה.


2. את הקריירה שלו הוא החל כשהיה ילד וניגן על מערכת התופים של אביו. לאחר שמספר פעמים הוא שרט את המערכת הכל כך יקרה לליבו של אביו, הוא החליט לקנות לו גיטרה בס כדי שיתאים לתופים.


3. במספר ראיונות הוא סיפר שהבסיסטים שהשפיעו עליו הכי הרבה היו: Steve Harris, John Entwistle, Geddy Lee, John Paul Jones ו- Doug Pinnick.


4. אבל את הקריירה המוסיקלית האמיתית שלו הוא החל ב-1990 כשהיה סטודנט באוניברסיטת פלורידה, כשניגן בלהקת "Mattox Creed".


5. לאחר מכן הוא ניגן בלהקת קאברים בשם "Baby Fish Mouth".


6. בשנת 1994 הוא נבחן ללהקה שהקימו שני סטודנטים עימם למד באוניברסיטה, Scott Stapp ו- Mark Tremonti. השניים אהבו את מה ששמעו, צרפו את בריאן ויחד עם המתופף Scott Phillips הם מקימים את להקת "Creed".


7. את שם הלהקה הביא בריאן משם להקתו הקודמת "Mattox Creed", סטאפ אהב את המילה "Creed"

וכך נקבע שמה. אגב, שמה הראשון של הלהקה היה "Naked Toddler".


(Photo: Last.fm)


8. אלבום הבכורה של הלהקה "My Own Prison" שוחרר ב-1997 וזכה להצלחה אדירה עם מכירות של מעל ל-6 מיליון עותקים. ארבעה סינגלים שוחררו מהאלבום: "My Own Prison", "Torn", "What's This Life For", ו- "One וארבעתם כבשו את המקום הראשון במצעד הרוק של בילבורד. מה שהפך את הלהקה לראשונה שהשיגה זאת עם אלבום בכורה.



9. האלבום השני של הלהקה "Human Clay" יצא ב-1999, הסינגל הראשון שיצא מהאלבום "Higher" כבש את ראשי המצעדים ובילה 17 שבועות במקום הראשון, עם צאת האלבום הוא מיד כבש את המקום הראשון בבילבורד 200 והפך להצלחה מטורפת כשהוא מוכר 10 מיליון עותקים בשנתיים הראשונות ומעניק ללהקה את הזכייה הראשונה והיחידה שלה בגראמי.



10. עם הצלחתו של האלבום ביססה הלהקה את מעמדה כמובילת הארד רוק בתקופה של ה- Post-Grunge.


11. לאחר סיבוב ההופעות לקידום האלבום, בריאן שהיה מכור לאלכוהול החל להתדרדר, סטאפ וטרימונטי הפצירו בו להיכנס למכון גמילה אך בריאן התכחש למצבו וסירב. המצב כנראה החריף בין סטאפ לבריאן והראשון החליט לפטר אותו מהלהקה. עד היום בריאן בעצמו לא סיפר את גירסתו על המקרה והנסיבות.


12. סיפור נוסף שהעכיר את היחסים בין סטאפ לבריאן היה התייחסותו של בריאן ללהקת "Pearl Jam" ולזמר שלהם Eddie Vedder. בראיון שקיים ברדיו KNDD בשנת 2000 אמר בריאן שסטאפ הוא כותב הרבה יותר מוכשר מאדי ושהאלבום של פרל ג'אם חסר מוסיקה מושכת וקליטה. בכל ראיון שהיה ללהקה נשאלו שאלות על דבריו של בריאן, העניין הכעיס מאוד את סטאפ שהתנגד ליהירות ולשחצנות של בריאן. Brett Hestla החליף את בריאן כנגן בס במהלך הופעות של הלהקה.


13. שנה לאחר העזיבה, כשהוא לוקח זמן לעצמו, מרכיב בריאן להקה חדשה עם חברי להקתו הקודמת Dan Bartley על הגיטרה, Hardy Mattox על התופים ו- Matt Knabe על השירה ומעניק לה את השם "Grand Luxx".


14. הלהקה הקליטה מספר שירים והופיע מספר פעמים אך האלבום שהיה בתכנון לא יצא לפועל. באותה תקופה בריאן ניגן בהרכב נוסף בשם "Head Heavy" שהקליט אלבום שלם בסטודיו הביתי של בריאן אך גם הפעם האלבום לא יצא לאור.


15. קריד שיחררה את אלבומה השלישי "Weathered" ב-2001 וגם הוא נחל הצלחה מסחררת כשהוא כובש את המקום הראשון בבילבורד ונשאר שם במשך 8 שבועות ברציפות. אך הפעם הוא הוקלט ללא בריאן, כשטרימונטי לקח על עצמו גם את תפקיד הבס והקליט את כולו באלבום.


