top of page

Mark Tremonti

הוא אימתני וחזק כמו עץ הסקויה...

הוא נראה צעיר לנצח כמו ערפד...

הוא מחזיק את הגיטרה כמו מסור שרשרת...

הוא שורף מגברים ידוע...

הוא יודע לשאוג כמו אריה בסרנגטי...

אז בואו נעשה כבוד ל- "מנסר מטקסס" (אנחנו הענקנו לו את הכינוי) Mark Tremonti !!!!


(Photo: Guitar.com)


1. הוא נולד ב- 18 לאפריל 1974. שמו המלא הוא Mark Thomas Tremonti והוא גדל במישיגן, בן למשפחה איטלקית קתולית.


2. הוא רכש את הגיטרה הראשונה שלו בגיל 11 מחברו במחיר של 10$.


3. ההשפעות הגדולות עליו כנגן גיטרה היו "Metallica" ו- "Testament". הוא נהג לנגן ריפים שלהם במשך שעות כדי להתחזק בנגינה. עד היום הוא טוען שהעוצמה שלו מגיעה דווקא מנגינת תפקיד גיטרת קצב.


4. במהלך ילדותו ונעוריו עבר טרמונטי מספר מדינות בארה"ב, מישיגן, אלינוי, פלורידה ודרום קרולינה וחזר לפלורידה שם הוא נרשם לאוניברסיטה והקים את להקתו הראשונה.


5. הוא הכיר את Scott Stapp בתיכון ומאוחר יותר השניים נפגשו שוב כשלמדו יחד באוניברסיטת Florida State University. במהלך אותה תקופה עבד טרימונטי כטבח במסעדת צ'ילי.


6. בשנת 1994 במהלך הלימודים גילו השניים את האהבה המשותפת שיש להם ליצירת מוסיקה והחלו לכתוב ולנגן יחד. במטרה להקים להקה החלו השניים לגייס חברים נוספים להרכב ולאחר מספר אודישנים הצטרפו Brian Marshall על הבס, Scott Philips על התופים והגיטריסט Brian Brasher (אך בריאן עזב אחרי פחות משנה).


7. את שם הלהקה הביא בריאן מלהקתו הקודמת בשם "Mattox Creed", סטאפ אהב את המילה "Creed" וכולם החליטו על השם. אגב, שמה הראשון של הלהקה היה "Naked Toddler", חברי הלהקה בחרו את השם מתוך כתבה שהייתה בעיתון המקומי והשם החזיק בדיוק שבוע.


(Photo: Last.fm)


8. אלבום הבכורה של הלהקה "My Own Prison" שוחרר ב-1997 וזכה להצלחה גדולה עם מכירות של מעל ל-6 מיליון עותקים. ארבעה סינגלים שוחררו מהאלבום: "My Own Prison", "Torn", "What's This Life For", ו- "One" וארבעתם כבשו את המקום הראשון במצעד הרוק של בילבורד. מה שהפך את הלהקה לראשונה שהשיגה זאת עם אלבום בכורה.


9. האלבום השני של הלהקה "Human Clay" יצא ב- 1999, כשהסינגל הראשון שיצא מהאלבום "Higher" כבש את ראשי המצעדים ובילה 17 שבועות במקום הראשון. עם צאת האלבום הוא מיד כבש את המקום הראשון בבילבורד 200 והפך להצלחה מטורפת כשהוא מוכר כ-10 מיליון עותקים בשנתיים הראשונות ומעניק ללהקה את הזכייה הראשונה והיחידה שלה בגראמי.



10. עם הצלחתו של האלבום ביססה הלהקה את מעמדה כמובילת הארד רוק בתקופה של ה- Post-Grunge, כשהמעריצים משתוקקים לריפים החזקים והאגרסיבים של טרמונטי.


11. לאחר סיבוב ההופעות לקידום האלבום התמכרותו של בריאן לאלכוהול תפסה תאוצה וטרמונטי וסטאפ התנו את המשך דרכו בלהקה בגמילה. הואיל והוא סירב להיכנס לגמילה הוא פוטר ובאלבום הבא של הלהקה, טרמונטי היה זה שניגן גם על הבס.


