top of page

Slayer - Seasons in the Abyss

ב- 9 לאוקטובר 1990 שנה שוחרר האלבום "Seasons in the Abyss" של Slayer.



החל משיר הפתיחה המהיר והעצבני "War Ensemble" שמזכיר את סלייר של "Reign in Blood", וכלה בשיר הסיום "Seasons in the Abyss" שהכבדות שלו מתכתבת עם "Black Sabbath" וריף הפתיחה שלו היה יכול להיכלל באלבום של "Alice In Chains", זה האלבום שמייצג בצורה הטובה ביותר את היכולות המדהימות ואת הגיוון המוזיקלי של הלהקה.


למרות שהאלבום "Reign in Blood" נחשב לפיסגה המוזיקלית של הלהקה, אנחנו מתחבטים לא פעם ביננו לבין עצמנו האם האלבום נושא הסיקור לא ראוי לתואר הזה יותר ולו רק בשל העובדה שהוא מוכיח את הבגרות המוזיקלית של הלהקה ואת יכולות הכתיבה והביצוע שלה שרק הלכו והשתפרו מאז "Reign in Blood" וכנראה נמצאים פה בשיאם.


אז בואו נספר על האלבום המצוין הזה כמה עובדות:


1. זה אלבום האולפן החמישי של הלהקה והשלישי שלה ברציפות שאותו מפיק Rick Rubin.


2. הוא גם האלבום הראשון של הלהקה שנכנס לטופ 40 במצעד הבילבורד 200 האמריקאי.


3. וגם האלבום השלישי ברציפות של הלהקה אשר הגיע למעמד של אלבום זהב, והוא אפילו עשה זאת מהר יותר מהשניים האחרים.


4. האלבום משלב אלמנטים וסגנון משני אלבומיה הקודמים של הלהקה, כאשר גם מבחינת המהירות והמקצבים שלו הוא מעין ממוצע בין "Reign in Blood" המהיר לבין "South Of Heaven" היותר רגוע.


5. שיר הנושא "Seasons in the Abyss" שנכתב על-ידי הגיטריסט Jeff Hanneman והבסיסט/זמר Tom Araya, הוא גם השיר הראשון של הלהקה שזכה לוידאו קליפ שקיבל דקות שידור ב- MTV, במיוחד ב- "Headbangers Ball". הקליפ לשיר צולם בין היתר ליד הפירמידות שבגיזה, מצרים.


6. להקת הפאנק מטאל "S.O.D." ערכה הומאז' לשיר ולאלבום עם שיר משלה שנקרא "Seasoning the Obese".


7. הקליפ השני ששחרה הלהקה מתוך האלבום הוא "War Ensemble". גם הוא זכה לרוטציה בתוכנית "Headbangers Ball".


8. השיר "Blood Red" הוא שיר שמדבר על אזרחים שמתקומים נגד משטרים טוטאליטריים. אראיה ציין שחשב על אירועי כיכר טיאנמן בסין וכשכתב את השיר ראה לנגד עיניו את תמונת הסטונדט עומד בגאון מול הטנק הסיני.


9. השיר "Spirit in Black" נכתב על מלאך המוות והרוחות הרעות שלוקחות נשמות של אנשים.


10. השיר “Expendable Youth” מתייחס למלחמות של כנופיות ולעובדה שהן גורמות למוות מיותר של נוער.


11. השיר "Dead Skin Mask" נכתב על הרוצח הסידרתי Ed Gein, אשר נהג להשיל מעל קורבנותיו את העור וללבוש אותו בתור בגד. בסיום השיר ניתן לשמוע מילים כמו "I don't want to play anymore, Mr. Gein." ו- "LET ME OUT!"


12. המילים לשיר "Hallowed Point" נכתבו על-ידי הבסיסט והזמר Tom Araya על סוג הקליע שנקרא הולו פוינט וגורם נזק רב לאיבריו הפנימיים של אדם כאשר הוא חודר לגופו. הוא נשאל האם זה שיר נגד נשק ואמר שהוא לא נגד אבל גם לא בעד, וכי הוא עצמו מחזיק בנשק.


13. הקטע "Temptation" כולל 2 ערוצי שירה שונים של Tom Araya. ערוץ אחד כולל את השירה כפי שטום חשב שצריך לשיר את השיר, והערוץ השני כולל את אראיה שר כפי שהגיטריסט Kerry King ביקש ממנו לשיר. המפיק ריק רובין איחד את שני הערוצים, הלהקה אהבה את התוצאה וזה נשאר כך בתקליט.


14. זה כמובן הקשה מאוד על הלהקה לבצע את השיר בהופעה כי Tom Araya לא יכל לשיר את שני תפקידי השירה בו זמנית ו- Kerry King ציין שהוא מתקשה לשיר ולנגן יחד. בסופו של דבר השיר בוצע בהופעה רק בשנת 2010, כאשר טום שר רק את תפקיד השירה של אחד הערוצים.


15. הקטע "Born of Fire" היה אמור להיות אינסטרומנטאלי. הגיטריסט Kerry King אילתר מילים בזמן ההקלטה, הלהקה אהבה והקטע האינסטרומנטאלי הפך לשיר.


16. השיר "Skeletons Of Society" עוסק ברעות החולות של האנושות, ירידת הציוויליזציה והארמגדון שאליו מועדות פנינו בסופו של דבר.


17. בשנת 2014 שחררה הלהקה כרטיס ברכה מיוחד לחג המולד בו רואים את עטיפת האלבום לאחר שעברה שינוי בהשראת סנטה קלאוס.


18. בסיסט להקת "Children of Bodom" הכתיר את האלבום הזה כאלבום המטאל הטוב ביותר שנוצר אי פעם.


19. בשנת 1991 ניצח הקליפ לשיר "Seasons in the Abyss" את הקליפ של השיר "Been Caught Stealing" של להקת "Jane's Addiction" בתחרות של ה- "Foundations Forum".


20. מגזין "Loudwire" דירג את האלבום במקום השני מבין אלבומיה של סלייר, הראשון הוא כמובן "Reign in Blood".


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page