top of page

Shadow of Intent - Elegy

כתב: Noam Asulin


תאריך יציאה - 14/1/2022

לייבל: הוצאה עצמאית.


לסקירה הזו, אני מגיע בהתלהבות יתרה לעומת שאר הסקירות שלי כאן, וזאת כיוון שהאלבום אותו אסקור הוא, נכון לעכשיו, אלבום השנה שלי במטאל לשנת 2022. זה כשלעצמו מאוד מפתיע אותי ומיד תבינו מדוע.


להקת "Shadow of Intent" היא להקת דת'קור שמגיעה אלינו מקונטיקט, ארה"ב. הלהקה הוקמה בשנת 2013 כלהקה שסובבת סביב "Halo" (משחק הוידאו הפופולארי) ושמה אף הושפע משמה של אוניה מהמשחק. הלהקה הוקמה על ידי Ben Duerr (שירה) ו- Chris Wiseman (קולות ליווי, גיטרות וקולות נקיים). על הבאס וקולות רקע נוספים אחראי Andrew Monias ועל התופים אחראי Bryce Butler שהצטרף ללהקה בשנת 2020.


מאז הקמתה ועד היום, הלהקה עברה מספר שינויים בליינאפ כאשר, כאמור, השינוי האחרון היה בעמדת התופים.


הלהקה הוציאה עד היום ארבעה אלבומי אולפן וכולם בהוצאה עצמית, ללא כל תמיכה של חברת תקליטים.


בתחילת הסקירה ציינתי שהופתעתי להבין שמדובר, נכון להיום, באלבום השנה שלי במטאל. הסיבה היא שדת'קור הוא ז'אנר שאני לרוב סולד ממנו. מדובר בז'אנר ברוטאלי לאוזן, עם הרבה "בלאגן" בשירים, כך שלעיתים קשה לזהות מלודיה כלשהו או איזשהו מבנה מסודר.


מה שמבדיל את "Shadow of Intent", מבחינתי, בעיקר באלבום "Elegy", זו המלודיה המתפרצת. לא עוד שירים מבולגנים שמקשים על האוזן, אלא שירים מלודיים שלצד הברוטאליות האופיינית לדת'קור מעבירים גם מבנה שקל לעקוב אחריו והוא מאפשר לאוזן האנושית להסתגל אליו יותר מלהקות אחרות בתת ז'אנר. כמובן שאני מדבר רק בשם עצמי ויש שיגידו שכל דת'קור, מלודי או לא, הוא נפלא.


האלבום מתחיל עם "Farewell". בכל פעם שאני שומע את השיר הזה אני טועה לחשוב שמדובר באינטרו, אבל זהו שיר בפני עצמו שמתחיל ברגוע ואחרי כמה שניות תוקף את האוזן במלוא העוצמה. המלודיה שדיברתי עליה לפני כן, כבר נשמעת כאן בבירור.


הרצועה השנייה "Saurian King" מתחילה בסולו גיטרה שמהר מאוד משתנה לגראולים עמוקים ועוצמתיים של Ben Duerr הסולן, ביחד עם תיפוף נפלא וקלידים. הרבה קלידים. לאורך כל האלבום הקלידים מאוד דומיננטיים, מה שלטעמי מאוד מדגיש, את המלודיות ואת השוני מדת'קור "מסורתי". בנוסף, נראה שיש באלבום הזה גם השפעה פרוגרסיבית עם עבודת גיטרות די מסובכת שמזכירה קצת להקות פרוג וירטואוזיות.


הרצועה החמישית "Intensified Genocide" היא מבחינתי החזקה באלבום, עם פזמון פשוט נפלא וקלידים מאוד דומיננטיים שמוסיפים מאוד לאווירה של השיר ולרצון שלי לשקוע עמוק לתוכו, לעצום עיניים ולתת למוסיקה לסחוף אותי. על פי Ben Duerr, השיר מדבר על מלחמת האזרחים בגיאורגיה.


הרצועה השביעית "Where Millions Have Come to Die" כולל שיתוף פעולה עם Phill Bozeman מלהקת דת'קור אחרת בשם "Whitechapel". גם הרצועה התשיעית "Blood in the Sand of Time" כוללת שיתוף פעולה והפעם עם Chuck Billy מלהקת הת'ראש "Testament".


הקטע העשירי "Reconquest" הוא קטע אינסטרומנטלי ואני מאוד נהנה ממנו, כי הוא מראה שהחברים יודעים לייצר גם קטעים אינסטרומנטליים מעניינים.


שלוש הרצועות האחרונות הן למעשה יצירה המחולקת לשלושה חלקים. הקטע הראשון "Elegy I: Adapt" מראה צד קצת שונה של הסולן Ben Duerr, עם קול מחוספס אבל עדיין לא גראול. הקטע הזה שקט באופן יחסי ומאוד פרוגרסיבי. הקטע השני "Elegy II: Devise" חוזר לדת'קור המלודי והקטע האחרון "Elegy III: Overcome" ממשיך את הקו של קודמו.


ההפקה בעיניי מהוקצעת והמיקס מאוד מאוזן ונותן מקום לכל הכלים.


לסיכום, אני חושב שמדובר באלבום פשוט נפלא של החברים מקונטיקט. עוד יותר מדהים בעיניי שבארסנל הלהקה יש ארבעה אלבומים, ללא כל תמיכה חיצונית, כאשר הרמה נשארת גבוהה. "Shadow of Intent" יודעים לעשות דת'קור מלודי ויודעים לעשות את זה נפלא. אני בהחלט מקווה שהם ימשיכו להוציא הרבה אלבומים.


אם אתם נרתעים מדת'קור אבל עדיין מסוקרנים ורוצים לתת צ'אנס לדת'קור מלודי, נסו את "Shadow of Intent" ולדעתי לא תצטערו.


להאזנה: Spotify, Apple Music, Deezer


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page