12. בשנת 2000 ניסה טרמונטי להקים להקת ספיד מטאל עם הזמר Jamey Jasta מלהקת "Hatebreed" ועם המתופף Joey Jordison דאז של להקת "Slipknot", אך הפרוייקט לא הצליח להתרומם.


13. האלבום השלישי של הלהקה "Weathered" שוחרר ב- 2001 וגם הוא נחל הצלחה מסחררת, כשהוא כובש את המקום הראשון בבילבורד ונשאר שם במשך 8 שבועות ברציפות. סיבוב ההופעות לקידום האלבום שזכה להצלחה ענקית, היווה בעצם את שירת הברבור של הלהקה, כשהפעם התמכרותו של סטאפ לאלכוהול ומשככי כאבים היא זו שהכריעה.



14. נקודת השבירה הייתה לאחר שבדצמבר 2002 עלה סטאפ להופיע מסומם ושיכור ולא הצליח להשלים שיר אחד באופן מלא. ההופעה הופסקה ושנתיים מאוחר יותר התפרקה הלהקה באופן רשמי.


15. מיד לאחר הפירוק הרשמי, חבר טרמונטי לשני החברים האחרים של "Creed" על מנת להקים להקה חדשה. לאחר שהם ראו ואהבו את ההופעות של להקתו "The Mayfield Four" הזמינו השלושה את Myles Kennedy להצטרף ללהקה וכך הוקמה להקת "Alter Bridge".


(Photo: NME.com)


16. הפעם טרמונטי הוא זה שהעניק ללהקה את השם, על שמו של גשר שנמצא קרוב לביתו ונקרא "Alter Road".


17. הם שיחררו את אלבום הבכורה שלהם "One Day Remains" באוגוסט 2004, האלבום זכה להצלחה והגיע למקום החמישי בבילבורד כשהוא נשאר שם במשך 14 שבועות. האלבום נכתב ברובו ע"י טרמונטי, הן מבחינת המוסיקה והן מבחינת הטקסטים, כשמיילס היה שותף לחלקים מעטים בלבד.


18. את השיר "In Loving Memory" מתוך האלבום הקדיש טרמונטי לאימו שהלכה לעולמה בשנת 2002.



19. בשנת 2007 שיחררה הלהקה את אלבומה השני (והמופתי יש לציין) "Blackbird". למרות שהאלבום הגיע רק למקום ה- 13 בבילבורד, הוא זכה לביקורות משבחות מצד מבקרים ובשלב מאוחר יותר הפך לאחד האלבומים הגדולים של הלהקה. לאחר יציאת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות לקידומו ויש בנמצא אפילו DVD

שנקרא "Live from Amsterdam" שהוקלט במהלך הסיבוב. חפשו אותו... מומלץ מאוד !



20. כאן אנחנו חייבים לציין את הסולו המופתי והנשגב של טרמונטי (כן, כן נשגב), שמתפוצץ בשיר הנושא את שם האלבום, הוא אחד השירים הגדולים של הלהקה. הסולו מורכב משני חלקים כשמיילס לוקח את החלק הראשון וטרמונטי נכנס בחלק השני והוא פשוט יצירת מופת של שני גיטריסטים מדהימים !! הסולו הזה זכה בשנת 2011 כסולו הטוב ביותר בכל בזמנים של מגזין "Guitarist".


21. בשנת 2008 ייסד טרמונטי יחד עם אחיו דן את החברה "FRET12", החברה עוסקת בתחומים רבים בעולם המוסיקה: קהילת אינטרנט למוסיקאים, חברת הפקות, חברת תקליטים וחברת מרצ'. אפשר לראות את טרמונטי לובש חולצות של החברה ורצועות של גיטרה בהופעות.


(Photo: Antje Naumann)


22. דן הוא גם זה שעיצב את כל עטיפות האלבומים של קריד ואלטר ברידג'.


23. כאן המקום לציין כי אח נוסף של טרמונטי - מייקל, הוא היחצ"ן ואיש הקשר עם המעריצים של אלטר ברידג'.


24. באותה שנה משחרר טרימונטי DVD בשם "Mark Tremonti: The Sound & the Story", בו הוא מסביר את הדרך בה הוא יוצר וממשיך את תהליך הלמידה שלו במוסיקה. הוא מסביר איך הוא בונה את הריפים, מקבל השראה וגם מלמד איך לבצע את הסולואים של אלטר ברידג'.