16. שנתיים לאחר עזיבתו מתפרקת קריד בעקבות התדרדרות מצבו של סטאפ מסמים ואלכוהול. שני החברים הנותרים, טרימונטי וסקוט פונים לבריאן להקים להקה חדשה.


17. השלושה מתלהבים מזמר אנונימי בשם Myles Kennedy ששייך להרכב "The Mayfield Four" ומחליטים להזמין אותו להצטרף ללהקה. ללא היסוס הבחור מאשר והארבעה מקימים את להקת "Alter Bridge".


(Photo: NME.com)


18. הם משחררים את אלבום הבכורה שלהם "One Day Remains" באוגוסט 2004, האלבום זכה להצלחה והגיע למקום החמישי בבילבורד כשהוא נשאר שם במשך 14 שבועות. האלבום ברובו הן מבחינת המוסיקה והן מבחינת הטקסטים נכתב ע"י טרימונטי כשמיילס היה שותף לחלקים מעטים בלבד.


19. בשנת 2007 שיחררה הלהקה את אלבומה השני (והמופתי יש לציין) "Blackbird". למרות שהאלבום הגיע רק למקום ה-13 בבילבורד הוא זכה לביקורות משבחות מצד מבקרים ובשלב מאוחר יותר הפך לאחד האלבומים הגדולים של הלהקה. לאחר יציאת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות לקידום האלבום ויש אפילו DVD שנקרא Live from Amsterdam, חפשו אותו... מומלץ מאוד !


20. למרות שכל חברי הלהקה שללו את האפשרות שקריד תחזור לחיים, בשנת 2009 חזרה הרביעייה והוציאה את אלבומה הרביעי "Full Circle". האלבום לא זכה להצלחה גדולה אך הופעה אחת מסיבוב ההופעות זכתה לשבירת שיאים. הלהקה הופיע בספטמבר 2009 ביוסטון טקסס לעיניי 239 מצלמות ומליוני צופים כששודרה בשידור חי דרך האינטרנט, היו עוד מספר שיאי גינס שנשברו בהופעה הזו.


21. בשנת 2011 הוציאה "Alter Bridge" את אלבומה השלישי "AB III" (שגם הוא אלבום מופתי). הסינגל המוביל של האלבום "Isolation" כבש את המקום הראשון במצעד הרוק האמריקאי. גם כאן אתם יכולים למצוא הופעה חיה מהסיבוב של האלבום, בשם "Live at Wembley".



22. באותה שנה מקים טרימונטי את ההרכב "Tremonti" ושנה לאחר מכן מוציא את אלבום הבכורה "All I Was". מיד אחרי יציאת האלבום מצטרף בריאן להרכב לסיבוב ההופעות לקידום האלבום כשהוא עוזב אותו שנה לאחר מכן.


23. בשנת 2012 חוזרים חברי להקת קריד לעבוד יחד על האלבום הבא, אך הוא לא יוצא לפועל והלהקה מתפרקת רשמית לתמיד.


24. בשנת 2013 משחררת אלטר את אלבומה הרביעי "Fortress", הוא אחד האלבומים העוצמתיים והכסחניים ביותר של הלהקה.



25. בשנת 2016 משחררת אלטר את אלבומה החמישי בשם "The Last Hero", טרימונטי טען שהאלבום הוא שילוב של Blackbird ו-Fortress ביחד.


26. באוקטובר 2019 שיחררה הלהקה את אלבומה השישי "Walk the Sky" (לא אמרנו זאת על השניים הקודמים אך זהו אלבום מופתי בריבוע). טרימונטי סיפר שעל מנת לקבל השראה לאלבום הוא החליט ללכת אחורה בזמן ולחפור בריפים שהוא הקליט לפני שנים רבות. הוא לא רק לקח השראה מהריפים אלא חלק מהוויב של השירים נשמע גם הוא מהעבר של שנות ה-80.


27. סיפרנו בפסקה הראשונה שבריאן הוא מתווך נדל"ן, יחד עם אישתו יש להם משרד תיווך ומחוץ לפעילותו עם הלהקה הוא מוכר בתים עם אישתו באזור בו הוא גר, "Fort Walton Beach" ו- "Destin Florida" עכשיו אתם יודעים למי לפנות אם תרצו לרכוש בית באזור. www.stagerightgroup.com


28. בזמן שהלהקה לא בפעילות (כשמיילס עם סלאש וטרימונטי עם ההרכב שלו) בריאן אוהב לנגן עם הרכבים מקומיים במועדונים בפלורידה והוא גם נגן הבס של הכנסייה השכונתית.



29. בריאן סיפר שכנגן בס הוא לא אוהב להיצמד לקו של התופים או של הגיטרה, הוא אוהב לנגן בעיקר בקו של הזמר ולדלג בין התופים לגיטרה בקטעים שדורשים חטיבת קצב עם נפח משמעותי.


אתם מוזמנים להאזין לאלבום המופתי והמדהים של אלטר שיצא לפני פחות מחצי שנה ב- Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page