25. למרות שטרמונטי טען שוב ושוב במספר לא מבוטל של ראיונות ש- "Creed" שייכת לעבר ואין לה שום עתיד נראה באופק, בשנת 2009 חזרה הרביעיה והוציאה את אלבומה הרביעי "Full Circle". האלבום לא זכה להצלחה גדולה, אך הופעה אחת מסיבוב ההופעות זכתה לשבירת שיאים. הלהקה הופיעה בספטמבר 2009 ביוסטון טקסס לעיני 239 מצלמות ומליוני צופים, כשההופעה משודרת בשידור חי דרך האינטרנט. היו עוד מספר שיאי גינס שנשברו בהופעה הזו.


26. בשנת 2011 הוציאה "Alter Bridge" את אלבומה השלישי "AB III" (שגם הוא מיותר לציין אלבום מופתי). הסינגל המוביל של האלבום "Isolation" כבש את המקום הראשון במצעד הרוק האמריקאי. גם כאן אתם יכולים למצוא הופעה חיה מהסיבוב של האלבום, בשם "Live at Wembley".



27. בשנת 2011 יוצא טרמונטי לקריירת סולו ומרכיב את ההרכב שנקרא על שמו "Tremonti". הוא לוקח את Eric Friedman על הגיטרה ועל הבס ואת המתופף Garrett Whitlock. הבסיסט Wolfgang Van Halen (הבן של...) מצטרף בשלב מאוחר יותר לסיבובי ההופעות של ההרכב ולוקח חלק בהקלטות של האלבום השני והשלישי.


(Photo: Ashley Maile)


28. בשנת 2012 משחרר ההרכב "Tremonti" את אלבום הסולו הראשון שלו "All I Was" תחת הלייבל של טרמונטי "FRET12". אלבום הארד רוק, טראש מטאל. כאילו טרמונטי רק חיכה שישחררו אותו מהכלוב ויתנו לו להתפוצץ בדרך שלו. את האלבום הוא כתב, הקליט והפיק בשלושה חודשים בהם הייתה לו הפסקה משתי הלהקות, בדיוק במעבר בין סיום סיבוב ההופעות של אלטר ותחילת סיבוב ההופעות של קריד.


29. באותה שנה החלו חברי להקת קריד לעבוד על אלבום נוסף, אך האלבום לא יצא לפועל וזו בעצם הייתה השנה האחרונה של חברי הלהקה יחד כקריד. טרימונטי סיפר שהרגע המכריע היה במהלך סיבוב ההופעות, כשבארוחת הצהריים שאל סקוט את טרמונטי מה התוכניות שלו לשנה הבאה. כשטרמונטי ענה "להקליט אלבום חדש עם אלטר ברידג'", מאותו רגע סקוט התעלם מטרמונטי וכאן הסתיימו היחסים ביניהם.


30. בשנת 2013 שיחררה אלטר את אלבומה הרביעי "Fortress". זה אחד האלבומים העוצמתיים והכסחניים ביותר של הלהקה. אחד השירים העוצמתיים באלבום בו טרמונטי לוקח חלק משמעותי בשירה הוא "Waters Rising", שילוב מדהים של השניים. פה אנחנו חייבים לציין שלראות את השיר הזה מבוצע בהופעה "מטר" מטרמונטי היה חוויה חוץ גופית (כמו שאר ההופעה).



31. בשנת 2015 משחרר טרמונטי את אלבום הסולו השני שלו "Cauterize", גם הוא תחת הלייבל שלו "FRET12". זהו האלבום הראשון שאליו מצטרף וולפגנג אשר מחליף את בריאן (מאלטר ברידג') שהיה חלק מסיבוב ההופעות של "Tremonti". גם כאן טרמונטי משחרר כל רסן ומנסר את נשמתו לתוך האלבום. האלבום הזה הוא חלק ראשון מתוך שני אלבומים שהוקלטו יחד. טרמונטי הקליט מספיק חומרים לשני אלבומים אך לא רצה להוציא אלבום כפול אלא שני אלבומים מאוזנים בדינמיקה ובמבנה שלהם.


32. האלבום השני שיצא שנה לאחר מכן ב- 2016 נקרא "Dust", וגם הוא כמו הראשון מורכב מעשרה שירים ויצא תחת הלייבל "FRET12".


(Photo: Jurgen "Jux" Hummer)


33. באותה שנה שיחררה "Alter Bridge" את אלבומה החמישי בשם "The Last Hero", טרמונטי טען שהאלבום הוא שילוב של "Blackbird" ו-"Fortress" ביחד.


34. ביוני 2018 שיחרר טרמונטי את אלבום הסולו הרביעי שלו "A Dying Machine", הפעם משוחרר האלבום תחת הלייבל "Naplam". האלבום המופתי הזה מלווה ברומן באורך מלא שנכתב ע"י טרמונטי וע"י הסופר John Shirley ומשלים חלקים מתוך האלבום. אנחנו גאים לספר שאת התוכנית הראשונה שלנו ברדיו פתחנו עם השיר שנושא את שם האלבום.



35. באוקטובר 2019 שיחררה הלהקה את אלבומה השישי "Walk the Sky" (לא אמרנו זאת על השניים הקודמים אך זהו אלבום מופתי בריבוע). טרמונטי סיפר שעל מנת לקבל השראה לאלבום הוא החליט ללכת אחורה בזמן ולחפור בריפים שהוא הקליט לפני שנים רבות. הוא לא רק לקח השראה מהריפים אלא חלק מהווייב של השירים נשמע גם הוא מהעבר של שנות ה-80.



36. טרמונטי שיתף פעולה עם אמנים רבים כמו: הקומיקאי Larry the Cable Guy, הגיטריסט Michael Angelo Batio, להקת חבריו - "Submersed", להקות "Sevendust", "Fozzy" ועוד...


37. בשנת 2014 זכה טרמונטי בתואר "Riff Lord" התחרות Golden Gods Awards של מגזין "Metal Hammer".


38. שנה לאחר מכן הוא זכה בתואר "Best Guitarist" של מגזין "Loudwire".


39. טרמונטי גם זכה בתואר גיטריסט השנה של מגזין "Guitar World", במשך 3 שנים רצופות, מה שהוביל גם לזכייה בתואר גיטריסט העשור של המגזין המכובד.


40. בשנת 2011 הוא דורג במקום הרביעי ברשימת נגני ההבי מטאל הגדולים של "Total Guitar".


41. בספטמבר 2021 משחרר טרמונטי את אלבום הסולו החמישי שלו "Marching In Time", אלבום שבכל שיר ושיר ממחיש את ההתפתחות העצומה של טרמונטי כמוסיקאי, את הכשרון האדיר והיכולות המטורפות שיש לאיש הזה. השירה, המלודיה, ההפקה, כל האלמנטים של האלבום עוברים קפיצת מדרגה משמעותית מהאלבומים הקודמים.


42. במאי 2022 טרמונטי יוצר פרוייקט מיוחד במינו בשם "Tremonti Sings Sinatra", אתם יכולים לשפשף את העיניים כמה שתרצו אבל אתם קוראים נכון, פרנק סינטרה. זהו פרויקט מיוחד שיצר טרמונטי למען ביתו סטלה שנולדה עם תסמונת דאון.


43. באוקטובר 2022 מוציאה "Alter Bridge" את אלבומה השביעי "Pawns & Kings". לצערנו, ואנחנו באמת אומרים זאת עם תחושות מעורבות קשות, זה מרגיש כמו תחילתו של הסוף. האלבום נשמע שטוח, ללא עומק או כריזמה, משהו שמרגיש כמו טייס אוטומטי. ועם השמועות על האיחוד מחדש של "Creed", התחושות רק מתחזקות.



44. ביולי 2023 הכריזה להקת "Creed" על איחוד מחדש!!!! הלהקה הכריזה לא רק על איחוד אלא גם על סיבוב הופעות מלא בצפון אמריקה שנקרא "The Summer of '99 Tour". סיבוב ההופעות אמור לצאת לדרך באפריל 2024, זו הפעם הראשונה שהלהקה עולה על הבמות יחד מאז 2012 ויש כבר שמועות על אלבום חדש...


(Photo: Chuck Brueckmann)


להאזנה לאלבום האחרון של טרימונטי "Marching In Time" ב-Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page